LipieC Napisano 19 Maja 2011 Napisano 19 Maja 2011 Witam wszystkich. Panowie mam problem nie wiem jaką ramę wybrać czy karbonową czy aluminiową mam na wydatek 2500zł, jak kupie tańszą ramkę to na lepszym osprzęcie będzie jak drożą to na gorszym. Wzrost 180cm waga 79kg, do tej pory jeździłem w dh rower cane corso na sprzedaż jak by był ktoś zainteresowany wymianą czy kupnem proszę pisać. Moja wiedza sięga część z dh w mtb bym zaczął swoją profesjonalną przygodę przed wakacjami jak złoże rowerek, prosił bym bardzo o szybką odpowiedz ponieważ sezon leci. Tu są moje propozycje http://allegro.pl/trek-9-9-elite-ssl-rama-i1610543841.html http://allegro.pl/specialized-s-works-carbon-i1602604022.html http://allegro.pl/rama-mtb-mt-fuji-comp-full-carbon-i1620333131.html Z góry dziękuje za odpowiedz. przepraszam za źle umieszczony post proszę o przeniesienie go w odpowiednie miejsce. do ramki kupił bym amorek ten lub ten to bym musiał jeszcze o nich poczytać który lepszy. http://allegro.pl/rock-shox-reba-race-czarna-poplock-nowa-i1616162518.html http://allegro.pl/manitou-r7-mrd-absolute-milo-80mm-nowy-i1619846842.html
Rulez Napisano 19 Maja 2011 Napisano 19 Maja 2011 Jest jeszcze Kross, pewnie jakiś upust by dali : http://ww2.bikekatalog.pl/2011//komponenty/3596/Kross.Level.A10./
LipieC Napisano 19 Maja 2011 Autor Napisano 19 Maja 2011 Ale czy ten kross jest warty czy jest z tego co czytam sztywny i czy tłumi drgania ?? Może się ktoś wypowie, jaki rozmiar pod mój zrost 17 czy 18.
ttomii88 Napisano 19 Maja 2011 Napisano 19 Maja 2011 Ramy carbonowe odradzam. Jaki jest sens placic wielokrotnosc ceny ramy alu zeby zjechac z wagi moze ze 100g. Na dodatek odpornosc na urazy ram carbonowych jest jaka jest. Kazde mocniejsze uderzenie kamienia albo glebsza rysa z czasem moze owocowac powaznym uszkodzeniem struktury carbonu. Na dodatek znalezienie dobrego fachowca trudniacego sie naprawianiem carbonu nie jest latwe.
sapek67 Napisano 19 Maja 2011 Napisano 19 Maja 2011 dokładnie.Karbon + kamienie = odprysk + osłabienie struktury ramy
tobo Napisano 19 Maja 2011 Napisano 19 Maja 2011 Ramy karbonowe zdecydowanie doradzam, tam gdzie rama alu osiąga już kres swoich możliwości materiałowych, wagowych i wytrzymałościowych karbon dopiero się zaczyna. Rama karbonowa o wadze 1300 gram to po prostu solidna rama karbonowa, aluminiowa to wycieniowany anorektyk. Dobre naprawienie lekkiej ramy alu jest dużo trudniejsze niż naprawienie ramy karbonowej. Wg mnie może marketing luxtechu nie jest rewelacyjny ale robota za to całkiem całkiem. Legendy/baśnie/bajki/horrorowate opowieści o nędznej wytrzymałości karbonu trzeba schować na najwyższą półkę między zakurzone tomiszcza biblioteczne Od paru lat karbon używany jest w ramach am, także enduro, nawet dh. Skoro tam można i to bez problemu to w dużo mniej destrukcyjnym xc jak najbardziej.
LipieC Napisano 19 Maja 2011 Autor Napisano 19 Maja 2011 dobra więc wiemy ze karbon, teraz jaka rama może s-works
tobo Napisano 19 Maja 2011 Napisano 19 Maja 2011 Jedyna ewentualna wątpliwość to styl jazdy; skoro do tej pory był sprzęt ciężkiego kalibru i takie użytkowanie, to jeśli pewne nawyki i potrzeby przeniesiesz na taki rower o którym mowa teraz, to może się to dla niego źle skończyć To jest jednak obawa bez względu na to czy rama będzie aluminiowa czy karbonowa.
LipieC Napisano 19 Maja 2011 Autor Napisano 19 Maja 2011 spokojnie w mtb jeździłem na ramie k2 zed i mam nawyki ale tylko na rowerze ciężkiego kalibru
LipieC Napisano 20 Maja 2011 Autor Napisano 20 Maja 2011 opłaca się te kółka za tą cene http://allegro.pl/mavic-crossmax-sl-2008-disc-niewiele-uzywane-i1602094596.html
sivydym Napisano 21 Maja 2011 Napisano 21 Maja 2011 Koła - za te $ można kupic lepsze z tym że lepsze do czego i dla kogo to pojecie względne. Kupujac lekkiego s-worksa bez sensu od razu dociązać rower tymi kołami, nie jest to ani szczyt sztywności ani bezawaryjności tym bardziej wagi.
Rulez Napisano 21 Maja 2011 Napisano 21 Maja 2011 Takie ? : http://www.bikediscount.com/ItemDetail.aspx?ig3=Laufrads%C3%A4tze&ig2=Novatec+Laufr%C3%A4der&desc1=Novatec+6-Loch+ZTR+Alpine+Aero&ig3id=9&ig2id=221&iid=9792&mi=0&hasv=1&webi=0&pr=0
sivydym Napisano 21 Maja 2011 Napisano 21 Maja 2011 Jak już zamierzasz wydać ok 1,5k to np z miesiac temu na lightbiku były np dt240, compy, XR350 i opony Pythony za czyba 1800. Podobnych setów na allegro jest także kilka więc na pewno znajdziesz coś dla siebie. Do piast naprawdę trudno się przyczepić - no moze poprzednie miały lepsze uszczelnienie, szprychy na pewno mniej problematyczne niż revo ale tu tez kwestia czy skladnane bedą na "odpowiednich" nyplach czyli na prolockach czy nie - o pękanianiu tu nie pisze bo i tak nie najcieńsze miejsce jest najbardziej narażone, a obrecze to właśnie XR350 lub cieższe 400 ale na pewno lepiej zniosą "katowanie". No chyba że chcesz mieć coś innego to od czasu do czasu w cenie ok 2k pojawiają sie na aukcjach Cobalty ( ostanio widziałem czarne z czerwonymi piastami - nie wiem z jakiego modelu były ale wygladały super). W sumie to Twoją kwota przeznaczona na koła mozna juz poszaleć
LipieC Napisano 21 Maja 2011 Autor Napisano 21 Maja 2011 znalazłem tu fajne kółka mogą być ?? http://allegro.pl/dt-swiss-240s-xr-4-2d-z-roweru-specialized-epic-i1616948618.html Może się ktoś skusi wymiana na mtb lub sprzedaż. http://allegro.pl/duncon-cane-corso-marzocchi-fox-mavic-weeze-tanio-i1627453788.html czy o te kółka ci chodziło mało solidnie wyglądają http://allegro.pl/kola-crank-brothers-cobalt-xc-red-black-mavic-i1557172664.html
Rulez Napisano 21 Maja 2011 Napisano 21 Maja 2011 znalazłem tu fajne kółka mogą być ?? http://allegro.pl/dt...1616948618.html jak najbardziej, jeśli nie patrzysz na wygląd tylko na jakość.
LipieC Napisano 21 Maja 2011 Autor Napisano 21 Maja 2011 tak czytam o tych carbonach i nie mają za ciekawych opinii i są drogie gdyby kupić np aluminiową ramę na lekkim osprzęcie to może było by lepiej i ostrożniej a fakt faktem ze nie muszę mieć roweru który wazy jak piórko czyli te 300g można by tu darować a nie będę startował w maratonach jak na razie. http://www.fun-sport.org.pl/node/128 czy coś innego czy zostać przy carbonie już sam nie wiem im więcej czytam tym bardziej nie jestem przekonany do carbonu
sivydym Napisano 21 Maja 2011 Napisano 21 Maja 2011 Rama pokroju XTC, Scale, Reaction itp Trochę droga biorąc pod uwagę brak sterów i pressfit no i czy taka rama jest Ci potrzebna. Plusem jest na pewno fakt że spokojnie mozna sie przymierzyć do całego złożonego Lapierra. Co do kół - te od Speca jak najbardziej tak.
LipieC Napisano 21 Maja 2011 Autor Napisano 21 Maja 2011 Ale jest nówetka teraz jaki rozmiar tej ramki i jestem ci wdzięczny po kres swojego życia. Amorek reba czy inny jakiś?? Stery Chris King a resztę znajdę na forum
sivydym Napisano 21 Maja 2011 Napisano 21 Maja 2011 Tu akurat 18 powinna być ok ale jeden woli dłuzsze ramy inny krótkie - warto jednak przymierzyć sie do całego ( ta bedzie tak pomiedzy scale a xtc ). Amor - nic nowego czyli Reba. Ble... moze kiedyś cos ją we koncu zastąpi bo gdzie nie spojrzeć to reba a stery to fsa, chris itd
LipieC Napisano 21 Maja 2011 Autor Napisano 21 Maja 2011 pressfit no i czy taka rama jest Ci potrzebna. Nie skumałem za bardzo ja wole pomiędzy długą a krótka ramą taką pomiędzy
amoniak Napisano 22 Maja 2011 Napisano 22 Maja 2011 Qurczę Co jest Następny topic Nie kupuj carbonu bo Ci pęknie na pewno Ci pęknie Skąd i kto takie brednie wypisuje Ludziska nie dajcie się zwariować Carbon to przyszłość materiał marzenie Materiał lekki mona go zrobić tak by był mega sztywny albo elastyczny Słaby i pęka, chyba alu pęka szybciej Ma tylko jedną wadę. CENA No ale cóż wypowiadają sie osoby co nie miały do czynienia i pitolą To tak jak z moja szwagierką "-chcesz flaczki ? - NIe no co ty. takie paskudztwo Blee - Jadłaś kiedykolwiek -nigdy w życiu"
cubus88 Napisano 22 Maja 2011 Napisano 22 Maja 2011 Już gdzieś na forum pisałem iż miałem okazje przyjrzeć się ramie z carbonu która to szła do naprawy lub gwarancji. W tylu miejscach naraz pękniętej nie widziałem jeszcze żadnej ramy. Nie znam ani ridera ani okoliczności ani historii ramy ale w miejscu gdzie miałem ją okazje oglądać dowiedziałem się iż to dosyć częsty problem z tym materiałem. Sam tego nie sprawdziłem ale źródło jest pewne. Zaoszczędzoną kasę z ramy wpakuj w lżejsze koła - to moje zdanie, zrobisz jak uważasz. Może problem jest taki iż grubaski upodobali sobie carbon, albo używane są do DJ hehe i teraz ludzie biadolą "ahh ten cholerny carbon, ledwo 360 wykręciłem z malutkim niedolotem. Idę na forum się pożalić". Kto wie?
tobo Napisano 22 Maja 2011 Napisano 22 Maja 2011 Moja aluminiowa rama Markowego Producenta, gianta, aluminiowa, ciężka (ponad 3,5 kilo), pancerna, do zastosowań ekstremalnych, pękła w 6 miejscach, wahacz połamałem trzy razy. Pękła mi też rama cube, checker pig i jeden sztywniak. Żadna nie przetrwała okresu gwarancyjnego, w niektórych przypadkach zniszczenie sprzętu zajęło mi kilka miesięcy. Żadna nie była eksploatowana tak jakby mogła być, bo jeżdżę dużo spokojniej niż przeznaczenie tego sprzętu. I co? Na tej podstawie mam stwierdzić że aluminium nie nadaje się do uzytkowania w mtb? Pracuję w sklepie, który sprzedaje bardzo dużo karbonowych szosówek. Rozmiar 62 to kaliber dla dużych i z reguły ciężkich użytkowników. Ważą takowe ramy ciut ponad kilo i nie widzę by stadami pojawiały się na wymiany reklamacyjne. Gość o wzroście blisko dwa metry raczej lekki nie jest. Przy sprzedaży kilkuset sztuk rocznie, gdyby był z nimi problem, to trzababy było interes zwijać a mam wrażenie, że tendencja jest odwrotna. Źródło sprawdzone pewne i naoczne. Naprawdę, legendy o karbonie trza schować między bajki, bo czasy pionierskich produkcji, prób i błędów, dawno się skończyły. Czy cena karbonu jest jego wadą? Ile kosztuje dobra rama z innego materiału? Karbon nie jest przyszłością. To teraźniejszość A całkiem długa także przeszłość dla korb, kierownic, rogów, sztyc i innych akcesoriów.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.