Skocz do zawartości

[korby] Alivio, A 9 Rzedowy Naped


storm

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Gość

Mam na sprzedaz suport PowerPro o oznaczeniach:

BB-7420

BCI.37x24x

na kwadrat i mufę 68mm, seryjnie był zamontowany w moim sprzęcie właśnie z korbą Alivio, przejechał niecałe 4000km i jest w stanie idealnym, także powinien być OK, jesli jesteś zainteresowany to napisz na gg 3554413

Pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam korbę alivio i napęd 9-ciorzędowy od kilku sezonów.Wszystko jest OK.Po za tym blaty można zakładać/wymieniać od wyższych grup osprzętu np: LX.Co do długości osi suportu to shimano zaleca 113mm.Ja przerabiałem wersję 110mm. i 113mm i przyznaję rację inżynierom z Japonii - 113mm to jest to co tygryski powinny zakładać do tej korby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra to ja teoretycznie tez powinienem miec os 113 przy suporcie deore i takiej samej korbie(540)...niby by sie zgadzalo ale w starej ramie mialme 121 i teraz tez mam taki zalozony z razcji oszczedzania.Do obecnej ramki by 113 podeszlo pewnie i byloby ok ale dlaczego do starej w takim razie musialem miec 121mm os?Moze zakladajacy topic tez bedzie potrzebowal inna dlugosc osi...skad taka pewnosc ze potrzebuje 113mm?? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z BikerFG na ten temat, okazało się, że on miał przedtem taką samą korbę jak ja i zmienił na alivio, sęk polega na tym, że korba alivio jakby całe zębatki są przesunięte na zewnątrz i dodatkowo korba nie "wchodzi" tak głęboko jak stara, stąd te przejście ze 122.5 na 113 mm. Już prawie byłem pewny co do kupna alivio, a tu nagle wyskoczyła mi Stronglight Succes za 135 zł, słyszał coś ktoś kiedyś o niej, bo trudno o info jakieś na necie, ogolnie na trmat firmy slyszalem dużo dobrego(drogiego :P ), ale o tym modelu nic ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BikerFG

no dobra to ja teoretycznie tez powinienem miec os 113 przy suporcie deore i takiej samej korbie(540)...niby by sie zgadzalo ale w starej ramie mialme 121 i teraz tez mam taki zalozony z razcji oszczedzania.Do obecnej ramki by 113 podeszlo pewnie i byloby ok ale dlaczego do starej w takim razie musialem miec 121mm os?Moze zakladajacy topic tez bedzie potrzebowal inna dlugosc osi...skad taka pewnosc ze potrzebuje 113mm?? :D

 

dokladnie, dokladnie, wlasnie na tematem dlugosci osi troche czasu spedzilismy z shakq i wcale nie jest tak cukierkowo z dopasowaniem, tak czy inaczej trzeba obmierzyc dokladnie wczesniejszy zestaw i na nim sie wzorowac i tak jak pisal w innym watku storm odleglosc najmniejszej zebatki w korbie od krawedzi mufy suportu powinna byc zachowana przy zestawieniu nowego suportu z korba (szerokosc pakietu i gwinty to wiadomo, ze pozostaja te same).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BikerFG

nio niby tak ale do starej ramy mialem os 121 a do nowej powinienem miec 113 i w obu przypadkach byle/bedzie dobrze a odleglosc ta bedzie zgoła inna wiec ja znowu jestem zielony w tym temacie...

 

 

u mnie jak zostawilem stary suport z osia 122,5 to nowa korba za bardzo byla oddalona od ramy i przednia przerzutka nie siegala na najwiekszy blat w korbie poza tym na przelozeniach 2 - 4,5 lancuch mial duze przekosy. Przy osi 110 mm jest dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem wiem gadalismy na gg o tym ale mi chodzi tylko o ta odleglosc pomiedzy mała a mufa a szalka pakietu(ta ze zdjecia)i nie jestem wlasnie pewien czy aby na 100% ta odleglosc musi byc taka sama i czy jest to gwarantem dzialania wszystkiego jak nalezy...co z tego ze shimano do korb deore zaleca os 113mm jak sami produkuja osie np 121mm ktore tez da jakichs ram(np mojej starej)pasuja i krotszej nie da sie do nich zalozyc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BikerFG

wiem wiem gadalismy na gg o tym ale mi chodzi tylko o ta odleglosc pomiedzy mała a mufa a szalka pakietu(ta ze zdjecia)i nie jestem wlasnie pewien czy aby na 100% ta odleglosc musi byc taka sama i czy jest to gwarantem dzialania wszystkiego jak nalezy...co z tego ze shimano do korb deore zaleca os 113mm jak sami produkuja osie np 121mm ktore tez da jakichs ram(np mojej starej)pasuja i krotszej nie da sie do nich zalozyc...

 

 

jak by sie uprzec to znaczenie ma jeszcze tylny widelec, moze sie okazac, ze wszystko "dobrze", a ramie korby bedzie haczylo wlasnie o rame (widelec).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wypowiedzi szaq to pakiety nie są robione pod ramy tylko pod korby.Nie ma tak , że np.113mm do tej ramy , a 121 do innej.

I tu przechodze do wypowiedzi Bikera , a mianowicie zdarzało się że ramie korby mogło obcierać o tylna rurkę ale tylko przy tanich stalowych korbach no name (źle wyprofilowane ramiona) montowanych do ram których dolne rurki tylnego trójkata nie miały profilu typu "S".

Profil ten powoduje iż mamy mozliwość wciśnięcia szerokiej opony bez efektu kolizji korby z ramą.Daje również możliwość pewnej tolerancji przy doborze pakietu (np.110mm zamiast 113mm).Jednak aby zachować prawidłową linię łańcucha należy stosować pakiety o szerokości (długości)osi zalecanej przez producenta korby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
...zdarzało się że ramie korby mogło obcierać o tylna rurkę ale tylko przy tanich stalowych korbach no name (źle wyprofilowane ramiona) montowanych do ram których dolne rurki tylnego trójkata nie miały profilu typu "S".

Oj nie tylko. Znajomy ma Matts Sport 300 (tylny trójkąt jest prosty) i korbę XT chyba '93 (na 5 śrub z blatem 48z) i miał poważny problem żeby dostać do tego tak długi suport. W końcu znalazł ale i tak ramiona korby śmigają bardzo blisko tylnego trójkąta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BikerFG
I tu przechodze do wypowiedzi Bikera , a mianowicie zdarzało się że ramie korby mogło obcierać o tylna rurkę ale tylko przy tanich stalowych korbach no name (źle wyprofilowane ramiona) montowanych do ram których dolne rurki tylnego trójkata nie miały profilu typu "S".

 

no i tu nie do konca jest tak, ja mam ramke GF Silver Series Alu i wlasnie rurki tylnego widelca sa proste (nie sa giete w "S").

 

Poza tematem troszke, to po zmianie piasty, oraz wolnobiegu 7 na kasete 8 rzedowa (zmiany, przeszprychowanie, wycentrowanie kola bylo robione w serwisie) kolo przesunelo sie troche w lewa strone, opona nie ociera, ale jest taka mala jej odleglosc od lewej rurki trojkata, ze wloski na oponie o nia ocieraja (z prawej strony odleglos sie zwiekszyla o te przesuniecie w na lewo). Czy to wina zle zaszprychowanego kola ?

(rower wlasciwie nie zostawia dwoch sladow bo przesuniecie wynosi moze ze 3-4mm). tylko wyglada na to, ze jak kolo dostanie lekkiej centry to sie juz nie zakreci :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opona / felga bez względu na stosowaną piastę (6/7 czy 8/9 z tarczą lub bez) musi !!! stac symetrycznie w tylnym widelcu.To wskutek zaplotu piasta ma być przesunięta (looknijcie na koło z góry i porównajcie kąty zejścia szprych , łagodniej od strony zamykacza , a ostrzej od napędu).Tak więc Biker troszku ci to koło "przeciągneli".

 

Ale o kołach mamy osobny dział , więc koniec OT panowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...