ibizpl Napisano 15 Maja 2011 Napisano 15 Maja 2011 Witam forumowiczów, Ponieważ moja zeszłoroczna merida zdezintegrowała się pewnej nocy z klatki schodowej jestem zmuszony do zakupu nowego mtb. Budżet nie jest za duży ok 1,5 tys plnów. Przeczytałem już kilkadziesiąt podobnych tematów, wiem że tendencja generalnie jest nie za ciekawa - nowe modele albo droższe albo na gorszym osprzęcie, w sumie wpadły mi w oko 3 modele które mogę zdobyć za mniej więcej tą samą kwotę, jak w tytule: 1. faworyt, chociaż niepewny - Level A6 z 2008 roku,nowy, czerwony, ale to jakoś przeboleję, osprzęt najlepszy z całej trójki ale na v-kach - nie mam ciśnienia na tarcze przy tym budżecie. Nie wie ktoś czy te stare A6 były przygotowane seryjnie pod montaż tarczówek? Nie wiem natomiast jak się ma rama z modelu 2008 do tych nowych od 2009 roku? Jest jakaś większa różnica w tym temacie? Wszyscy pewnie wiedzą, ale jak ktoś nie pamięta starego modelu to specsy poniżej: Rama Alu 6061 Kolor TYLKO CZERWONY !! Rozmiary rama 21" Widelec Rock ShoxTora 318 Air RMT 100mm Biegi 27 Przerzutka przód Shimano LX Przerzutka tył Shimano LX Hamulec przód Avid Single Digit 7 Hamulec tył Avid Single Digit 7 Manetki Shimano Deore LX Dual Control Korba Truvativ Firex 3.3 Suport Truvativ Łańcuch KMC Z 9900 Kaseta SRAM PG-950 Koła 26" Opony Schwalbe Racing Ralph 26x2.1 Obręcze AlexRims X2100 Damper - Kierownica Truvativ Team Wspornik kierownicy Truvativ Team Wspornik siodła Zoom Alu Stery VP-AC41 Siodło San Marco Pouza Pedały VP 519 Waga 12,5 kg 2. Level A4 model 2009, nowa rama i tarczówki ale gorszy osprzęt - tak jak wspomniałem wcześniej - nie mam pojęcia na ile te nowe ramy krossa mają wpływ na wytrzymałość i wygodę użytkowania roweru i czy warto poświęcić osprzęt dla nowszej ramy? Rama Aluminium 7005, potrójnie cieniowane, hydroformowane Kolor srebrno-czarny Rozmiary 16" Widelec Rock Shox Dart 2 Biegi 27 Przerzutka przód Shimano Alivio Przerzutka tył Shimano Deore SGS Hamulec przód Tektro Auriga Comp, 160 mm Hamulec tył Tektro Auriga Comp, 160 mm Manetki Shimano Deore Korba Truvativ X-FLOW Suport Cartridge VP-BC73 Łańcuch Shimano CN-HG53 Kaseta Sram PG-950 9-speed Piasty Joy Industrial Opony Schwalbe Black Jack 26 x 2.1 Obręcze Mach 1 EXE Damper - Kierownica Aluminium Wspornik kierownicy Truvativ XR Wspornik siodła HL Corp aluminium Stery Super Express H-142 Siodło Selle San Marco BLAZE Pedały NATTY CS-90KA Waga 12,9kg 3. Często ostatnio polecany Level A2 XT, wydaje mi się że to ta sama rama co stare A6 z 2008 roku ale mogę się mylić. Rama Aluminium 6061 Kolor czarno-biały; Rozmiary ;19'';21'' Widelec SR Suntour SF7-XCR Biegi 24 Przerzutka przód Shimano Alivio Przerzutka tył Shimano Deore XT Shadow Hamulec przód Tektro Auriga Comp, 160 mm Hamulec tył Tektro Auriga Comp, 160 mm Manetki Shimano Alivio Korba Shimano FC-M191 Suport Kaseta Alfred Thun Łańcuch Shimano CN-HG40 Kaseta Sram PG-830 8-speed Piasty Joy Industrial Opony Trax Trail Trax 26 x 2.1 Obręcze Mach 1 EXE Damper - Kierownica HL Corp aluminium Wspornik kierownicy HL Corp aluminium Wspornik siodła HL Corp aluminium Stery Super Express H-142 Siodło Selle San Marco BLAZE Pedały NATTY CS-90KA Waga 14kg Proszę o porady, szczególnie pod kątem tej najstarszej A6, bo skłaniam się raczej w stronę XT niż A4 z 2009, natomiast A6 jest dla mnie zagadką.
kello Napisano 16 Maja 2011 Napisano 16 Maja 2011 Brałbym A6 głównie ze względu na torę i dobry napęd.
wirus Napisano 16 Maja 2011 Napisano 16 Maja 2011 Ja tydzień temu zamawiałem Krossa Level A2 XT i w specyfikacji na stronie była rama Alu 6061 a dostałem ramę 7005 więc miła niespodzianka z tych specyfikacji co podałeś to zauważyłem że duży rozrzut wielkości ram jest więc to trzeba doprecyzować przy kupnie bo z dostępnością rozmiarów jest największy problem.
ibizpl Napisano 16 Maja 2011 Autor Napisano 16 Maja 2011 Już po zakupie, ponieważ XT są do zdobycia tylko wysyłkowo, postanowiłem odwiedzić najpierw sklep z A6 2008 i zdecydowałem dosyć szybko. Co ciekawe widelec w tej A6 to nie Tora tylko Suntour Axon, też air - szczerze mówiąc nie wiem czy to poziom w dół od Tory czy mniej więcej to samo - ale sprawuje się bardzo dobrze, zauważyłem że blokada nie działa całkiem na sztywno ale amor robi się wtedy bardzo twardy - ale z użyciem dużej siły da się go trochę ugiąć. Klamko-manetki Deore LX to coś do czego będę się musiał jeszcze trochę przyzwyczajać ale działają bardzo sprawnie. Przy cenie aktualnego modelu A6 na poziomie 3 tys PLN myślę że zakup za połowę tej kwoty zdecydowanie udany.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.