whynot5 Napisano 17 Maja 2011 Napisano 17 Maja 2011 Uznałem, że temat zasługuje na osobny wątek. Jest o czym mówić. Możliwości trików na ostrym są nieskończone. Tu mała zajawka żeby było jasne o co chodzi KLIK Ja mam pytanko czym się te bajki różnią od naszych szybkich, szosowych fixów ? Zauważyłem, że widelce mają proste i całkiem konkretne. Co poza tym ? Zastanawiają mnie koła. Na popisowych filmikach widzę dość wąskie opony i wysokie stożki. Jakim cudem to znosi skoki ? Chcę liznąć trochę tematu, a może i zbudować sobie coś do trików.
kuba206 Napisano 17 Maja 2011 Napisano 17 Maja 2011 masz odpowiedzi na wszystkie pytania: http://www.ns-bikes.com/2011/bikes/analog.html
whynot5 Napisano 17 Maja 2011 Autor Napisano 17 Maja 2011 To chyba nie jedyny fix do trików ? Poza tym inna bajka złożyć samemu a inna wyłożyć 2 kafle i wyjechać gotowym. Podzielicie się wskazówkami / pomysłami jak po taniości złożyć coś swojego ?
bozar Napisano 17 Maja 2011 Napisano 17 Maja 2011 ostatnio miałem podobny dylemat. Mogę się podzielić obserwacjami. Rama - jeśli ma być do trików i dużych przeciążeń to żadne columboso reynoldsy nie wchodzą w grę. To ma być ciężka i toporna kanalizacja, która wytrzyma dropy z 6 schodków bez płaczu. Najlepiej jeśli jeszcze jej geometria pozwala na zrobienie barspina. Moim zdaniem powinna być 'ciut' mniejsza niż do normalnego zapierdalacza, ale to już kwestia indywidualna. Ja kupiłem sobie w Bike Parku Csepela i jestem meeeega zadowolony. Pieniądze jakieś śmieszne, a spełnia wszystkie powyższe wymagania (poza tym dodają do niej suport, stery i mostek). Stery - zdecydowanie ahead, bo przy każdej większej roz######ce będziesz się wpieniał, że Ci się kiera krzywi. Mostek - lepiej krótki, typowo BMXowy, wznoszący. Kiera - gięta, teoretycznie szeroka, ale ja używam swojego roweru także do polo, a tam szeroka kiera to morerstwo. Koła - koniecznie wysoki stożek, conajmniej 3 krzyże i nie patrz na wagę. Opony spokojnie mogą być 23, jednak jak chcesz tylko triczyć to polecam coś szerokiego (ja zaczynałem na 32). Koła jak są dobrze zaplecione wytrzymają prędzej niż wideł itp. Na chińczykach za 'prawie darmo' robiłem dropy z 6 schodków, jechałem 10 km na samej gumie bez powietrza i nie centrowałem ich od dobrych kilku miesięcy. Ofkoz zależy jak dużo jeździsz, ale generalnie weź coś cięższego i wytrzymałego, no i koniecznie na wysokim stożku. Żadnych słoneczek, żadnych delikatnych cieniowanych wynalazków. Ciężkie, toporne sprawdzi się najlepiej (no chyba, że chcesz wybulić za 'markowy sprzęt'). Korby - muszą być porządne, co nie znaczy, że masz się wykosztować na jakiegoś duracza czy inne pagnolo. Porządny pajączek na kwadrat i wio. Pedały - zdecydowanie platformy z BMXa + strapsy. Przełożenie - lżejsze (2,0 - 2,5) Nie łudź się, że Twój rower będzie wylajtowany albo mega piękny (chociaż może być). Ma spełniać swoje zadanie i wytrzymać przeciążenia.
whynot5 Napisano 17 Maja 2011 Autor Napisano 17 Maja 2011 Dzieki! Bardzo przydadzą mi się twoje rady. Jednak mam wątpliwości. Jak po taniości to ciężki. Czy 15 kg(jak nie więcej) bajkiem gdzieś dolecę? W tym przypadku to już grubsze rurki i widelec na 1, 1/8 cala, tak ? Co z ramami alu ? Zapierdalacza już mam. Ten ma być do trików. [edit] Csepel royal ? fajna ramka. Na tą chwilę poza moim zasięgiem cenowym bo to jeszcze drugie tyle żeby odpalić całego bajka. Myślę czy jest sens składać śmieciowego czy lepiej się wstrzymać i sobie kiedyś przy kasie złożyć. No ale jest zajawka to nie chce się czekać Są jakieś alternatywy ?
kuba206 Napisano 17 Maja 2011 Napisano 17 Maja 2011 To chyba nie jedyny fix do trików ? Poza tym inna bajka złożyć samemu a inna wyłożyć 2 kafle i wyjechać gotowym. Podzielicie się wskazówkami / pomysłami jak po taniości złożyć coś swojego ? zapytałeś czym różni się rama torowa od trikowej, jak byś poczytał o na tej stronie jaką ma geometrię i z jakich części zbudowany jest analog, zobaczył byś na czym polega różnica Dzieki! Bardzo przydadzą mi się twoje rady. Jednak mam wątpliwości. Jak po taniości to ciężki. Czy 15 kg(jak nie więcej) bajkiem gdzieś dolecę? W tym przypadku to już grubsze rurki i widelec na 1, 1/8 cala, tak ? Co z ramami alu ? Zapierdalacza już mam. Ten ma być do trików. ###### skąd od razu 15kg? przecież nie masz tu ani hamulców, ani przerzutek. bardziej toporna rama i widelec to max + 1kg w stosunko do jakiś lekkich, obręcze i opony to drugi kilogram. reasumując toporny fix nie będzie ważył więcej niż +3kg od zwykłego składanego na w miarę porządnych komponentach, czyli ciężko będzie przekroczyć 11kg jak byś się nie starał. nawetbozar napisał że lepiej mniejszą ramę to też pomaga oszczędzić gramy a co do kół mam zaplecione na przedniej piaście xt, obręczy remerx rapid i no name szprychach koło, z jednej strony 3x z drugiej słoneczko. całą zimę zapierałem na tym kole (robiłem już spokojnie ponad 5kkm). zdarzyło mi się przy -10 przez ok. 15km cisnąć bez powierza po Wrocławskim bruku (między innymi po ul. Pułaskiego i Powstańców Śl.). anoda się poobijała trochę, ale koła nie centrowałem ani razu. więc wcale bym się nie podniecał mega wysokim stożkiem
whynot5 Napisano 17 Maja 2011 Autor Napisano 17 Maja 2011 W sumie to masz racje z tą wagą. Macie pomysł na jakiej ramce to składać ? No i ponawiam pytanko. Co z ramami alu ?
Varg Napisano 17 Maja 2011 Napisano 17 Maja 2011 brian , szanuje Twoje zdanie ale wybacz iż uznam ,że piaaaaardolisz kocopały kanaliza to : a gówno b źle przenosi siły c łamie sie jak gofno d jest ciezka e jest tania to fakt f na początek w sam raz x nie od parady ramy do bmxów robi się z cromo sanko y ramy do rowerów XC - sztywniaki robi się nadal z reynoldsa serii 600 z korby jednak polecałbym nawet TANIE BMXOWE SALT. q tanio mozna wyrwac eighthincze w bardzo fajne do trików są BMXXY e no chyba ,że rowr na słuzyc do spadania
bozar Napisano 18 Maja 2011 Napisano 18 Maja 2011 @ kuba mniejsza rama = bardziej zwrotna rama:] nie myślałem o gramach, bo mnie one je**ią przy trikówce. I tak jak pisaliście tu nie chodzi o rower, który waży 15 kg, ale na 7 kilogramowych słomkach za bardzo nie pochulasz. @ kms różnica między nami jest taka, że ja mówię czego doświadczyłem, a nie co wyczytałem. Ale przyznaję, że przy punkcie "źle przenosi siły" oplułem monitor i ścianę i monitor koleżanki po drugiej stronie pokoju. Poza tym pisząc kanalizacja nie wykluczam Cro Mo, ale wszystkie 'super, hiper, cieniowane' rurki z jakich robi się normalne rowery torowe czy szosowe. Pewnie da się na nich polatać do czasu. Mam ciężkiego csepela i do trików nadaje się idealnie i co dla mnie mega ważne - nie wygina się jak torówka przy robieniu laydowna. @ whynot6 No już bez przesady z tą ceną za csepela:] stary - rama+suport+widelec+stery+zacisk siodłowy+mostek za 500 pln?????? człowieku to jest praktycznie darmo. Taniej nie masz szans znaleźć niczego sensownego. No chyba, że kupisz starą kolarkę, obrypiesz ją ze szpejów i będziesz skakał. Da się i tak, ale przy większych dropach ja bym się srał czy mi się rama gdzieś nie złamie i nie wbije w tyłek podczas upadania. Zbieraj na csepela!
Varg Napisano 18 Maja 2011 Napisano 18 Maja 2011 no to mylisz pojęcia kanaliza a cro mo. będe podtrzymywał fakt ,ze rury cro mo wysokogatunkowe hartowane i ######ane innaczej przenoszą drgania i są o wiele sztywniejsze niż rury HITEN. Ciekawi mnei fakt czy ramy csepela są z rur bezszwowych. Aha , no i jeszcze jedno a propos wytrzymałości rur i konstrukcji grawitacyjnych mam dosyć duże doświadczenie , zdecydowanie większe niż granie w polo.
marianoitaliano Napisano 19 Maja 2011 Napisano 19 Maja 2011 bozar, powiedź czy na tej ramce i widelcu możesz kręcić barspiny w każdym ułożeniu ramion korby? A jak tak to jaką masz długość ramion w korbie.
bozar Napisano 23 Maja 2011 Napisano 23 Maja 2011 korby mam 175mm, do tego paski i 'duże stopy'. Ramek gdzie mozesz krecic barspiny przy kazdym ulozeniu korby jest niewiele, poza tym oprocz barspinow nie nadaja sie zbytnio do normalnego zapierdalania:] zawsze trzeba pamietac o tym, zeby schynchronizowac korby przed kreceniem. ale to przeciez caly trick na tym polega
marianoitaliano Napisano 24 Maja 2011 Napisano 24 Maja 2011 Ja nie wiem czy w ogóle można mieć rower do trików i szybkiej jazdy po mieście w jednej postaci, przecież to same zaprzeczenia. Wrzuciłbyś zdjęcie twojego roweru? Jestem zainteresowany tym csepelem.
bozar Napisano 24 Maja 2011 Napisano 24 Maja 2011 Uploaded with ImageShack.us Wygląda trochę na koze, ale to złudzenie. Do trików marzenie. Do zapierdalania - szybciej jeżdżę na drugim rowerze, ale spod świateł nie mam najmniejszych kompleksów;) Nie jest to może ścigacz, ale spokojnie objadę na tym kilka 'torówek' z tego forum
whynot5 Napisano 24 Maja 2011 Autor Napisano 24 Maja 2011 Triczysz na tak wysoko ustawionym siodełku ? Co to za kółka ?
atrxevu Napisano 24 Maja 2011 Napisano 24 Maja 2011 Fajnie ta rama wygląda, cały czas mnie kusi tym bardziej w tej cenie. kolor kół bym zmienił pod tą zieleń ale może być i takie radosne połączenie na lato he he. Ładnie ładnie !
Hetman Napisano 24 Maja 2011 Napisano 24 Maja 2011 Uznałem, że temat zasługuje na osobny wątek. Jest o czym mówić. Możliwości trików na ostrym są nieskończone. Tu mała zajawka żeby było jasne o co chodzi KLIK Głupie pytanie: czy na 0:29 on robi ześlizg do tyłu na zablokowanym kole czy ten fragment filmiku to jednak fail?
bozar Napisano 25 Maja 2011 Napisano 25 Maja 2011 @whynot6 - siodełko było wtedy ustawione do jazdy. teraz mam o połowę niższą sztycę, a kołka jak kółka @Hetman - przecież on kręć korbami to jak ma mieć zablokowane
Hetman Napisano 26 Maja 2011 Napisano 26 Maja 2011 @Hetman - przecież on kręć korbami to jak ma mieć zablokowane Do tyłu nie kręci, obejrzyj dobrze kilka razy.
KubaRozpruwacz Napisano 27 Maja 2011 Napisano 27 Maja 2011 Za 10 razem dojrzałem, że kręci, ciekawe złudzenie. Patrz na jego prawe kolano.
marianoitaliano Napisano 27 Maja 2011 Napisano 27 Maja 2011 a powiedz mi bozar, mostek to ten co był w zestawie? czy wymieniałeś?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.