Skocz do zawartości

[Piasta tylnia] Dziwne syczenie - Nowy rower

Pompa17

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Jestem laikiem :icon_lol:

W piątek dostarczono mi nowy rower Schwinn Mesa GS. W trakcie jazdy gdy pedałuje lub nie to słysze takie rytmiczne syczenie. Nie jestem w 100% pewien czy to z piasty ale ona mi najbardziej do tego pasuje. Co to może być? Dodam też że zrobiłem rowerem już 30 km i dopiero po 10 km było już to nawet głośno słychać. Dzwięk dochodzi tak jakby spod kasety. Co zrobić?

Prosze o pomoc :(

Napisano

Tak opony mi też "syczą" ale dlatego że nie są na asfalt.

A to brzmi tak jakby łożyska pracowały bez smaru czy jakoś ocierały... Tylko czy to możliwe w nowym rowerze? I jeszcze jedno pytanie. Czy kaseta powinna falować? <_<

Napisano

No to dobrze bo takie lekkie mam :icon_mrgreen:

Tylko ciekawi mnie co to tak mi "syczy". Mój ojciec mówi że to nic takiego i jestem przewraźliwony na punkcie mojego roweru <_< Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł to słucham?

A jak nie to pojade do serwisu niech mi zrobią przegląd i gwarancje podbiją.

Pozdrawiam

Napisano

Żadne falowanie nie jest normalne, ani mocne ani lekkie. Świadczy o kiepskiej jakości piasty.

Co do syczenia - to może być 100 różnych rzeczy, jedyne co możesz zrobić to ewentualnie nagrać film i wrzucić go do wglądu.

Napisano

Tylko będzie ciężko z tym :whistling: Bo dopiero w trakcie nacisku, obciążenia ciałem to słuchać... Podczas gdy w miejscu kręce kołem to nie słuchać tego. Ale film falującej kasety moge nagrać.

Napisano

Oddaj go czym prędzej na przegląd techniczny zanim powiedzą, że "to z winy niewłaściwego użytkowania".

Ani falowanie kasety, ani szum z piasty nie jest normalnym zjawiskiem!

Napisano

W niskich modelach piast często zdarza się że kaseta faluje, co w minimalnym zakresie jest zjawiskiem całkiem normalnym, ja po zastanowieniu się dochodzę do wniosku że może po prostu masz zajechane kulki bądź krzywą oś.

Napisano