Skocz do zawartości

[rower] A6-2008 v-ki czy A4 2009 tarcze czy A2 XT?


ibizpl

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam forumowiczów,

 

Ponieważ moja zeszłoroczna merida zdezintegrowała się pewnej nocy z klatki schodowej jestem zmuszony do zakupu nowego mtb. Budżet nie jest za duży ok 1,5 tys plnów. Przeczytałem już kilkadziesiąt podobnych tematów, wiem że tendencja generalnie jest nie za ciekawa - nowe modele albo droższe albo na gorszym osprzęcie, w sumie wpadły mi w oko 3 modele które mogę zdobyć za mniej więcej tą samą kwotę, jak w tytule:

 

1. faworyt, chociaż niepewny - Level A6 z 2008 roku,nowy, czerwony, ale to jakoś przeboleję, osprzęt najlepszy z całej trójki ale na v-kach - nie mam ciśnienia na tarcze przy tym budżecie. Nie wie ktoś czy te stare A6 były przygotowane seryjnie pod montaż tarczówek?

Nie wiem natomiast jak się ma rama z modelu 2008 do tych nowych od 2009 roku? Jest jakaś większa różnica w tym temacie?

Wszyscy pewnie wiedzą, ale jak ktoś nie pamięta starego modelu to specsy poniżej:

Rama Alu 6061

Kolor TYLKO CZERWONY !!

Rozmiary rama 21"

Widelec Rock ShoxTora 318 Air RMT 100mm

Biegi 27

Przerzutka przód Shimano LX

Przerzutka tył Shimano LX

Hamulec przód Avid Single Digit 7

Hamulec tył Avid Single Digit 7

Manetki Shimano Deore LX Dual Control

Korba Truvativ Firex 3.3

Suport Truvativ

Łańcuch KMC Z 9900

Kaseta SRAM PG-950

Koła 26"

Opony Schwalbe Racing Ralph 26x2.1

Obręcze AlexRims X2100

Damper -

Kierownica Truvativ Team

Wspornik kierownicy Truvativ Team

Wspornik siodła Zoom Alu

Stery VP-AC41

Siodło San Marco Pouza

Pedały VP 519

Waga 12,5 kg

 

2. Level A4 model 2009, nowa rama i tarczówki ale gorszy osprzęt - tak jak wspomniałem wcześniej - nie mam pojęcia na ile te nowe ramy krossa mają wpływ na wytrzymałość i wygodę użytkowania roweru i czy warto poświęcić osprzęt dla nowszej ramy?

Rama Aluminium 7005, potrójnie cieniowane, hydroformowane

Kolor srebrno-czarny

Rozmiary 16"

Widelec Rock Shox Dart 2

Biegi 27

Przerzutka przód Shimano Alivio

Przerzutka tył Shimano Deore SGS

Hamulec przód Tektro Auriga Comp, 160 mm

Hamulec tył Tektro Auriga Comp, 160 mm

Manetki Shimano Deore

Korba Truvativ X-FLOW

Suport Cartridge VP-BC73

Łańcuch Shimano CN-HG53

Kaseta Sram PG-950 9-speed

Piasty Joy Industrial

Opony Schwalbe Black Jack 26 x 2.1

Obręcze Mach 1 EXE

Damper -

Kierownica Aluminium

Wspornik kierownicy Truvativ XR

Wspornik siodła HL Corp aluminium

Stery Super Express H-142

Siodło Selle San Marco BLAZE

Pedały NATTY CS-90KA

Waga 12,9kg

3. Często ostatnio polecany Level A2 XT, wydaje mi się że to ta sama rama co stare A6 z 2008 roku ale mogę się mylić.

Rama Aluminium 6061

Kolor czarno-biały; Rozmiary ;19'';21''

Widelec SR Suntour SF7-XCR

Biegi 24

Przerzutka przód Shimano Alivio

Przerzutka tył Shimano Deore XT Shadow

Hamulec przód Tektro Auriga Comp, 160 mm

Hamulec tył Tektro Auriga Comp, 160 mm

Manetki Shimano Alivio

Korba Shimano FC-M191

Suport Kaseta Alfred Thun

Łańcuch Shimano CN-HG40

Kaseta Sram PG-830 8-speed

Piasty Joy Industrial

Opony Trax Trail Trax 26 x 2.1

Obręcze Mach 1 EXE

Damper -

Kierownica HL Corp aluminium

Wspornik kierownicy HL Corp aluminium

Wspornik siodła HL Corp aluminium

Stery Super Express H-142

Siodło Selle San Marco BLAZE

Pedały NATTY CS-90KA

Waga 14kg

 

Proszę o porady, szczególnie pod kątem tej najstarszej A6, bo skłaniam się raczej w stronę XT niż A4 z 2009, natomiast A6 jest dla mnie zagadką.

Napisano

Ja tydzień temu zamawiałem Krossa Level A2 XT i w specyfikacji na stronie była rama Alu 6061 a dostałem ramę 7005 więc miła niespodzianka z tych specyfikacji co podałeś to zauważyłem że duży rozrzut wielkości ram jest więc to trzeba doprecyzować przy kupnie bo z dostępnością rozmiarów jest największy problem.

Napisano

Już po zakupie, ponieważ XT są do zdobycia tylko wysyłkowo, postanowiłem odwiedzić najpierw sklep z A6 2008 i zdecydowałem dosyć szybko. Co ciekawe widelec w tej A6 to nie Tora tylko Suntour Axon, też air - szczerze mówiąc nie wiem czy to poziom w dół od Tory czy mniej więcej to samo - ale sprawuje się bardzo dobrze, zauważyłem że blokada nie działa całkiem na sztywno ale amor robi się wtedy bardzo twardy - ale z użyciem dużej siły da się go trochę ugiąć. Klamko-manetki Deore LX to coś do czego będę się musiał jeszcze trochę przyzwyczajać ale działają bardzo sprawnie.

Przy cenie aktualnego modelu A6 na poziomie 3 tys PLN myślę że zakup za połowę tej kwoty zdecydowanie udany.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...