Avenged Napisano 17 Maja 2011 Udostępnij Napisano 17 Maja 2011 Witam Od kilku dni mam nowy rower, Hercules Jump 2010, o którym rozmawiałem w innych tematach.. I zadwolony w piątek odbyłem pierwsza jazde do pracy - wszystko super, bez zastrzeżeń, a dzisiaj wracam i niestety zaliczyłem wywrotkę , przy całkiem średniej prędkości [może ciut większej od przeciętnej - z 35 km/h] Jadąc nierównym chodnikiem, chciałem na moment wjechać na asfaltową drogę, po której w tym odcinku jeżdżą tylko tramwaje - zaraz potem po prawej zaczynała się ścieżka rowerowa. No i żeby wjechać na tą jezdnię z szynami tramwajowymi, trzeba było wjechać na minimalny 2 cm krawężnik - taki przez który się przejeżdża normalnie, bez zwalniania, nawet bez podnoszenia koła.. Problem w tym że jechałem zbyt równolegle do niego , i + opony dosyć wąskie w tym crossie [ w porównaniu do mtb kolegi który jechał przede mną i wjechał bez problemu ] przednie koło nie wjchało na krawężnik - zablokowało się równolegle jadąc prosto, a mój ciężar już przechylił się z rozpędu całości w lewą stronę - no i gleba na asfalt.. Bez ochraniaczy itp, spodnie rozdarte, krwi troche na ulicy, mniejsza o to , nic poważnego ze mna sie nie stało poza rozdarciami skóry. Jednak chyba coś w przerzutkach uległo zmianie - uderzenie przyjęła kierownica - jej lewa krawędź od manetki oraz trochę pedał lewy i siodełko. Jak wracałem, to na 1 i 2 biegu zębatki przy pedałach wszystko było ok, ale przy wrzuceniu 3 biegu - łąńcuch ocierał o tą metalową częśc przerzutki, która przesuwa jego położenie z 1,2 czy 3 zębatki. W domu trochę próbowałem regulować imbusem cały pierścień wokół ramy na którym przymocowana cała przerzutka, zeby poruszac tym elementem - no ale nie bardzo mi sie to udaje, bo albo 2 i 3 dzialaja cichutko a 1 ociera, albo na odwrót. Moze trzeba by jeszcze inny element tam wyregulowac ? Nachylenie / nie wiem.. Ja nie widze specjalnie, zeby cos tam sie mocno odksztalcilo, wygięlo. Zrobilem kilka zdjęć, moze komus uda się zobaczyc czy cos jest nie tak, czy kwestia regulacji kluczami, czy jednak trzeba cos prostowac i oddac komus do naprawy http://screenshooter.../oe/ha/azjb.jpg http://screenshooter...3004065/lpvoltx http://screenshooter.../lm/ra/kllc.jpg http://screenshooter.../lr/am/sbsr.jpg http://screenshooter.../sn/sw/udhy.jpg http://screenshooter.../gv/ob/xdgd.jpg http://screenshooter...3004065/iwlaaqo liczę na pomoc., pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Avenged Napisano 18 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2011 Pomoże ktoś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sonix Napisano 18 Maja 2011 Udostępnij Napisano 18 Maja 2011 -KLIK- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Avenged Napisano 19 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2011 A więc regulowałem na różnorakie sposoby bez "prostowania, wyginania jakiejkolwiek części" Zabawa linką, wysokością i położeniem obręczy przerzutki, śrubkami H i L , linką przy manetce i niestety.. Więc pojechałem dzisiaj do Bike Park, tam gościu ustawił mi w 20 minut, tzn troche poprostował prowadnik , który się prawdopodobnie lekko wygiął. Ale jednak nie można jeździć na takiej konfiguracji jak np: przód 3 , tył kaseta 1 , albo przód 1 a z tyłu 8. Bo lekko ociera. Trzeba dostosowywać tarcze i kasety do prędkośći, chociaż pamiętam że wcześniej chyba działało bez otarć na każdym ustawieniu, no ale możliwe że mikroprzestawienia w przerzutce spowodowały że już ciężko wrócić do stanu pierwotnego. Jednak teraz myślę nad wymianą przedniej przerzutki na coś lepszego. Deore albo coś innego. Co byście polecili na przód ? Żeby dopasować do 8 kaset z tyłu. Z prtzodu mam 48 zębów http://allegro.pl/fd-m580-przerzutka-przednia-shimano-lx-i1603062571.html Coś takiego było by fajne ? Czy może coś jeszcze lepszego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.