Skocz do zawartości

[Cross do 3000 zł]


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Serdecznie

 

Chciałbym kupić jakiś rowerek, będzie mi służył do jazdy po ulicach, ścieżkach rowerowych i utwardzonych drogach.Chciałbym rozwijać w miarę jak największe prędkości przy jak najmniejszym wysiłku dlatego zdecydowałem się na rower crossowy. potrzebny mi jest lekki rower na dobrym osprzęcie. Mieszkam w Białymstoku, znajduje się tu kilka sklepów rowerowych, w najbliższym czasie chciałbym je troche pozwiedzać jednak wcześniej chciałbym zasięgnąć opinni niezależnych formułowiczów. Na rowerek planuje przeznaczyć do 3 tys. jednak wolałbym żeby był tańszy. Co moglibyście polecić?

Napisano

Wolałbym przejechać się na rowerku przed zakupem, lecz jeżeli znajdę jakiś fajny model mogę kupić przez internet

Napisano

ciekawe propozycje 2010 to:

 

- http://rower-sport.pl/index.php?products=product&prod_id=808

 

- http://allegro.pl/nowa-merida-crossway-800-v-model-2010-warszawa-i1610866092.html; tutaj lepsze zdjęcia (fajny cross, jeśli nie jest problemem ten nieco wojskowy kolor :icon_wink: )

 

- http://allegro.pl/merida-crossway-tfs-700-v-2010-od-merluk-i1605103924.html

 

- http://www.czescirowerowe.com.pl/p,pl,1501,exquisite.html

 

Generalnie rocznik 2010 ma lepszy wskaźnik cena/wartość, ale siłą rzeczy jego dostępność jest już mocno ograniczona.

Napisano

Widzę, że wszystkie rowerki są strzałem w 10 pod względem ceny i osprzętu, wizualnie wg. mnie najlepiej prezentuje się biało-czarny kellys. Gdybym tylko mógł na nie wsiąść i sprawdzić na którym najlepiej sie jeździ, na pewno na któryś z nich bym się zdecydował... Zastanawiam się też jaki rozmiar ramy będzie odpowiedni... mam 187 cm wzrostu.

Napisano

Co do wielkości ramy to chyba 20" będzie ok. Ja mam trekinga ( geometria ramy podobna ) 20" przy 190 cm.

Napisano

W przypadku Kellys'a chyba nie powinno być problemu z przmiarką u Ciebie w mieście. Wystarczy jak znajdziesz jakikolwiek model crossa z 2010 roku, bo wszystkie były na tej samej ramie (poza najtańszymi, sztywnymi Stylus'em i Result'em). Ewentualnie tegoroczny Axis, Saphix lub Coach, bo te modele mają nadal tę samą ramę. Meridę też w sumie powinieneś jakąś u siebie znaleźć.

 

Co do rozmiaru to myślę, że 21 cali powinno być dobre.

 

Cube też jest całkiem sensowny: http://allegro.pl/najtaniej-cube-overland-dhl-i1625561917.html

Napisano

Musialbys obliczyc dlugosc krocza od ziemii i potem obliczyc wielksoc ramy, bo ja majac 180cm wzrostu jezdze na 21 cali, wiec wydaje mi sie, ze na 23 czulbys sie lepiej, to tylko moja opinia, warto sie przymierzyc tak jak Pitof pisal, kellys, merida sa dosyc popularne, wiec pewnie je znajdziesz.

Napisano

Szanowny moderator przekierował mnie do tego tematu i chwała mu za to.

Oto moja problematyczna decyzja:

 

Od tygodnia czytam to forum w poszukiwaniu recepty na sukces.

Z podanych przez was opinii wytypowałem następujące rowery i wynegocjowałem sobie ceny poniżej podane.

Potrzebuję waszej pomocy w ocenie współczynnika cena/jakość, czyli który rower ma najlepsze komponenty w odniesieniu do wynegocjowanej ceny.

Oto rowery:

Kross Evado 1.3 - w cenie 2499zł

KELLYS CLIFF 2010 28" - cena 2209zł

KELLYS MAGNUS WHITE 2010 - cena 2599zł

 

Dodam, że tylko ten pierwszy znalazłem w Szczecinie i udało mi się wynegocjować niższą cenę.

Dwa pozostałe kupiłbym w internecie i oddał do serwisu by porządnie złożyli.

 

Czy dobrze rozumuje Panowie i Panie? :-)

 

Dodam, że mam 187cm wzrostu, 86kg wagi oaz 24 lata ;-)

 

Wesprzyjcie fachową opinią bo w poniedziałek najpóźniej muszę kupić rower, a jeszcze nie mam rozeznania w technicznych aspektach i trudno mi ocenić rowery pod względem osprzętu.

Dużym plusem są jak dla mnie piasty na łożyskach maszynowych oraz hydrauliczne hamulce. Tylko nie wiem jak to się ma do ich późniejszych kosztach eksploatacji.

 

KELLYS MAGNUS Green 2009 - 2199zł

 

Widzę, że jeszcze ten okaz jest tani.

Tylko sam nie wiem jak to jest z rowerami ze starych kolekcji.

Nie chcę przepłacać ale jednocześnie wolę dołożyć niż później dopłacać za serwis :)

 

Dzięki uprzejmości brt0555 do stawki dołączyły:

Unibike 1

Unibike 2

 

I naprawdę w tym wszystkim sam nie zdecyduje :)

Napisano

Odnośnie tych hamulców hydraulicznych to faktycznie w Evado i Cliff'ie są takie Magury. To dobre i mocne hebelki. Jednak ich zasada działania jest taka sama jak tradycyjnych V-ek, więc w błocie, śniegu czy dużym deszczu nie będą specjalnie lepsze. Pod tym względem najlepiej się sprawdzą hamulce tarczowe, zastosowane w Unibike Xenon. Natomiast jeśli nie zamierzasz taplać się rowerem w błocie i w śniegu to tradycyjne V-ki będą w zupełności wystarczające. W takim wypadku osobiście wziąłbym jeszcze pod uwagę Mash'a. O ile te 21 cali w ogóle jeszcze jest.

Napisano

Niedawno stałem przed wyborem roweru trekingowego w podobnym budżecie. Wybór padł na Cube Curve 2011. Rower przejechane ma aktualnie 1500km od kupna, mam go troche ponad miesiąc, więc od siebie mogę go serdecznie polecić ! Wad nie stwierdziłem, zmieniłem siodełko na żelowe i pedały na SPD, więcej się chwilowo nie zanosi.

 

Dane techniczne ze strony producenta:

Nazwa: Curve

Kod: 232000

Rama: Alu Lite Trekking

Rozmiary: 46, 50, 54

Kolor: Grey Silver Print

Widelec: Suntour NEX4610

Stery: FSA NO. 10 semi-integrated

Wspornik kierownicy: Easton EA30, 25.4mm

Kierownica: Easton EA30 Riser

Hamulce: Shimano 445 hydr. Disc Brake (160/160)

Kaseta: Shimano CS-HG30 11-32T., 9-Speed

Łańcuch: KMC X9 Double Durability

Szprychy: DT Industry 2.0 silver

Opony: Schwalbe Impac AV17

Pedały: Fasten Alloy

Siodło: Scape Active 5

Waga: 13,7 kg

Napisano

Byłem w kilku sklepach rowerowych i sprzedawcy polecili mi takie rowery:

 

TREK 7500 2011 : http://skleprowerowy...ebrn(27,0,17690).aspx

 

i CENTURION CROSS LINE 500 2011: http://www.centurion...ine+500+_+-Lady

 

Co o nich myślicie?

 

PRAWIDŁOWY LINK DO TREKA 7500: http://www.ssc.pl/trek2011/7500.html

Przepraszam, że piszę w ten sposób ale nigdzie nie mogłem znaleźć odnośnika do edycji posta

 

 

 

Napisano

Teraz moje wnioski.

Udało mi się kupić Kross Evado 1.3.

W sklepie cena standardowa to 2699zł.

Po rozmowie zeszli do 2500zł.

Ale dzięki uprzejmości użytkownika Pitof i znalezieniu najtańszej oferty w internecie :-) napisałem do sklepu w Szczecinie, że mogę kupić u nich jak podtrzymają cenę z najtańszej znalezionej w sieci.

I podtrzymali :) 2294zł Tym samym na samych negocjacjach można BARDZO DUŻO zyskać.

Polecam próbować w ten sposób. Ja tak kupuję większość przedmiotów, w ten sposób wspieram lokalnych przedsiębiorców, jednocześnie nie przepłacając.

A jak widać marża na rowerach musi być potężna...

 

Oczywiście w moim zakupie trzeba wziąć pod uwagę fakt, że to model zeszłoroczny, ale mimo wszystko wynegocjowanie sobie 100-200zł to darmowy kask lub zestaw narzędzi.

Moim zdaniem warto.

 

A rower super, poza tym, że po 10 minutach poszła dętka. Okazało się, że przy montażu nie założyli wewnętrznej osłony na feldze. Serwis naprawił mi to w 15 minut za darmo i jeszcze dostałem nową dętkę (polecam Coolbike Szczecin:)) Przy zakupie w internecie pewnie przebiłbym 3 razy dętkę zanim znalazłbym rozwiązanie;)

Napisano

Mój podobny post skasowano, nie wiem czemu dlatego podpinam się pod ten temat.

 

Byłem w kilku sklepach rowerowych i sprzedawcy polecili mi takie rowery:

 

TREK 7500 2011 : http://skleprowerowy.pl/TREK-7500-rozmiar-21-5-quot-kolor-czarno-srebrn(27,0,17690).aspx

 

i CENTURION CROSS LINE 500 2011: http://www.centurion.de/pl_pl/bikes/2011/70/Cross+%26+Trekking+/Cross+Line+500+_+-Lady

 

Co o nich myślicie?

 

Mógłby się ktoś wypowiedzieć nt. tego Centuriona? Przyznam że wyglądem bije na głowę wiele propozycji, a że na kolorze się nie jeździ, prosiłbym o jakieś porównanie.

 

Potrzebowałbym roweru pod sakwy, na długie trasy i po ściągnięciu bagażników i całego ustrojstwa, na asfalt. Aktualnie mam Author Compact, ale jego czas sie już kończy powoli. Skłaniałbym się na coś bez tarczówek, bez amortyzatorów już nie robią tej klasy rowerów.

Cena również w okolicach 3000, ten Centurion jest za 2500, ale za resztę można by było coś ulepszyć.

Napisano

Ten Centurion wydaje się sensowną propozycją. Osprzęt Deore w połączeniu z solidnymi korbami Alivio. Tarcza 48z. bardzo dobrze sprawdzi się na trasie, umożliwiając utrzymanie wysokiej prędkości bez szaleńczej kadencji. Do tego dostajesz przyzwoity amortyzator z przydatną funkcją blokady wygodną manetką na kierownicy. Minusem może być jego niewielki skok. Rama jest najprawdopodobniej autorstwa Meridy. Patrząc na długości górnej rury, wysokości główki ramy oraz duży wznios mostka to jest to rower oferujący dość komfortową pozycję. Możliwe, że jego kierownica może być dla niektórych osób za szeroka.

Napisano

To mi się podoba ;)

 

Powiedz mi jeśli jeszcze możesz, czy muszę się martwić o wytrzymałość rowerów tej klasy (cenowej, marki) podczas podróży z sakwami?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...