Skocz do zawartości

[przedni amortyzator] Rock Shox Tora 302 U-Turn - ślady oleju na goleni


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Rzeczony amortyzator posiadam od początku 2009 roku (model z 2008) i nie miał jeszcze okazji odwiedzić serwisu. Jakiś tydzień temu zauważyłem, iż na lewej goleni zbiera się olej. Początkowo myślałem, że to Brunox, którego regularnie używam, wypłukał jakiś syf. Problem jednak do dziś nie ustąpił. Zakładam, że lewa uszczelka zaczyna delikatnie popuszczać i docelowo wymaga wymiany, jednak aktualnie nie mogę pozwolić sobie na taki wydatek (we wrocławskim serwisie Rock Shox'a dowiedziałem się, że przegląd ze zmianą uszczelek to 180 zł + 90 zł za uszczelki). Dlatego też, o ile to możliwe, chciałbym prosić o ocenę, na ile poważny jest owy przeciek i czy wymiana wymagana jest już, czy jeszcze trochę kilometrów można zrobić bez obaw. W załączniku zdjęcie goleni po przejechaniu około 20 km (uszczelka jest delikatnie wilgotna od oleju na styku z golenią - olej nie cieknie po uszczelce).

post-107885-0-94913900-1305649448_thumb.jpg

Napisano

Krótko mowiac czeka cie serwis i tyle :) na razie jeszcze mozesz sie troche na tym pobujać, no ale im szybciej pojdziesz tym lepiej, tyle ze po kazdej jezdzie wycieraj dokladnie to co wyplynie. Generalnie przeglad to nie jest jakas nie wiadomo jaka czynnosc, jak masz troche smykałki zrobisz sobie go sam, cena 180zl jest troche przesadzona, no ale tyle kosztuje serwis w aso, popytaj w innych serwisach jak z kosztami, na pewno bedzie mniej,a co do uszczelek to masz 2 wyjscia, mozesz kupic normalne uszczelki po 7zl czy 8 za sztuke, nie wiem ile moga wytrzymac ale pewnie wytrzymaja troche lub dolozyc: http://allegro.pl/cml2-uszczelki-enduro-do-rockshox-lyrik-domain-i1576860181.html obecnie sam takowe mam i ladnie trzymaja ;) Szczerze mowiac w rock shox'ach powinno sie czesto robic serwis ( co jakies 40-50h jazdy w trudnym terenie) wiec srednio sie oplaca caly czas placic to prawie 200pln, reasumujac da sie to zrobic w kazdym razie taniej niz koszty ktore podales, no i mozesz jeszcze na tym troche posmigac.

Napisano

Jeżeli chodzi o serwis, to w zasadzie jestem w stanie zrobić go sam w oparciu o manual i filmiki instruktażowe SRAM'a, jednak nie posiadam stojaka serwisowego, a takowy wydaje się co najmniej przydatny podczas przeglądu amorka. Porozsyłałem kilka maili do różnych serwisów z zapytaniem o koszt przeglądu, zobaczę co odpowiedzą. Czekam również na odpowiedź od jednego z użytkowników forum, który oferuje swoje swoje usługi w tym zakresie.

 

Dzięki za odpowiedź :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...