ramir Napisano 20 Maja 2011 Napisano 20 Maja 2011 Witam - od jakiś 800 km ujeżdżam kółka złożona na piastach XTR (2011 pod tarcze). W ostatnim czasie zauwazyłem, że przy mocniejszym depnięciu następuje "strzał" w napędzie a łańcuch wydaje się przeskakiwać po zębatce (przy wrzuconym blacie a na tyle 4 lub 5 zębatka od najmniejszegj koronki). Pytanie co jest nie tak? Miał ktoś takie doświdczenia z tylną piastą shimano? Na mój chłopski rozum może to być spowodowane następującymi przyczynami: 1) za długi (luźny) łańcuch, 1') skrzyżowanie łańcucha (blat - 5 zębatka z tyłu) przy którym łańcuch idzie pod skosem wywołujacym samoczynne "zazębianie" się sąsiadujących trybów przy zbyt luźnym łańcuchu, 2) źle wyregulowana tylna przerzutka, 3) awaria tylnej piasty (zapadek albo bęenka???-na piastach jeszcze się nie znam). Proszę o sugestie - ewnentulanie rady co z tym zrobić. Dodam, że z tył mam szosową kasetę dura-ace.
marky5 Napisano 20 Maja 2011 Napisano 20 Maja 2011 Miałem podobny problem tyle,że w Shimano XT Centerlock nie często to się działo i nie był to jakiś dokuczliwy częsty problem,ale jednak!Przekonałem się że to wina zapadek,tzn.czasem poprostu przy gwałtownym zrywie czy raptownym przyśpieszeniu poprostu tak jakby nie załapywały o zęby wewnątrz bębenka i "ześlizgiwały" się o jeden ząbek dalej gdzie dopiero "łapały".Stąd przeskok,mocne uderzenie i irytujący dżwięk i wrażenie zeskoku łańcucha z zęba koronki.Aktualnie problem zniknął,ale po przejechaniu naprawdę wielu km.
pawelsystem Napisano 20 Maja 2011 Napisano 20 Maja 2011 a moze poprostu masz juz wyciagniety łancuch...
luki266 Napisano 20 Maja 2011 Napisano 20 Maja 2011 Brak "współpracy" na linii łańcuch-zębatka. Ja miałem taką sytuację po wymianie łańcucha. Trzeba było wymienić też kasetę, bo miała już za bardzo wyrobione zęby. Łańcuch przeskakiwał przy każdym mocniejszym naciśnięciu na pedała. Po wymianie kasety problem zniknął.
ramir Napisano 21 Maja 2011 Autor Napisano 21 Maja 2011 Wymieniałem napęd w zeszłym roku więc kaseta i łańcuch mają przejechane około 2 tys. 2,5 tys. km. Zatem nie sądzę, żeby było to winą zużycia napędu. Miałem podobną sytuację w poprzedniej wersji piasty XTR, ale zjawisko wystąpiło po 3 latach użytkowania. Może rzeczywiście konstrukcja piast shimano jest za to odpowidzialna. Najlepiej opisła to co się dzieje marky5 - mam dokładnie takie same wrażenia
pawelsystem Napisano 21 Maja 2011 Napisano 21 Maja 2011 wiesz jak jezdzisz naprawde ostro to własnie mogłeś juz masakrycznie wyciagnac lancuch 2500 na łancuch to nie tak mało
ramir Napisano 23 Maja 2011 Autor Napisano 23 Maja 2011 Hmmm... rowerek nie widział gór a ujeżdżam go na leśnych trasach i asfaltach. Faktem jest, że nie obijam się pedałując, ale nie chce mi się wierzyć, żeby łańcuch się już wyciągnął. Spróbuję: 1 - wyregulować przerzutkę, 2 - skrócę łańcuch o 1,5 ogniwa - może to pomoże.
tobo Napisano 23 Maja 2011 Napisano 23 Maja 2011 "Ten typ tak ma". Ja miałem koła xtr i sprzedałem. Takie właśnie strzały mnie bardzo drażnią, jestem mało odporny psychicznie na podobne dźwięki. Po zamianie kół problem zniknął, niczego innego nie zamieniałem i nie poprawiałem. Być może problem wynika ze zbyt dużej ilości smaru na i pod zapadkami. Takie zjawisko występowało u mnie w piaście formuli: sprzężyna napinająca zapadki była dosyć słaba a smar przyklejał zapadki do korpusu. Było ich trzy, z czego jedna reagowała dosyć niemrawo i otwierała się z opóźnieniem. Dodatkowo problemem było to że bębenek obracał się na tulei nałożonej na oś i bez smaru bardzo trzeszczał, więc "wyciszacz" w środku musiał być. Musiałem bardzo dobrze dozować smar bo pod obciążeniem wyciskał się z miejsca założenia tulei i zaklejał mechanizm zapadkowy.
ramir Napisano 24 Maja 2011 Autor Napisano 24 Maja 2011 Skróciłem łańcuch o 1,5 ogniwa i ... jak na razie na tej samej trasie łańcuch nie skacze. Chyba od początku dałem za dużo ogniw (sam składałem, przerzutka tylna to średni wózek i ciężko jest się na czymś wzorować). Mam nadzieję, że tak już zostanie
Lumperator Napisano 25 Maja 2011 Napisano 25 Maja 2011 U mnie sytuacja z XTRem jest podobna. Przeskok pojawia się niezależnie od siły, zupełnie losowo. denerwująca sprawa. Ni stad ni zowąd głośno trzaśnie. I nie jest to wina ani kasety, ani łańcucha. Stawiam na te mozolne zapadki. zasada z łańcuchem prosta: 1-9 : łańcuch luźny, ale jeszcze nie zwisający 3-1 : łańcuch napięty, wózek mocno naciągnięty W przypadku przekroczenia całkowitej pojemności dla tylnej przerzutki wystąpią dwie anomalie. Albo łańcuch zacznie lekko zwisać na 1-9 albo nie wejdzie na 3-1 (można rozwalić przerzutkę).
ramir Napisano 25 Maja 2011 Autor Napisano 25 Maja 2011 Zasada zasadą, ale praktykować trudno (przynajmniej mi). Pożyjemy zobaczymy - dziś kolejne testy. Z drugiej strony dziwne jeżdżą na tym XTR na zawodach i im budowa tej piasty nie przeszkadza???
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.