frost666 Napisano 20 Maja 2011 Udostępnij Napisano 20 Maja 2011 Witam Orientuje sie ktoś może, czy ten amor posiada możliwość samodzielnej zmiany skoku? Kupiłem niby 80mm, niestety dziś rozpakowałem "setkę" i mam spory problem, gdyż producent zaleca do mojej ramy widelec długości niecałych 470mm, a to "coś" ma ok.510-515mm;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 21 Maja 2011 Udostępnij Napisano 21 Maja 2011 Było o zwiększaniu: http://www.forumrowerowe.org/topic/52588-amortyzator-rst-m-29-air-rl/ Ja bym się nie przejmował, w końcu to tylko 2cm różnicy i można trochę większy sag dać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frost666 Napisano 21 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2011 Było o zwiększaniu: http://www.forumrowerowe.org/topic/52588-amortyzator-rst-m-29-air-rl/ Ja bym się nie przejmował, w końcu to tylko 2cm różnicy i można trochę większy sag dać. Dzięki za odpowiedź. No właśnie nie dwa, a ok. 3cm( jeśli mowa o różnicy w długości między wersją 80 a 100mm). Reba np. ma ok.480mm dla wersji 80mm. Bardziej podoba mi się pomysł z większym sag'iem, - jak by sie udało ustawić ze 25mm, to by zostało ok. 490mm, - i te 2 cm to można już chyba sobie wtedy darować, tylko ciekawe jak to będzie pracować przy tak duzym sag'u? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spaceman Napisano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2011 Zwiększenie SAG'u nie jest najlepszym pomysłem. Charakterystyka porogresji ugiecia amora bedzie beznadziejna, zresztą sam sie przekonasz kiedy to zrobisz. Jeżeli chcesz miec krótszy skok to w goleni z komora powietrzną daj o 2 cm dłuższą tulejke gumową i będziesz miał skok 80 mm. Przy okazji jeśli będziesz miał ochotę to odkręć górny korek z zaworem komory powietrznej i wywal ten plastikowy "ogranicznik" objętości komory powietrznej, a przekonasz się, że masz całkiem inny amor. Ustawianie cisnienia zacznij o 50% większe niż miałeś dotychczas. Modyfikacja ta zwieksza prawie dwukrotnie objętość komory powietrznej dzięki temu progresja ugięcia jest o wiele bardziej liniowa, a amor o wiele chętniej wykorzystuje cały skok, staje sie bardziej czuły. Przy odrobinie chęci do eksperymentów możesz spróbowac tak ustawic cisnienie w komorze aby zminimalizowac SAG. Wtedy będziesz miał 70-75 mm realnego skoku przy amorze zmodyfikowanym na 80 mm skoku. P.S. Przy skoku 100 mm tez powinno byc podobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2011 Przy okazji jeśli będziesz miał ochotę to odkręć górny korek z zaworem komory powietrznej i wywal ten plastikowy "ogranicznik" objętości komory powietrznej, możesz pokazać na jakieś fotce z manuala o jaki ogranicznik chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spaceman Napisano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2011 Manual, a raczej rozpiska części zamiennych do amora znajduje sie na stronie RST. http://www.rst.com.tw/ct/home.jsp Wchodzisz w zakładkę Tech suport, następnie Spare Parts List, wybierasz rok jaki Ciebie interesuje, model amora (w tym przypadku M29), w okienku Video manual klikasz przycisk Download i ściągasz rozpiskę części dla modelu z manetką blokady skoku i bez (to jest akurat nieistotne). Część nr 2 (Fixed Guide Assembly) to jest to co nas interesuje. Odkręcasz korek z zaworem do pompowania komory, klucz 22 bodajże, nastepnie kluczem płaskim 13 odkręcasz ten "regulator" od korka z zaworem i zrobione. Wkręcasz z powrotem korek. Pompujesz amor (zalecam dodanie min 50% wiecej). Ja przed modyfikacją pompowałem amor na ok 76 psi teraz mam około 110 psi. I jazda próbna, aby przekonać sie o zmianach na lepsze. P.S. Przepraszam, że nie umieściłem załącznika z manualem, ale powiem szczerze, że nie potrafiłem sobie z tym poradzić. P.S.S. Z tego co pamiętam podobny patent można zastosować (wg. listy części zamiennych z strony RST - kiedyś przeglądałem to z ciekawości) w F1RST'ach z 2009 i starszych, STORM i TITAN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzemkoVonLezajsk Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 A czy pomiędzy M29 w wersji 80mm a M29 100mm jest różnica w odległości pomiędzy osią a oparciem łożyska?? Jak tak to jaka ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 22 Października 2011 Udostępnij Napisano 22 Października 2011 HELLo-: No szczerze nie wiem - czy jak ktos zacznie sam majstrowac przy amorze to co z jego gwarancja? Nadal bedzie uznana w przypadku jakichkolwiek problemow? Z doswiadczenia wiem ze zmiana skoku amora o 20mm nie zmienia prowadzenia roweru na tyle zeby rzucalo go w zakrety lub zeby byl nerwowy, lecz ja testowalem to na rowerach do dj, a wiec z lagodnym katem glowki ramy, nie wiem jak byloby z rowerami o bardziej sciganckiej charakterystyce...powraca pytanie o gwarancje ramy - producentowi moze sie nie spodobac ze wrzucono zamiennik i oleje nas jak bedzie problem z rama... POZDRo-:wer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spaceman Napisano 30 Października 2011 Udostępnij Napisano 30 Października 2011 Dla skoku 80 mm odległość miedzy osią koła, a podstawą sterów wynosi 495 mm (amor nie zmodyfikowany). Podejrzewam, że dla skoku 100 jest 20 mm wieksza. Ja w swoim po modyfikacjach mam 490 mm dla skoku 90 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi