Tobiasz85 Napisano 13 Maja 2011 Napisano 13 Maja 2011 No właśnie. Powinno się jeździć z łataną dętką, czy łatka to tylko taki półśrodek, coś w stylu koła dojazdowego w samochodzie?
stefan2810 Napisano 13 Maja 2011 Napisano 13 Maja 2011 Jeżdżę na łatanej dętce już od ho ho ho.. i nic sie nie dzieje. Dobrze załatana jest jak nowa.
piotrek87 Napisano 13 Maja 2011 Napisano 13 Maja 2011 a macie łataną klejem czy na plastry samoprzylepne?
Sonix Napisano 13 Maja 2011 Napisano 13 Maja 2011 Obecnie nie posiadam łatanej dętki ale pamiętam jak jeszcze miałem stary rower to miałem dętkę załataną na budaprenie i trzymała z dwa lata
marky5 Napisano 13 Maja 2011 Napisano 13 Maja 2011 Wyobraż sobie,że mam ze cztery łaty na moich dętach i dasz wiarę!Można jeżdzić!
Patryke Napisano 13 Maja 2011 Napisano 13 Maja 2011 Jak dobrze załatasz dętkę to naprawdę potrafi długo wytrzymać. Na jednej z kilkoma łatkami potrafiłem przejechać nawet rok, a niektóre potrafiły mi się odkleić po nawet paru dniach. Ogólnie czasem wolę kupić nową dętkę w Decathlonie za 5 zeta niż bawić się w naklejanie kolejnej łaty
oxalis Napisano 14 Maja 2011 Napisano 14 Maja 2011 Co do pytania z tematu, to jak najbardziej można jeździć z łataną dętką, rekord z jakim się spotkałem to gostek który miał 10 łatek na jednej dętce i dalej na niej śmigał. Sens łatania dętki to wg mnie zależy od tego jakie masz te dętki i jak często je dziurawisz, ja jeżdżę na lekkich dętkach których waga wynosi 100-125 gram a cena powyżej 20zł, jak bym miał wyrzucać po każdej jednej dziurce to chyba bym zbankrutował, a dobrze załatana dętka łatkami samo wulkanizacyjnymi, jest jak nowa.
Crazyk Napisano 14 Maja 2011 Napisano 14 Maja 2011 a niektóre potrafiły mi się odkleić po nawet paru dniach. Źle załatałeś albo kijowe łatki. Ja lepiłem park toolem na klej. Na jednej dętce mam z 6 łatek i jeździ bez problemu ;)Pierw kleje, później prasuję żelazkiem (obwódka łatki wtapia się w dętkę - nie ma szans żeby puściło). Przy dętkach za 5zł faktycznie mało opłacalne jest łatanie, natomiast na jakiś lżejszych co innego
bartekf500 Napisano 14 Maja 2011 Napisano 14 Maja 2011 Spokojnie można miesiące przejeździć na dobrze załatanej dętce
Arek03170 Napisano 14 Maja 2011 Napisano 14 Maja 2011 dętki z czasem zwulkanizują się z dętką i tworzą całość, nie da się oderwać samej łatki. Także jeżeli dobrze załatasz dętkę, i klej nie puści po kilku jazdach to można jeździć bez obaw.
Patryke Napisano 15 Maja 2011 Napisano 15 Maja 2011 Źle załatałeś albo kijowe łatki. Ja lepiłem park toolem na klej. Na jednej dętce mam z 6 łatek i jeździ bez problemu ;)Pierw kleje, później prasuję żelazkiem (obwódka łatki wtapia się w dętkę - nie ma szans żeby puściło). Przy dętkach za 5zł faktycznie mało opłacalne jest łatanie, natomiast na jakiś lżejszych co innego Bardziej bym obstawiał tą pierwszą opcję. Tak jest jak czasem człowiek się śpieszy w trasie Nieciekawie robi się również jak złapie się dziurę dokładnie w miejscu gdzie była załatana poprzednia - centralnie na łatce. Ciężko dobrze ją ułożyć
djwiocha Napisano 15 Maja 2011 Napisano 15 Maja 2011 Pamiętam jak w moim starym City-shoperze miałem w jednym kole 8 łatek i śmigało, ogólnie to ja jeżdżę na jednej dętce dotąd albo nie da się załatać bo na przykład urwę wentyl czy rozcięcie będzie naprawdę MEGA, albo jak mam kaprys. łatki nic nie przeszkadzają nic nie czuć, dętka też cięższa nie jest, a dobrze załatana dętka czy to łatkami wulkanizującymi czy łatką ze starej dętki potrafi wytrzymać jeszcze długo długo. A oszczędność jest zawsze bo nie płacisz tych 5 złotych które jak często przebijasz to jednak się troszkę tych piątek uzbiera.
senjiro Napisano 15 Maja 2011 Napisano 15 Maja 2011 A oszczędność jest zawsze bo nie płacisz tych 5 złotych które jak często przebijasz to jednak się troszkę tych piątek uzbiera. Po pierwsze 5zł to nie majątek, bo nowa dętka kosztuje minimum 10zł. Druga sprawa jest taka że paczka porządnych łątek z klejem: TipTop, ParkTool czy Miechelin kosztuje 9-12zł, a znajduje się w niej minimum 6łatek. Jeśli dobrze i bez pośpiechu przyklei się łatkę to będzie trzymać lata
afly Napisano 15 Maja 2011 Napisano 15 Maja 2011 http://allegro.pl/latki-rowerowe-3-5x2-5-48szt-klej-do-opon-detek-i1596193969.html - to jest według mnie najlepszy zestaw, ani razu mnie nie zawiódł - nawet znajomym kleje - fakt klej wystarcza na ok 20 latek, już jest powoli jego końcówka, nie wiem czym go zastąpie na razie .
vaude Napisano 16 Maja 2011 Napisano 16 Maja 2011 ja niedawno kupiłem taki zestaw, jednak jeszcze nie miałem okazji go użyć, zobaczymy jak się sprawdzi i nie wiem do czego ma służyć ta rurka gumowa o: http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-latek-latki-expres-klej-i1614530805.html
Flash3M Napisano 16 Maja 2011 Napisano 16 Maja 2011 Moja historyczna dętka... pod łatką z kawałka (innej) dętki znajduje się 10 normalnych łatek... no i ze 2 łatki w innych miejscach dętki... patent z kawałkiem dętki się sprawdził, ale na urwany wentyl już nie miałem pomysłu... http://photo.bikestats.eu/zdjecie,144914,historyczna-detka.html
Patryke Napisano 22 Maja 2011 Napisano 22 Maja 2011 Flash3M, powiedz co musiałeś zrobić aby trafiać za każdym razem w to samo miejsce? Jakaś blaszka pod oponę by załatwiła sprawę @djwiocha Jakby liczyć każdą dziurę to faktycznie trochę tego by się uzbierało - jednak wiadomo za każdym razem nie wsadzam nowej dętki - jedynie jak uzbiera się ich znaczna ilość. Głównie jeszcze z tego powodu, że łatwiej zabrać paczkę łatek niż taką samą ilość dętek
Flash3M Napisano 23 Maja 2011 Napisano 23 Maja 2011 Flash3M, powiedz co musiałeś zrobić aby trafiać za każdym razem w to samo miejsce? Jakaś blaszka pod oponę by załatwiła sprawę To był jeden spory snejk, który co kilkanaście km domagał się nowej łatki...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.