endless11 Napisano 16 Maja 2011 Udostępnij Napisano 16 Maja 2011 Witam Zakupił hampla ze szczękami accent za bagatela ok 20 zł wiem wstyd się przyznać. To nie do mojego roweru ale to nie istotne. Fakt-koło z tyłu nieco zwichrowane. W czym problem, próbowałem toto ustawić z pół dnia i ledwo jak z całej siły nacisnę to prawie koło staje w miejscu, mało tego w tych hamulcach te sprężyny to koszmar, ustawiłem niby jest dobrze a później już klocek trze o fele. Co dziwnego jak ustawie sprężyny w tej samej pozycji to jedna się bardziej odchyla a druga mniej. co jest z tymi hamplami? czy ja robię coś źle czy to po prostu cena decyduję, że tego prawie nie da się ustawić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 16 Maja 2011 Udostępnij Napisano 16 Maja 2011 Skoro masz krzywe obręcze, zawsze będzie gdzieś tarło, a do regulacji odbicia ramion służą małe śrubki znajdujące się przy obu ramionach hamulca (wkręcasz - sprężyna jest bardziej napięta, ramię mocniej odbija). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
endless11 Napisano 16 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2011 Powiem tak udało mi się ustawić tak ramiona aby mimo krzywej obręczy nie tarło. O tych śrubach to wiem i używałem ich ale gdy się okazywało, że niby ramiona już prawidłowo pracują to po jakimś czasie znowu jedno lepiej odbija drugie słabiej, cholery szło dostać a gdy nawet już to znowu ustawiłem to i tak siła hamowania była klasy zwalniaczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mefisto Napisano 19 Maja 2011 Udostępnij Napisano 19 Maja 2011 Żaden wstyd! Każdy kupuje to na co go stać i czego akurat potrzebuje. Też kiedyś kupiłem używane hample, z tego co pamiętam pewnie też w podobnej cenie (stare alivio) i po zmianie klocków służą dzisiaj w crossie brata - i mają się świetnie! Po pierwsze sprawdź te śruby - dokręć je jak najmocniej, jeśli sprężyna nie jest totalnie zużyta powinno się dać je jeszcze wyregulować. Sprawdź też czy klamki nie są przeznaczone do cantileverów - to by tłumaczyło dlaczego nie można ustawić w nich właściwie modulacji (raz blokują koło raz nie 'domykają'). Można tak jeździć ale jeśli obręcz ma duże bicie trudno będzie je ustawić. Inna sprawa to linki i pancerze - prawdopodobnie są mocno zużyte i linka może się gdzieś po drodze blokować. Żeby zminimalizowac koszty można by je przeczyścić ale jeśli są mocno zużyte niestety trzeba będzie wymienić. W każdym razie zacznij od śrubek regulacyjnych. ps. pozdro z TG i ngt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
endless11 Napisano 19 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2011 Dzięki kolego sprawdzę jak pisałeś ps. no tak myśmy się już spotkali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M333 Napisano 19 Maja 2011 Udostępnij Napisano 19 Maja 2011 Jeżeli obręcz jest skrzywiona to żadne obręczowe hamulce nie będą działać poprawnie. Możesz zamontować tam najlepsze szczęki i klocki. Bez wyprostowania koła nic to nie da. Piszę to jako użytkownik hamulców: tektro, promax, shimano acera, avid sd5 oraz starych vauek z poprzednim mocowaniem sprężyn. Proste koła, dobre klocki, czyste linki i pancerze odpowiedniej długości odpowiednio poprowadzone oraz klamki z odpowiednim uciągiem to konieczność. Moja rada. Zdejmij koło i zanieś do centrowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.