Skocz do zawartości

[hamulce] Blackbox(mech) Vs Deore(hydr)


RzemieN

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taka prosbe nie wiem co byloby lepsze DOBRY MECHANIK czy TANI HYDRAULIK :)

 

Cena Blackboxa to okolo 200-240zl [ TARCZA 200mm]

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=77945067

 

Zaś cena Deore z 06r to ok 320zł [ TARCZA 160mm]

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=78214189

Kiedys widzialem tansze deore hydrauliczne za okolo 250zl nowe, ale to chyba byl starszy model..

 

A wiec tak:

- Cena max to 300zł(szt) [lepiej taniej moglbym kupic cos wiecej do roweru]

- Ktory bedzie mial lepsza skutecznosc hamowania ?

- Jaka jest roznica miedzy hydraulika a mech (czy tylko inaczej chodzi dzwignia?)

- Czy liczy sie mocowanie hamulca do ramy im mniej adapterow itp tym konstrukcja sztywniejsza ?

- Na czym polega i jak czesto trzeba wymieniac plyn w hydraulikach ?

 

WARTO PAMIETAĆ ze jezeli ktos zdecyduje sie na hamulec mechaniczny trzeba takze dokupic dzwignie hamulca a to koszt okolo 50-80zl za komplet. Wiec ceny hamulcow sie bilansuja. W co lepiej zainwestowac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak : ten temat byłjuż maglowany wiele razy Tutaj i Tutaj jest mniej więcej opisane jakie są argumenty za i przeciw :)

 

A w odpowiedzi na Twoje pytania :

-polecam deore M525 model nawet z 2004 roku - praktycznie nic się nie zmieniło prócz walorów wizualnych

-zdecydowanie Deore - jeżdżę ostro a tarcza 160 mm spokojnie starcza

-w hydrauliku energia w nie idzie na tarcie linki o pancerze wiec jest potrzebna mniejsza siła na klamce aby uzyskać ten sam efekt hamowania, ponadto modulacja jest lepsza

-z takim problemem się nie spotkałem - jeżeli konstrukcja jest za mało sztywna to raczej przez małą sztywność amorka ;)

-płynu (a w deore oleju mineralnego) nie trzeba zmieniać za często z reguły raz na 1,5 sezonu, a jak nic się nie dzieje (tzn nie zapowietrza się albo coś takiego) to jeździć :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki za naprowadzenie ale tam jednoznacznie nie jest napisane co lepsze ale wg mnie chyba warto wybrac jednak deore ale co z awaryjnoscia ?

 

- A jesty mozliwosc kupienia wiekszych tarcz do deore i o ile zmienia to koncowa cene produkttu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozmawiałem z człowiekiem który IMHO się zna dobrze na hamplach i mówił, że Julki to słabe hamulce.

 

Ja osobiście bym był za 525 czy 535 bo są tańsze ale mocne. Mi trochę brakuje mocy przy 160mm z przodu ale to dlatego, że zaczęłem jeździc agresywne XC można nawet mówic o Enduro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gavron, sadze, ze z tarcza 160 mm jako jeden hampel na tyl srednio by sobie radzila

 

Myślałem że mówimy o pełnym secie <_< W sumie - IMO - największe znaczenie ma przedni hampel B)

 

@Schwefel - ile ważysz - bo na moje 75 kg Deorki spokojnie dają radę nawet przy DS i DJ - ewentualnie można pomyśleć o wymianie klocków i tarczy na zamienniki BBB

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gavron, sadze, ze z tarcza 160 mm jako jeden hampel na tyl srednio by sobie radzila .
Chodzi Ci w ogóle, czy w stosunku do tych hampli co je przedstawiono ?

Ja mam np. sam hamulec tylni (Avid BB5) i mi wystarcza, a nie jest to nawet hydraulika. Zatrzymuje koło kiedy chce, siła jest naprawdę bardzo duża, ale przy HS33 wymiękają :P

 

W (tanią) Magurkę bym się nie pchał, Julie to akurat dobre hamulce nie są...

 

Shimano na razie przewodzą w tym towarzystwie. Akurat do XC, wolałbym stooooorazy hydraulika, przynajmniej jest bardziej bezobsługowy. No chyba że mechaniaki od Avid'a, ale te z powodu wagi i tego że ich siła też jest zaskakująca :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W (tanią) Magurkę bym się nie pchał, Julie to akurat dobre hamulce nie są...

 

Tu się nie zgodzę. Co prawda już jakiś czas temu ją zdemontowałem i idzie na sprzedaż, ale do xc kiepskie moim zdaniem nie są. Gdyby nie waga i tarcza 180mm (do Skareba kiepski pomysł :lol:) to bym nie zmieniał. Siła co prawda nie poraża (marta jest moim zdaniem mocniejsza) ale biorąc pod uwagę cenę trudno się do czegoś przyczepić - przez 5000km zero awarii i nadal klocki fabryczne.

 

No chyba że mechaniaki od Avid'a, ale te z powodu wagi i tego że ich siła też jest zaskakująca :P

 

Czyli to jest lekkie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wg. mnie tak. Może nie najlżejsze, ale zawsze. Ponieważ:

-BB7(tarcza plus hamulec)-318gram

-Juicy7(tarcza plus hamulec)-450gram

...dyskretna różnica jest. Oczywiście waga katalogowa, ale różnica ponad 130gram na jednym hamulcu, to dużo. Mozna jeszcze dodać, że klamki pod "linkę' są też lżejsze niż pod "płyn hamulcowy". Dlatego dałem przykład z wagą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wg. mnie tak. Może nie najlżejsze, ale zawsze. Ponieważ:

-BB7(tarcza plus hamulec)-318gram

-Juicy7(tarcza plus hamulec)-450gram

...dyskretna różnica jest. Oczywiście waga katalogowa, ale różnica ponad 130gram na jednym hamulcu, to dużo. Mozna jeszcze dodać, że klamki pod "linkę' są też lżejsze niż pod "płyn hamulcowy". Dlatego dałem przykład z wagą...

 

Juicy 7 tył - 445 g według weight weenies, tarcza 160mm, z adapterem IS

 

BB7 - 353 g według weight weenies - zacisk, śrubki, tarcza, bez adaptera IS. Do tego wliczmy klamkę (około 80g), pancerz (np. shimano waży 53g / metr) i linkę (zwykła stalowa około 13g / metr) - wychodzi więcej niż hydraulika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, zaczeliscie sie rozpisywac o wadze ale w moim przypadku to najmniej wazne chodzi glownie o skutecznosc ;) ja skladam draga i nei bede nim jezdzic po bulki do sklepu wiec przydalby sie cos mocnego... glownie chodzi o moc tylnego hamulca bo na przodzie prawie kazdy sie sprawdzi ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marc1n, chodzilo mi w stosunku do np blackboxa z 180 mm na tyle. Co do hamowania jednym hamplem, to sadze, v-ka moglbys miec problemy przy jakiejs duzej przelotowce, tudziez szybkim hamowaniem po dropie (chyba, ze lubisz sie ladowac w drzewa - u nas taki jeden jest ;) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juicy 7 tył - 445 g według weight weenies, tarcza 160mm, z adapterem IS

 

BB7 - 353 g według weight weenies - zacisk, śrubki, tarcza, bez adaptera IS. Do tego wliczmy klamkę (około 80g), pancerz (np. shimano waży 53g / metr) i linkę (zwykła stalowa około 13g / metr) - wychodzi więcej niż hydraulika...

Wiesz, ja nie wiem jak z tym dokładnie jest, Harfa podaje takie wagi. Ale z drugiej strony, dochodzi także waga klamki do Juicy 7 i płynu i przewodu, wieć nie wiem jak już z tym jest naprawdę. Jak jest inaczej, to spokia :D
Co do hamowania jednym hamplem, to sadze, v-ka moglbys miec problemy przy jakiejs duzej przelotowce, tudziez szybkim hamowaniem po dropie (chyba, ze lubisz sie ladowac w drzewa - u nas taki jeden jest ).
No chyba nie V-ka hydrauliczna, tak jak Magura ;) Przecież to jest TOP jeżeli chodzi o siłę i modulację...

 

RzemieN - Przód to główny hampel, on powinien być mocniejszy jak coś. To blokowanie tyłu, to żaden problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, ja nie wiem jak z tym dokładnie jest, Harfa podaje takie wagi. Ale z drugiej strony, dochodzi także waga klamki do Juicy 7 i płynu i przewodu, wieć nie wiem jak już z tym jest naprawdę.

 

Błąd. Jeśli o hydrauliki chodzi, podają wagę zestawu; katalogowe 450g Juicy 7 obejmuje hamulec (czyli klamka + zacisk + przewód, całość zalana i gotowa do montażu), tarczę, i śrubki.

 

W mechanikach podaje się wagę zacisku, śrubek, tarczy. Wydaje się, że mechanik wyjdzie lżej, ale po doliczeniu pancerza, linki, i klamki, okazuje się, że większość hydraulików jest lżejsza (pancerze hydrauliczne sa bardzo lekkie, np magura 11g/metr, a płynu nie jest tak dużo jakby się wydawało).

 

RzemieN nie bierze pod uwagę masy hamulca, więc kończę swój aptekarski wywód :lol: ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okia, ale w sumie to ja nie wiem jak to interpretować bo sam zobacz, co pisze Harfa:

BB7: "Waga post mount (hamulec+tarcza): 318 g przód"

http://www.harfa-harryson.com.pl/avid-tarczowe-mech.htm

Juicy7: "Waga post mount (hamulec+tarcza): 450 g przód"(warto zauwazyć, że pod Juicy 5 który ma inna klamkę, jest taka sama waga, więc wątpię, że to jest razem z tąże klamką)

http://www.harfa-harryson.com.pl/avid-tarczowe-hydr.htm

 

...dlatego ja nie wiem co myśleć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marc1n, wiesz juz zal mi sie Ciebie czepiac, ale naprawde czytanie ze zrozumieniem, to chyba musisz potrenowac, czy ja gdzies pisalem o v-ce hydraulicznej, czy tylko o takiej "zwyklej" ?? . Mnie sie wydaje, ze jasno pisze, ale na drugi raz moge jeszcze prosciej jak trzeba ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz, co pisze Harfa

  • Na stronie Harfy jest informacja, że moja kaseta jest aluminiowa. Aluminiowe kasety produkuje niewiele firm, ich cena jest bardzo wysoka a żywotność bardzo, bardzo niska. Zębatki kaset srama są stalowe.
  • Na stronie Harfy jest informacja, że obejma Carbonstangler jest karbonowa. Ktoś tłumaczący katalogi BBB najwyraźniej nie znał angielskiego; carbon w nazwie tej obejmy oznacza, że jest przeznaczona do współpracy ze sztycami karbonowymi; teoretycznie te obejmy są tak skonstruowane, żeby zapobiegać uszkodzeniu sztycy poprzez zgniecenie. Obejma ta nie jest karbonowa, jest z aluminium 6061 + stalowa śrubka.

Wniosek: nie należy się sugerować tą stroną :confused:

Waga Avida Juicy 7 oznacza komplet (patrz poprzedni post :-)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...