Skocz do zawartości

[napęd] Kelly's Spider a modernizacja napędu


Pegaz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam następujący dylemat.

Posiadam rowerek Kelly's Spider. Ma on jakieś 2,5 roku i nawet nie wiem ile km ma przejechane ale dość sporo. Miałem nim parę wywrotek i przygód.

Więc i zauważyłem iż czas na zmiany. Na tą chwilę chodzi mi głównie o przerzutki, w szczególności tył gdyż wózek jest lekko skrzywiony (prostowanie było ale nie za wiele pomogło) no i jest lekko rozklekotany (kaseta 8 i przy niej zostańmy)więcej mi nie potrzeba. Przednia przerzutka też swoje wycierpiała, korba również - wnioskuję to po tym iż gdy jadę słyszę charakterystyczne zgrzytanie,obcieranie łańcucha o nią (szczególnie na 2 biegu przednim)i na przełożeniach tylnych powyżej 6 (regulacja nie pomaga) a gdy patrzę na korbę/łańcuch podczas jazdy to widzę jak sobie delikatnie wędruje między jednym a drugim bokiem przerzutki.

I tak sobie myślę że z miłą chęcią wstawił bym coś z grupy XT do tego roweru a że fundusze jak zawsze ograniczone wpadłem na pomysł aby robić to stopniowo powolutku.

I teraz dylemat jak Wy drodzy Panowie i Panie to widzicie. Co najpierw zmienić i jakie modele z grupy XT. Ja sobie wymyśliłem iż najpierw zmienię tylną przerzutkę na XT 772 Shadow, kolejno przednią na XT jakąś,nie wiem jaką, a potem korbę i to koniec. Czy moje rozumowanie nie jest błędne? Jeżeli się mylę proszę mnie naprowadzić, czytałem różne wątki na forum ale nie potrafię sam podjąć decyzji a Pan w sklepie mówi aby wszystko wymienić od razu wraz z kasetą i ceną mi strzela 1400zł. A nie uśmiecha mi się wbijać się w raty albo coś podobnego, nie wiem czy jasno wszystko opisałem w razie jakiś wątpliwości śmiało proszę o krytykę i pytania,nie ma co ukrywać że jestem zielony w tym temacie a kto pyta nie błądzi. Zdecydowałem się na XT gdyż jechałem na rowerku który posiadał taki osprzęcik i wszystko chodziło jak marzenie, bieg na każdym przełożeniu wchodziły bez zająknięć i otarć i spełniało to swoją role tak jak powinno moim zdaniem. A i jeszcze nadmienię że nie chciałbym zmieniać manetek tych co mam na inne o ile jest taka opcja?

Proszę o jakieś rady lub jakiekolwiek ukierunkowanie mnie w tym aby kupić coś dobrego i nie odczuwać podczas jazdy że pieniążki ciężko zarobione poszły w błoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pegaz, deore xt to grupa naprawdę wysoka, dla profesjonalistów. Nie wiem jak i gdzie jeździsz, czy zamierzasz się rozwijać w tym kierunku, czy startujesz w maratonach, ale przemyśl to czy sprzęt tak wysokiej klasy jest Ci potrzebny. Sam jeżdżę na napędzie deore i nie narzekam, sprawuje się wyśmienicie. W wyszszych grupach głównie chodzi o wagę, więc zastanów się jak bardzo zależy Ci na jej zbiciu. Możesz też rozejrzeć się za slx'em. Co do części które podałeś to wymieniłbym jeszcze kasetę i łańcuch przy okazji wymiany korby, aby nowa korba nie była od początku użytkowana z wyciągniętym łańcuchem (o ile jest wyciągnięty). Zakładam że w trakcie eksploatacji nie wymieniałeś kasety, ani łańcucha, bo pewnie byś o tym wspomniał.

 

Co do wyboru części z danej grupy to dopasuj mniej więcej do reszty osprzętu w Twoim rowerze ewentualnie dobierz coś z grupy o 1 stopień wyższej. Weź też pod uwagę wartość roweru po zmianie i postrzeganie go w oczach złodziei (zbyt dobra tylna przerzutka może sztucznie zawyżyć wartość czy atrakcyjność roweru).

 

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się zrobić jakieś fotki tej korby choć wątpię czy będzie coś na nich widać? A co jej zrobiłem hmm, jak wspomniałem maiłem wywrotkę w lesie, ale nie sądzę by to było powodem jej zezowania ;-) To jest jakaś normalna korba shimano i ja mam czym deptać,co prawda nie pokonuję jakiś ekstremalnych tras ale swoje na pewno dostała. Po przemyśleniach i wyliczeniach jednak postawię na SLX.(dzięki "swierg", widzę że też masz I9000,hehe) pisałem o XT gdyż jak mówiłem po przejażdżce rowerkiem z osprzętem XT byłem w szoku jak to chodzi wszystko, pstryk i wchodzi bieg bez zgrzytania i jakiegokolwiek zająknięcia i to na każdym przełożeniu w różnej kombinacji, nic nie ociera i jakoś sztywniej wszystko śmiga. W moim już żadna regulacja nie pomaga. Naprawdę tylna przerzutka nie jest w najlepszym stanie ;-).

A jak myślicie jaki model,modele kupować w kolejności zaczynając od tylnej przerzutki aby to wszystko grało ze sobą? Jak wspomniałem chcę powoli wymieniać części, a nie wszystko na raz na hurra, i czy obecne manetki od Alivio będą dobre do SLX czy trzeba je tez wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...