Momo Napisano 20 Maja 2011 Napisano 20 Maja 2011 Witam wszystkich użytkowników forum. Potrzebuje pilnie waszej pomocy odnośnie wyboru pomiędzy wyżej wymienionymi rowerami.Sprzęt ma być przeznaczony do jazdy po asfalcie,lesie i górach,zatem musi być wszechstronny oraz bardzo solidny.Moja waga waha się miedzy 80-85 kg. Nie chcę wymieniać żadnych części w zakupionym rowerku,tylko cieszyć się jazdą na możliwie jak najdłuższe lata. GT dostanę za 2849 zł,a Mbike'a bez rabatu,2999 zł.Oto dane techniczne: GT avalanche 1.0 dsc 2011r. : Rozmiar koła 26 cali Typ Męski Kolekcja 2011 Rama 26 6061 Aluminum GT Triple Triangle Design Frame W/ Hydroformed Top Tube & Downtube, Zerostack Head Tube, Disc Mount, and Replaceable Derailleur Hanger Widelec Rockshox Tora 302, 120Mm Travel, Steel Stanchions, Magnesium Leg, W/ Rebound Adjust & Lockout Korba Shimano FC-M442, 44/32/22T Suport Shimano BB-ES25 Pedały GT Slim Line Flat Pedal, Cast Alloy Przerzutka - przód Shimano Deore, Fd-M590 Przerzutka - tył Shimano SLX, RD-M662-SGS Manetki Shimano Deore, Sl-M590, Rapid Fire Kaseta Shimano Cs-Hg30-9, 9 Speed, 11-34T Łańcuch Shimano HG-53 Nine Speed Obręcze Alex Td24, 32H Opony Maxxis Mobster, 26X2.35 Piasta - przód All Terra Alloy Disc, W/ Quick Release Piasta - tył All Terra Alloy Cassette Disc, W/ Quick Release Szprychy Stainless steel Hamulec - przód Shimano Br-M445, W/ 180Mm Rotor Hamulec - tył Shimano Br-M445, W/ 160Mm Rotor Klamki Shimano Bl-M445 Kierownica All Terra 6061 Aluminum Riser, 685Mm Width, 25Mm Rise, 31.8Mm Clamp Gripy Dual Density, Gt Wing W/ Waffle Stery Fsa No.11N 1 1/8 Threadless, Zerostack Siodełko Wtb Pure-V Sport Wspornik siodełka All Terra Alloy Micro-Adjust Zacisk All Terra Alloy Qr Mostek All Terra 1 1/8 Threadless, 3D Forged, 4-Bolt W/ Cnc Face Plate, 5° Rise, 31.8Mm Clamp Mbike Renegade 0.6: Rama : 7005 alloy double butted Rozmiar ramy : 17" 19" 21" Widelec : Rock Shox Tora SL Lockout Przerzutka tył : Shimano XT Przerzutka przód : Shimano Deore Manetki : Shimano Deore Kaseta : Sram PG 970 Łańcuch : KMC Z 9200 Hamulce : Avid SD5 Dźwignie hamulcowe : Avid SD7 Pancerze : Jagwire Piasty : KT- lite sealed bearings white Obręcze : Weinmann SEC 16 Szprychy : CN black Opony : Schwalbe Racing Ralph Evo 2,25 Kierownica : Uno Lite Siodełko : San Marco Ponza Ilość biegów : 27 speed Waga : 10,9 kg Inne cechy : Mechanizm korbowy-Truvativ Firex 3.3, Korba-Uno Lite Proszę o skrupulatne uzasadnienie swojego głosu. Mile widziane także inne propozycje o podobnym standardzie. Z góry dziękuję i pozdrawiam
jejek16 Napisano 20 Maja 2011 Napisano 20 Maja 2011 Jeśli chodzi o osprzęt, to w mojej opinii korzystniej wypada mbike. Może za wyjątkiem chamulców, choć wymienione Avidy mogą pochwalić się świetną opinią. Większym problemem będzie rama z bardziej sportową geometrią niż w GT, która wydaje się mieć szersze zastosowanie w codziennej jeździe. No CHT a że o taki sportowy profil roweru Ci chodzi. Sent from my Desire HD using Tapatalk
Momo Napisano 28 Maja 2011 Autor Napisano 28 Maja 2011 Hmm...Trochę mało tych opinii.Proszę o więcej porad, bo po jednym poście trudno zdecydować który rower wybrać. Zapraszam więc do tematu, a plusiki się posypią
lukaszs Napisano 28 Maja 2011 Napisano 28 Maja 2011 GT ma bardziej wylihtowana geometrie mniejszy kat główki i amor 120mm czyli coś pod "allmountain" więc będzie wygodniejszy i bardziej wszechstronny w terenie.... ale Mbike za to bardziej sportowy i agresywny w typowym XC - jeździłem trochę na nim i całkiem fajny rower dościgania. ja z dwóch tych rowerów wybrałbym GT ale zależy czego dokładnie szukasz???
marky5 Napisano 28 Maja 2011 Napisano 28 Maja 2011 Osprzętowo nieco lepiej jest Mbike,widelce hyba to samo tyle że w mbike raczej mniejszy skok.No,ale GT ma hydrauliczne tarczówki.Jeśli zależy Ci na sporym skoku widelca i hamulcach hydraulicznych tarczowych to bierz GT,Firma w sumie też bardzo godna.Natomiast Mbike jest nawet całkiem lekki.
Momo Napisano 30 Maja 2011 Autor Napisano 30 Maja 2011 A co sądzicie o Scott Scale 70 2011r?? Który lepszy Avalanche czy wymieniony Scott biorąc pod uwagę osprzęt, ramę i ogólny komfort jazdy??
jejek16 Napisano 30 Maja 2011 Napisano 30 Maja 2011 GT i Scott osprzętowo są bardzo podobne. Z tym że tu jest podobna sytuacja jak z Mbike, to jest rama stricte sportowa. Jednak, z własnego doświadczenia mogę stwierdzić, że można jeździć na nim dość wygodnie.
hps Napisano 30 Maja 2011 Napisano 30 Maja 2011 Ludzie, jak nie macie wiedzy to się nie wypowiadajcie. Torę z 0,6 można ustawić na 80mm/100mm i 120mm skoku - w zależności od kolejności ustawienia podkładek w armorze. Fabrycznie jest 100 mm, ale w każdej chwili przy odrobinie czasu i chęci możemy ten skok zmienić - więc porównanie na poziomie " TEN MA LEPSZY SKOK " odpada w przedbiegach. Krótko i treściwie - jeśli do ścigania/agresywniejszej/szybszej jazdy - to renegade wygrywa. Jeśli do jazdy "turystycznej" to GT chwytaj.
Momo Napisano 31 Maja 2011 Autor Napisano 31 Maja 2011 Jak na razie to przymierzam się bardziej w stronę scotta scale 70 2011 r. Tylko mam trochę wątpliwości co do ramy, bo czytałem że lubią pękać:/I jeszcze prosiłbym o opinie, co sądzicie o tym rowerku pod względem osprzętu i czy jest wart swojej ceny??
Momo Napisano 14 Czerwca 2011 Autor Napisano 14 Czerwca 2011 Jestem już szczęśliwym właścicielem Scotta scale 70.Przejechane 105 km, jeździ się bardzo komfortowo jak dla mnie i ogólnie wszystko na duży plus;)Dzięki za pomoc.Pozdrawiam!
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.