Picek91 Napisano 21 Maja 2011 Napisano 21 Maja 2011 Witam, od dłuższego czasu czytam forum, jednak teraz postanowiłem się zarejestrować ze względu na problem z hamulcami M416. Jestem zielony jeśli chodzi o tarczówki, więc się boję, że coś może się stać... Zarówno tarcze jak i zaciski okropnie się grzeją, lubię jeździć po górach i wczoraj wybrałem się na trening, na samym końcu był zjazd ~500m o nachyleniu 7 %, hamowałem przez jakieś 50m i z ciekawości zsiadłem by zobaczyć jak gorące są tarcze, niestety nie mogłem ich nawet dotknąć... Mam 3 pytania związane z takimi hamulcami: -Czy gotujące się tarcze są przypadłością wszystkich hamulców tarczowych mechanicznych/hydraulicznych? -Czy rzeczywiście jest kolosalna różnica między tarczami 160 a większymi? -Jak powinienem hamować by zminimalizować ryzyko ugotowania tarcz/klocków?
kar268 Napisano 21 Maja 2011 Napisano 21 Maja 2011 To ze tarcza się grzeje jest całkiem normalne. Jakie tarczemasz zamontowane ? podaj nazwe lub zapodaj jakieś foto. Co do większych tarcz ?im większa tarcza tym krótsza droga hamowania. Ale nie każda tarcze można założyć,zależy to od amortyzatora jakiego masz z przodu. I najlepiej podaj jeszczeswoja wagę
Picek91 Napisano 21 Maja 2011 Autor Napisano 21 Maja 2011 Rower to Hexagon v6 z 2011r, nowy, 21". Tarcze to chyba SM-RT51 lub SM-RT61, nie jestem pewien, na pierwszy rzut oka wyglądają identycznie. Zaciski oczywiście M416 Ważę 80 kg przy wzroście 187 cm. Boję się po prostu że spalę i zaciski i tarcze, nie wspominając już o deformacji tarcz.
kar268 Napisano 21 Maja 2011 Napisano 21 Maja 2011 Nie powinny. Mam podobne tarcze zacisk avida bb5 jeżdzie jużtroszkę i na razie się nic nie dzieje. A fizycznie jesteśmy bardzo podobniezbudowani
Picek91 Napisano 21 Maja 2011 Autor Napisano 21 Maja 2011 A jaka jest temperatura w hydraulicznych po ostrzejszym hamowaniu? Czy typ hamulców (mechaniczne/hydra) ma znaczenie na temperaturę?