root Napisano 20 Maja 2011 Udostępnij Napisano 20 Maja 2011 W związku z tym, że już od jakiegoś czasu chciałem mieć single speeda do śmigania po mieście, wygrzebałem z piwnicy starą kolarzówkę Rometa 'po wujku' (Kobuz, rama datowana na 71'). Rower był chyba kiedyś bity, bo widelec był 'skoszony' a rama nieco wgięta - widelec wyrzuciłem, ramę wyprostowałem i przygotowałem do malowania - generalnie z całego roweru tylko ramę udało się odratować, reszta jest pordzewiała, albo nie nadaje się do niczego. Postanowiłem więc zbudować na niej samemu niskobudżetowego single-speeda. Robię to po raz pierwszy, sporo się już naczytałem w necie na ten temat, ale pomyślałem, że porada ludzi z forum na pewno się przyda. Budżet, jaki mam to tak jak w opisie, około 300-400 zł, a i więcej wydawać nie chcę. Muszę za to kupić całą resztę potrzebnych rzeczy. Na większość rzeczy typu kierownica, widelec czy siodełko już poluję, natomiast nieco więcej trudności sprawiają mi rzeczy do napędu, boję się, coby nic nie skaszanić W tym temacie mogę wrzucać na bieżąco zdjęcia progresu składania, a tymczasem kilka pytań: Upatrzyłem na Allegro takie koła: http://allegro.pl/kola-kross-28-pod-wolnobieg-nakrecany-i1623474536.html Wydają się relatywnie tanie, czy jak założę na nie zwykły, pojedynczy wolnobieg z 18 zębami, to nie będę miał problemów z linią łańcucha? Czy będzie to kwestia podkładki pod korbę? No i czy do obręczy stożkowych można zastosować normalne U-brake'i? Druga sprawa to korba. Jak najlepiej zrobić korbę do singla? Myślałem o 48/18, dałoby to te optymalne 2,6 do jazdy po mieście - tylko że prawie wszystkie korby na Alledrogo mają 2 lub 3 koronki. Czy warto kupić taką tanią korbę i dałoby się zdjąć z niej niepotrzebne koronki w celu przystosowania do singla? Jeżeli nie, to gdzie szukać dobrej korby? Pozdrawiam wszystkich! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Walter Napisano 20 Maja 2011 Udostępnij Napisano 20 Maja 2011 Korb jest sporo, jak ma 2 blaty to jeden ściągasz, zazwyczaj są przykręcane. Korby często są z blatami 42z więc możesz dać wolnobieg 16z i przełożenie zachowane. Zastanawiałeś się nad suportem? Przy starych Rometach to kluczowa sprawa dla Ciebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
root Napisano 20 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2011 Korb jest sporo, jak ma 2 blaty to jeden ściągasz, zazwyczaj są przykręcane. Korby często są z blatami 42z więc możesz dać wolnobieg 16z i przełożenie zachowane. Zastanawiałeś się nad suportem? Przy starych Rometach to kluczowa sprawa dla Ciebie. W jakim sensie kluczowa sprawa, powinienem uwzględnić coś, o czym nie wiem? Pomierzyłem suwmiarką, sprawdziłem gwinty i wyszło mi, że jest tam BSA 68mm, więc planowałem wpakować jakąś taniznę 'w paczce' z allegro, typu: http://allegro.pl/suport-fsa-rpm-68-113mm-kwadrat-maszyny-ctbike-i1611194956.html Nie jestem tylko pewien, od czego uzależnić długość osi, ta wyjęta z oryginalnego suportu ma ze ~140 mm, chyba chodzi o to, żeby blat nie szorował o ramę przy zbyt krótkiej osi, prawda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
harmankardon Napisano 23 Maja 2011 Udostępnij Napisano 23 Maja 2011 W jakim sensie kluczowa sprawa, powinienem uwzględnić coś, o czym nie wiem? Tak, czy masz gwintowaną mufę. Bo mam podejrzenie, iż miski suportu są instalowane na wcisk - taki śmieszny patent, o dziwo po dziś dzień reaktywowany nawet w bardzo drogich ramach (sic!). Można tę mufę w takim Romecie przegwintować chyba, zależy czy średnica wewnętrzna jest odpowiednia do tego. Choć moim zdaniem to nie jest gra warta świeczki. Te ramy nie są zbyt fajne. Jakby Ci się nie chciało bawić, to mam do oddania ramkę Romet Sport za 40 zł. Rozmiar 59tka, nie bita. Stan dobry, już ma normalny gwint BSA na suporcie, rurki CrMo i nowożytne miski sterów nabite. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
root Napisano 23 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2011 Tak, czy masz gwintowaną mufę. Bo mam podejrzenie, iż miski suportu są instalowane na wcisk - taki śmieszny patent, o dziwo po dziś dzień reaktywowany nawet w bardzo drogich ramach (sic!). Można tę mufę w takim Romecie przegwintować chyba, zależy czy średnica wewnętrzna jest odpowiednia do tego. Choć moim zdaniem to nie jest gra warta świeczki. Te ramy nie są zbyt fajne. Jakby Ci się nie chciało bawić, to mam do oddania ramkę Romet Sport za 40 zł. Rozmiar 59tka, nie bita. Stan dobry, już ma normalny gwint BSA na suporcie, rurki CrMo i nowożytne miski sterów nabite. Mufa jest gwintowana, szerokość 68mm, średnica coś ponad 35mm chyba, dobrze nie pamiętam, jeden gwint w prawo, drugi w lewo - czyli BSA? Dzięki za propozycję, ale już zabrałem się za tamtą ramę (jest już pomalowana i właściwie gotowa do składania, przywiozę do W-wy, to wrzucę foty) i dokończyłbym to chociażby 'dla zasady', z założenia miałem odrestaurować tego Rometa, no ale została sama rama Jeszcze zapytam, czy obręcz przystosowana do v-brake będzie działać z normalnymi hamulcami szosowymi szczękowymi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.