Skocz do zawartości

[rower] Coś dla puszystego.

Jeremiach

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Przymierzam się do zakupu roweru. Głownie na szosę + miasto + ewentualnie lasy lekki teren.

Mam 175cm wzrostu i dość dużą nadwagę 120Kg. Z tego co poczytałem w necie przede wszystkim musze zakupić rower z ramą chromowo-molibdenową, oraz z mocnymi kołami.

Z racji dużej wagi czy powinienem kupić górala czy trekinga (ja chce trekinga)?

Dysponuje kasą 1500-2000zł + coś ekstra jeśli będzie warto.

Nie znam się na sprzęcie rowerowym więc preferuję kupno gotowego produktu niż bawić się w składanie.

Co konkretnego polecacie?

Jakie koła do roweru?

Czy amortyzator przy tej wadze to dobry pomysł?

Napisano

Z zamieszczonego opisu przeznaczenia roweru, wynika, że powinien on być na kołach 28”.

Co do kół, to się zgadzamy. Rower może być też na mocnej ramie aluminiowej (nośność 140 kg i więcej), lecz pochodzić powinien wyłącznie od markowych producentów, z których nie wszyscy mają przedstawicieli/dystrybutorów w Polsce. Amortyzowany widelec, przy Pana wadze i jeździe w zdecydowanej większości po asfalcie, mija się z celem. Dla Pana dość niedrogim, a bezpiecznym rozwiązaniem byłby rower Kona Smoke http://www.konaworld.co/bike.cfm?content=smoke na ramie Cr-Mo. Zaoszczędzone pieniądze spokojnie starczyłoby na dobre doposażenie roweru i rowerzysty. Z rowerów o ramie aluminiowej polecałbym zwrócić uwagę na Cube Hyde http://www.skiteam.pl/rower/Cube/2011-Hyde/ (jeśli da się jeszcze kupić go w tej cenie).

Podobne tematy były już wcześniej na tym forum i można oczywiście skorzystać z zamieszczonych tam doświadczeń i zdjęć: http://www.forumrowerowe.org/topic/85722-1000-1600-dojazd-do-pracy-rekreacyjnie/

Napisano

Gocianie, dlaczego zaraz "Pan"? Czy masa dodaje autorytetu ;) ? Netykieta mówi, że wszyscy w necie jesteśmy na "Ty".

Materiał ramy nie determinuje jej wytrzymałości. Ważna jest konstrukcja.