Skocz do zawartości

[rower] Rozpoznanie ramy (Benotto - lata 50-te) i komponenty.


stx2011

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Rower do niedawna "na chodzie". W latach akademickich odmalowałem go na żółto (budżetowo) i troszeczekę "podrasowałem" - również "budżetowo".

W rodzinie do pokoleń (dwóch :)) - ojciec ma fajne zdjęcie "z wojska" jak jedzei na nim po zakupie w mundurze polowym.

Rower chciałbym wykrozystac do eskapad miejsko-podmiejskich (szosa) i zreanimoweć co i jak się da.

 

FOTKI: (opis ponieżej) : https://picasaweb.google.com/piotr.sta.000/Benotto?authkey=Gv1sRgCMWS-9WR2_3eUA#5607271179165854594

 

KOMPONENTY:

- rama Benotto (55cm-57cm rury podsiodłowej) - POTRZEBUJĘ: modelu, danych o materiale bo opory linek są "chałupniczo" poprzerabiane i chciałbym to pozmieniać (pospawac)

- koła powymieniane (róźne) obecnie, przednie stalowe - niklowane, tylne na 7-biegowy wielotryb na jakiejś nowej piaście aliminiowej

- suport - orygianł, na klin (z drzona osią - widac na zdjęciach)

- korby 175mm - nie wiem jakie - ale wygladają jak jakieś FAVORIT(??) (49 - 46 zębów) - do renowacji (czyszcznie - galwanizacja)

- kierwonica Diamant 167?? - mostek jak widac na fotkach, klamki : takie jak były

- hamulce ZZR (z takimi rower był kupiony 50 lat temu)

- siodło długie, skórzane (gdzeis jest bo ostatnio było "nowoczesne" MTB)

- pedały - jakis "nowy" tani ACOR

 

Informacje dodatkowe:

- mufa suportu c.a: 115 mm

- rozstaw tylnego trójkąta (długość osi) - 115 mm

- rura podsiodłowa przeroniona hałupniczo (przedłużona), bo chyba urwąły się uszy zaciskowe i ktoś dospawał kawałek rurki (średnica w dospawanej częście = średnica rury podsiodłowej jakies dizene 26,5mm

- brak syngowania "BENOTTO" na górnych płaszczyznar rurek tylnego trójkąta (pod siodełkiem) i na mostku przedniego widelca

- brak "serca" pod mufa suportu - jest sercowe wycięcie przy zakończeniu rury podsiodłowej (przy zacisku)

 

ZAMIARY:

- jak nie zostanę "upomniany" :icon_redface: za świętokradztwo to:

 

1. Rama do malowania proszkowego (całkowita renowacja)

2. Koła na obrecze stożkowe (aluminium)

3. Jeden blat z przodu (najchętniej ten co jest - najwyżej będa dwa blaty - jeden niewykorzystywany (suport zostaje bo jest "nie do zajechania")

4. Tylna piasta - NEXUS8 z Torpedo

5. Kierwonica zostaje - hamulce tylko jako oparcie dla dłoni (ew ze zdemontownymi dzwigniami).

6. Pedały - pewnie SPD (takie jak w drugim - "góralu")

7. Siodło - pewnie SKN

 

Podsumowując:

Klasyka "poprawiona" technologią.

Probelm mam z ta "rogatą" kierownicą z "dysfunkcyjnymi" hamulcami (tzn" bez szczęk przy kołach ale dźwignie by zostały (moze założe pancerze i zaplote je pod owijkę żeby to jakoś wyglądało)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dzieki za pierwszą opinię

 

Jak widać - bez zdjecia sterów - czyściłem zmontowane i malowałem "jak leci". Oryginalna farba (czerwona) łuszczyła się płatkami i była wręcz paskudna).

Puszka smaru jest (chociaż rower nad wyraz dobrze się toczył do niedawna)...

 

Polerka - własnie zaczynam od szczotki drucianej i polerki "jak leci". Jakby nie rdzewiało to zostawiłbym "surowe".

 

Inwestować muszę :icon_mrgreen: (bo chcę i lubie "grzebaninę")a dodatkwo, obecna "redukcja" rury sterowej nie dość, że nie wygląda to jeszcze nie pozwala założyć normalnej sztycy.

 

Inwestycje to :

1: w wersji "light" - czyszczenie i malowanie ramy (200PLN), obrecz przód (i zaplecenie) - 50 PLN, zacisk siodełka - 30 PLN, owijka 20 PN. Pozostała robota - własna - RAZEM 300 PLN i mamy cacko (tzn: wszystko ładne i czyste, 7 biegów na przerzutce Shimano Altus, Hamulce ZZR, Siodełko SKN (z górala). Działa, jeżdzi się cieszę :icon_lol:

 

2. w wersji MAX dochodzi: nowa piasta (280 PLN) + zaplatanie koła ze szprychami 100PLN. RAZEM powiedzmy 700 PLN

 

Czy warto ??? - zobaczymy

 

P.S> SPD do korby pod klin to swietokradztwo - ale nie jestem na szczęście "ortodoxem". Oryginalne pedały były super (aluminium, nitowane i z noskami) ale "sie zniszczyły" (FIZCYCZNIE) i raczej ich nie zreanimuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...