Dizmon Napisano 16 Maja 2011 Napisano 16 Maja 2011 Witam szukam roweru najlepiej jakiegoś full tak do kwoty 3500 mam 178cm 90kg rower ma służyć do jazdy po górach, lesie czasem po asfalcie w mieście Merida One-Twenty TFS 300-D KROSS CRIME 2 Kross Crime 3 Rockrider 9.1 niestety w sklepach zostały resztki pojedyncze sztuki i nie mam możliwości się przymierzyć Giant Yukon Fx2 i 2 troszkę droższe ale może warto Merida One-Twenty TFS 700-D Ghost ASX 5100 którego wybrać? może jakieś inne propozycje
Almon Napisano 16 Maja 2011 Napisano 16 Maja 2011 Nie znam się, nigdy wcześniej nie jeździłem, zacząłem od tego roku jeździć. Mam [a w zasadzie miałem] 128 kg i 189 cm wzrostu.obecnie mam już 114 kg i gianta xtc 3. Jestem bardzo zadowolony i zmiesciłem go w twoim budżecie Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
swierg Napisano 17 Maja 2011 Napisano 17 Maja 2011 Almon, kolega pyta o full'e, a Tym mu wyskakujesz z opinią o hardtail'u. BTW seria XTC Giant'a to bardzo ciekawa propozycja ;-) Dizmon, z rowerów, które podlinkowałeś odpuścił bym sobie Yukona. Mechaniczne tarcze w tego typu rowerze są trochę nie na miejscu, a poza tym jeśli miałbym doradzić wybór fulla od Gianta to z systemem zawieszenia Maestro (4 zawiasowy). Ciekawymi propozycjami pod względem osprzętu wydają się być obydwa Krossy. Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Almon Napisano 17 Maja 2011 Napisano 17 Maja 2011 Mój błąd, przepraszam. Późno było ;-) Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Gość Napisano 17 Maja 2011 Napisano 17 Maja 2011 W tym linku opisałem trochę moje wrażenia z jazdy Meridą One-Twenty którą mam. http://www.forumrowerowe.org/topic/87737-full-lapierre-ghost-merida/page__p__865773#entry865773 Na tym forum jest bardzo dużo informacji nt. rowerów i przedziału cenowego o który się pytasz. http://www.forumrowerowe.org/forum/118-zakup-roweru-z-przedzialu-cenowego/ http://www.forumrowerowe.org/forum/27-roweryramy/
Dizmon Napisano 17 Maja 2011 Autor Napisano 17 Maja 2011 W tym linku opisałem trochę moje wrażenia z jazdy Meridą One-Twenty którą mam. http://www.forumrowerowe.org/topic/87737-full-lapierre-ghost-merida/page__p__865773#entry865773 poczytałem i nie przekonałem się do tej meridy wręcz przeciwnie teraz myślę że ona nie jest dla mnie (szukam czegoś pomiędzy xc a enduro i wydaje mi się że ze wskazaniem na xc) Ghost niestety tez odpada bo nie ma już rozmiaru ramy dla mnie a szkoda bo bardzo mi się podobał
Gość Napisano 17 Maja 2011 Napisano 17 Maja 2011 ten Ghost i ta Merida to nie są fulle do xc. Do XC raczej szukaj czegoś do 100mm
gilgamesz Napisano 17 Maja 2011 Napisano 17 Maja 2011 Jeżeli do XC to raczej bedzie ciężko(również wagowo) znaleźć jakis dobry rower w tej cenie. Chodzi mi oczywiscie o fulla. Pomysl moze jednak o jakims fajnym twardzielu. A jesli jednak musi to byc full(sam mam więc wiem że to moze byc głowny cel zakupu)to zastanów sie jeszcze nad jakims powiekszeniem budzetu. Chodzi o to zebyc naprawde skorzystał z dobrodziejstw roweru o pełnym zawieszeniu, a nie kupił jakiegos fulla z bujającą zawiechą,ciezkiego i o kiepskim osprzecie.
Dizmon Napisano 17 Maja 2011 Autor Napisano 17 Maja 2011 tak chce fulla nie ze sztywną ramą bo takiego mam obecnie jeśli mam go zamienić to tylko na fulla, Co do skoku amortyzatora myślę, że może być zarówno 100mm jak i 120mm potrzebuje rower do amatorskiej jazdy, nie będę się ścigał czy skakał. A czemu rower bardziej pod xc ? hmm myślę że taka pozycja bardziej mi pasuje lubię szybciej i agresywniej pojeździć (oczywiście bez przesady) co za tym idzie nie chciałbym też żeby rower się bujał i uniemożliwiał mi taką jazdę. Ale z tego co czytam na forum bujanie w większości modeli jest znikome albo niezauważalne. Ostatnio siedziałem w decatchlonie na takim biku rockrider 8.1 i idealnie mi pasował, po prostu jakby był zrobiony dla mnie niestety to nie full, ale taka pozycje chciałbym mieć na swoim rowerze jego osprzęt też mógłby być niestety nie było rockridera 9.1 i nie mogłem się do niego przymierzyć
Gość Napisano 17 Maja 2011 Napisano 17 Maja 2011 Ale z tego co czytam na forum bujanie w większości modeli jest znikome albo niezauważalne. Każdy full buja. Jak przyspieszasz na stojąco każdy. Oczywiście jedne mniej, drugie więcej. Na każdym jeździć się da szybko, agresywnie itp. (oczywiście mówimy do 140mm). Można stłumić zawieszenie, włączyć platformę, same ramy ograniczają bujanie, ich konstrukcje. W cenie 3500 ciężko będzie kupić Fulla lekkiego z dobrym osprzętem. Z czasem można wymienić. Oczywiście nie każdy ma budżet i wtedy bierze się to co się ma. Ja też nie miałem wielkiego budżetu, do tego ukradli mi rower poprzedni więc start od zera. Kupiłem rower po sezonie, sprzedałem z niego wszystko i kupiłem osprzęt na jaki w danej chwili mnie było stać i taki jaki chciałem. Namawiam Cię do zakupu jak najlepszego, ale różnice w działaniu pomiędzy modelami tej samej klasy nie są takie duże. Musisz się przymierzyć, przejechać. Musi Ci być wygodnie. Wtedy trzeba brać Fulla o jak najlepszych właściwościach. Osprzęt można zmienić z czasem.
sivydym Napisano 17 Maja 2011 Napisano 17 Maja 2011 http://allegro.pl/hit-mongoose-canaan-comp-wyprzedaz-32-i1608620111.html Co prawda miałem wyższy model ale bardzo miło wspominam ten rower ( z tego co wiem nowy właściciel jest także wciąż zadowolony ). Zwieszenie jest moim zdaniem genialne w swojej prostocie - lekka modyfikacja bardzo udanego GT I-drive. Z czasem można jedynie wymienić damper na taki z platformą np Fox RP2 i wtedy już całkowicie będzie brak bujania, ale i czułość także sie zmiejszy. Co do ramy - kąt głowki pozwala naprawdę na dużo i po kupieniu nowego "scigacza" na maratony z 71 stopniami miałem z początku lekkie obawy o otb na znanych mi zjazdach. Rower prowadzi się wyśmienicie i jest bardzo sztywny - coś za coś rama waży z damperem 3 kg i raczej nie nadaje się do dalszej rozbudowy jeśli jesteś maniakiem wagi - tylko dlatego sprzedałem swojego Canaana bo max co udało mi się ugrać na wadze to 12 kg. Skok 100 mm to naprawdę wystarczająco - nie ma co ślepo pędzić w stronę nielimitowanych rozdzielczość aparatów fotograficznych. Jeśli rozmiar na aukcji to 18 czyli M to rama będzie idealna na Twój wzrost.
Dizmon Napisano 17 Maja 2011 Autor Napisano 17 Maja 2011 Kupiłem rower po sezonie, sprzedałem z niego wszystko i kupiłem osprzęt na jaki w danej chwili mnie było stać i taki jaki chciałem. Namawiam Cię do zakupu jak najlepszego, ale różnice w działaniu pomiędzy modelami tej samej klasy nie są takie duże. Tak to jest rozwiązanie żeby zaczekać i kupić po sezonie ale.... wiadomo każdy chce mieć na już na obecny sezon ale jak nic sensownego nie znajde to poczekam i kupie lepszy ale po sezonie A co sądzicie o tym Crime 2 ?? jak z tą rama?? jest ok? (trochę mi nie pasuje malowanie bo takie jakieś dziecinne ;P ale co tam )cena nie jest chyba wysoka z aniego nie wiem czy crime 3 ma ta sama ramę czy inna (tamten znowu ma tylko 16 biegów więc od razu byłyby do wymiany ehh)
sivydym Napisano 17 Maja 2011 Napisano 17 Maja 2011 Musisz byc bardzo zdesperowany ze idziesz w stronę Crime
Rulez Napisano 17 Maja 2011 Napisano 17 Maja 2011 A co niby jest złego w Crime 2, bardzo dobrze wyposażony jak za takie pieniądze, Kąty ramy to raczej XC , lub trail, bynajmniej nie enduro ani am. To , że w opisie ktoś napisał "enduro" lub "ciężki teren" nic nie znaczy
sivydym Napisano 17 Maja 2011 Napisano 17 Maja 2011 Do jego wyposażenia nic nie mam ale mam wrażenie że Crime jest idealnym rowerem dla nastolatka do lansu po osiedlu ( koledzy na pewno bedą zieloni z zazdrości widząc takie malowanie no i łał to jakieś takie coś z tyłu jest że sie ugina ). Przeciez ten rower waży ponad 16 kg - pod góre to tylko wyciągiem ale za to w dół istny szatan będzie z taką geometrią - no ale no risk no fun... Kupujemy to na co nas stać więc nie kazdy może pozwolić sobie na braina ale w tym wypadku sam wiesz ze Crime to jakieś nieporozumienie ( mam nadzieje bo tylko tak tłumaczę sobie ten "uśmiech" pod Twoim postem ).
Rulez Napisano 17 Maja 2011 Napisano 17 Maja 2011 Crime 2 nie waży ponad 16 kg. do tego można go stosunkowo niskim kosztem odchudzić, podjeżdżać można wszystko , taką ma geometrię ramy (trzeba jedynie zmienić mostek na dłuższy), jest to normalny Horst Link więc nie wiem w czym masz problem, natomiast ta geometria na pewno nie sprzyja enduro, co najwyżej jeździe trail i XC (a o to chodzi zakładającemu temat), nic nie znaczy, że ktoś napisał "enduro" bo to nie jest rower enduro , Twój post to typowe mieszanie w temacie, właściwie , jakieś teoryjki nie mające wiele wspólnego z rzeczywistością, i co ma do tego Brain nie wiem.
Gość Napisano 17 Maja 2011 Napisano 17 Maja 2011 do sivydym sam wiesz ze Crime to jakieś nieporozumienie. daj mi "trzy" merytoryczne powody dla których tak twierdzisz.
sivydym Napisano 17 Maja 2011 Napisano 17 Maja 2011 No tak zapomniałem - ma ogniwo i jest boski przez to. Sam horst to nie wszystko bo gwarantuje Ci że 90% procent ludzi wsiadając z "zamkniętymi" oczami na rowery o róznych zawieszeniach nie dostrzeże różnic, za to nagle okaze sie że to jednak buja także - a miało nie bujać, tamto kopie, inne się jednak usztywnia itd. - a horst ma także wady przecież inaczej nie byłoby braina. Ale czego oczy nie widzą, sercu nie żal przecież. A wracając do wagi - jeśli nie 16 to ile waży ? 13 ? Przypomnę że temat jest o Crime 2 wiec nie wiem kto tu opowiada "teoryjki". I jeśli mozna wiedzieć - oprócz opon to na czym tak można go "stosunkowo niskim kosztem" odciążyć ?
Rulez Napisano 17 Maja 2011 Napisano 17 Maja 2011 Nawet nie będę komentował tych wypocin, idź się odtruj, a jak dojdziesz do siebie to się zastanów ile ten HorstLink z niezłym osprzętem kosztuje.
sivydym Napisano 17 Maja 2011 Napisano 17 Maja 2011 Bardzo merytoryczna i politycznie poprawna odpowiedź - dziekuję, bo dzieki takim odpowiedziom wiem że dopiero moje dzieci mają szanse żyć "normalnie". A oto moje merytoryczne powody dlaczego to nie rower dla Dizmona: - nawet w BB pozycjonują go jako enduro pomimo jego dziwnych kątów - waży 15,9 kg katalogowo ( żaden z producentów nie zawyża a raczej zaniża ową wartość ) - jak znalazł - hamulce - malowanie ( to jest rzecz wględna ale przez która wiele bardzo dobrych polskich produków jest traktowanych jako coś gorszego - szkoda firmom zatrudniać dobrych "kreatur" bo to kosztuje - nie wydam to niby zaoszczedziłem... dziwna polityka, bo własnie oczami sie kupuje - tu za projekt odpowiadała prawdopodobnie wycieczka szkolna zakochana w komiksach, a za ten celownik w 3 to juz w ogóle... ) - damper - 575 mm długości przy rozmiarze M i do tego krótki mostek - taaak to idealny towarzysz wypraw rzekłbym ideał do xc, maraton, trail, epickie wyprawy i inne ciekawe nazwy na to co nie jest prawie pionowym zjazdem z góry
Gość Napisano 17 Maja 2011 Napisano 17 Maja 2011 Dużą ma wagę to się zgodzę BB maja ogromna wiedzę, ale znam artykuły gdzie piszę na początku że zawieszenie działa pięknie, a w podsumowaniu , że jednak przeciętnie, hamulce- można zmienić, chodź złe nie są. To jest osprzęt tylko, malowanie- bez kompleksów, spójrz na Kellys-a. To jest dopiero ............ damper- hmm..., 575mm i krótki mostek- mostek można dłuższy założyć. czyli jak napisałeś, poza ogromną wagą nie ma większych wad.
lysy35 Napisano 17 Maja 2011 Napisano 17 Maja 2011 za krossem przemawia cena 2600 zostaje jeszcze 900 zl na modyfikacje
Rulez Napisano 17 Maja 2011 Napisano 17 Maja 2011 sivydym Kross Crime 18" ma 579 mm : http://www.kross.pl/rower/51-Crime_2_.html A np. Tomac Supermatic 120 - 18" ma 584mm , zaiste powalająca różnica : http://www.tomac.com/bikes.php?year=2011&model=supermatic-120#5 Rockky Mountain Elemant 18" ma 585 mm : http://www.bikes.com/main+en+01_102+ELEMENT_70_RSL.html?BIKE=892&CATID=1&SCATID=1&Y=2011 Poison Currare rozmiar 45 , górna rura 575 mm http://www.bike-arena.pl/index.php?p1542,poison-curare-2011-kazdy-rozmiar-i-kolor-na-zamowienie Na pewno te rowery służą do szpanu, a nie do jazdy w terenie, z jakiej choinki Ty się urwałeś Kross Crime to full w bardzo dobrej cenie .
sivydym Napisano 17 Maja 2011 Napisano 17 Maja 2011 Czyli z roweru zostaje rama i kilka gratów bo wiekszość do wymiany To jaki sens kupować bo żeby wiele nie stracić należałoby od razu rozmontować go na części, porobić zdjęcia i na allegro a równolegle kupować nowe części. A i tak te 900 plus grosze za graty z demontażu nie wystarczą na zdjecie kilku kilogramów tłuszczu, dlatego fabrycznie ten rower jest tani. A co do zawieszenia - poczytaj sobie ostatni wątek o fullach i między innymi o KTM Lycan ( sam tam pisałeś o Meridzie ). Dziwne ale okazało się, że jednak zawieszenie KTM mocno buja i rower generalnie ble a nagle to w Crimie przy naprawdę gorszym damperze jest co - super ? Rulez - faktycznie rowery które podałeś to odpowiednia półka dla Crima... Zgadnij kto pisał o bujającym Lycanie ? Doczepiłeś sie teraz do długości - faktycznie najważniejsza w tej ramie sprawa. W takim razie zobacz jakie mostki mają założone - to kto ma dobierać częsci projektant czy "świadomy" konsument kupujący Crima. A to wciąz jest rower enduro...
Rulez Napisano 17 Maja 2011 Napisano 17 Maja 2011 Nie każdy HorstLink działa tak samo dyletancie, akurat KTM Lycan jest bardzo bujający, ale skąd Ty możesz o tym wiedzieć ... Wymiana mostka w Crime to żaden problem i niski koszt, często zmienia się mostki niby dopasowane do ramy Sam się uczepiłeś długości ramy w Crime, to dostałeś odpowiedź Cóż, miałem rację, że mącisz w temacie. PS Scott Genius,18" górna rura 585 mm . A Enduro to ewentualnie może być Crime 3, i w teście nie piszą żeby jakoś strasznie bujał ... a nawet trochę inaczej, ale chyba niezbyt uważnie czytałeś ...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.