Skocz do zawartości

[Suport] Problem z odkręceniem


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam spory problem z odkreceniem suportu (kwadrat) z ramy. Suport siedział w ramie ze 3 lata, rok nie używany, potem wraz z ramą zrobilłem z tego rower zimowy i tak kolejne 2 lata jezdzilem czy błoto czy snieg. Zabrałem się za wymianę napędu i suport ani drgnie, tylko lewa strona dała się odkręcić. Byłem w jednym serwisie w Wawie, tam szarpanie sie ręczne, potem klucz w imadło, rower na klucz i lipa. Fakt, serwis był trochę zarobiony, sezon sie zaczał i maja mase rowerow do skrecenia, wiec nie chcieli za bardzo poswiecac na to czas.

Na własną rękę probowałem wlać coli prze rurę podsiodłową i zostawic na noc. Nast dnia miałem mrowisko w schowku :blink: , a suport dalej jak siedział tak siedzi dalej. Mam klucz do suportu i śrubę z podkładkami, by klucz zablokowac i nie mam pomysłu co dalej. Może ktos polecić serwis w Wawie od takich beznadziejnych spraw?? Będę wdzięczny. :)

Napisano

Miałem podobny problem-WD-40 pomogło.Trzy dni się "przegryzało" ale w końcu puściło.Cudowne to remedium dawkowałem dwa razy dziennie-rano i wieczorem.

Nic na siłę,trochę cierpliwości i odkręcisz.

Napisano

Nie wiem kiedy będę w Wawce...

Klucz standardowy na wielowypust?

Daj poglądowe zdjęcia narzędzi, które masz, bo z opisu nie do końca rozumiem.

 

PS: suport na pewno angielski a nie włoski? Jaka rama? Z czego miska?

Napisano

Tak klucz na wielopust, suport na kwadrat.

Rama aluminiowa Gary fisher wahoo 2005 r, suport ma obie miski stalowe, gwint na bank angielski.

Napisano

proponuję młotkiem opukać miski i ośkę lekko, na klucz założyć porządne ramię i musi pójść :icon_wink: często pomaga w takich sytuacjach najpierw ruszenie gwintu w stronę dokręcania a potem w przeciwną

Napisano

To przede wszystkim większy kaliber narzędzia, skoro możesz ładnie zablokować klucz.

Opukiwanie to może pomóc ale w trakcie kręcenia a nie na sucho.

Pomysł z imadłem nie jest najszczęśliwszy, szkoda klucza.

Napisano

Niestety dalej suport siedzi. Dziś próbowałem uderzać w klucz ciezkim młotkiem gumowym, zamiast siłować się, opukiwanie suportu też nic nie dało...

Napisano

Dziś do pracy pocisnąłem autem, rower wrzuciłem do bagażnika może po pracy uda mi się to załatwic gdzies w jakims serwisie....

Napisano

Oddałem do ski-teamu, pierwsze próby klucz+przedłużka i ani drgnie. W środę odbiór, rower bedzie traktowany palnikiem...

Napisano

To rower zimowy, mam jeszcze 3 inne rowery :D. Lakierowanie? W tej ramie zależy mi tylko na tym by nie pękła i jeszcze troche posłużyła. Ten rower jest kluczowy jeśli chodzi o dojeżdzanie do pracy w gorsza pogodę.

ps. Nie wiele mi brakuje, a będę miał 5 rower, taki góral średniak... ;)

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Ski Team praktycznie sie poddal, podgrzewanie palnikiem nic nie dalo. Jutro odbieram rower i zawoże go gdzieś na Targówek w Wawie, do pana co zajmuje sie spawaniem ram...

Napisano

pamiętaj o kierunkach gwintów: w suporcie prawa strona ma lewy gwint a lewa normalny. Może nawalałeś prawą stronę tak że sam zacisnąłeś na amen :whistling:

 

najpierw to rama na bok by oś suportu była pionowo do góry jakis dobry penetrant np.: z molibdenem Sonax czy Liqui Moly . Strzel kilka razy na wejściu gwintu miski w mufę, został na co najmniej 24h - penetrant powoli sobie zjedzie po gwincie w dół.

 

Zamiast jakiegoś palnika którym badziewiarze ze Ski Team usiłowali się dobrać (qrna co za pomysły? na "podgrzewanie"?) możesz wziąc gumówkę z tarcza do metalu i lekko ściąć / zeszlifować nadmiar mufy by dobrać się do miski suportu. Miskę natnij gumówką tak by ci się dobrze oparł jakiś w miarę tępy śrubokret czy wybijak. Potem młotek i MUSI PÓJŚĆ. Jak miski alu to może być ciężko ale stalowe wytrzymają i się odkręcą.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...