TSR Napisano 12 Maja 2011 Napisano 12 Maja 2011 Witam ,chcialbym wkrotce zakupic rower , przegladalem troche forum ale w sumie nic nie znalazlem o rowerze GT Transeo http://www.gtbicycles.com/gbr/bikes/urban/sport , ktory to zwrocil moja uwage najbardziej, Na rowerach nie znam sie ,to jest moj jakby powrot do roweru po kilku latach bezczynnosci, kiedys sporo jezdzilem a teraz szukam cos bardziej na szose plus lekki teren, czyli chyba cross? mieszkam w UK i tutaj widze oferty rowerow nazywane "hybrydami" nie wiem czy to to samo co cross? mam 178cm i wysokosc mojej nogi po wewnetrznej stronie to 80cm ,moja waga 77kg (jesli to wazne), czy rama 19" bylaby w sam raz? Czy oplaca sie kupowac ten model czy raczej zwrocic uwage na cos innego? W tym GT podoba mi sie to, ze mozna zablokowac amortyzator "na sztywno" ,chciaz nie wiem czy to tylko patent GT. Z gory Dziekuje.
Pitof Napisano 12 Maja 2011 Napisano 12 Maja 2011 Witam, popraw link, bo nie prowadzi do konkretnego roweru. Od strony praktyczno-technicznej hybryda (zwana czasami fitness) to nie to samo co cross. Ta pierwsza to bardziej rower na asfalt. Zazwyczaj z cieńszymi oponami o minimalistycznym bieżniku i bez amortyzatora.
TSR Napisano 13 Maja 2011 Autor Napisano 13 Maja 2011 aha ,dzieki za odpowiedz juz myslalem ze bedzie cicho sza ten Transeo zbiera ogolnie dobre opinie, wszedzie go chwala tylko nie wiem czy jest jakas alternatywa dla tego roweru poprawny link(mam nadzieje): http://www.gtbicycles.com/gbr/bikes/urban/sport/2011-transeo-3-0-disc-black
Pitof Napisano 13 Maja 2011 Napisano 13 Maja 2011 Ten GT wyróżnia sie dość oryginalną ramą, która jest wzorowana na modelach górskich Zaskar. Natomiast osprzęt jest średniawy, ale do rekraacyjnej jazdy wystarczający. Nie wiem tylko jak spisują się te mechaniczne hamulce tarczowe. W twoim budżecie mieści się jeszcze np. Cube Curve. Ma on trochę lepszy osprzęt od GT oraz hydrauliczne tarczówki. Niestety akurat jego amortyzator nie ma blokady. U nas za 2899 zł dostępny jest też Cube Overland. Jednak patrząc na jego cenę u Was, np. tutaj to już przekracza budżet. Rama 19 cali będzie dla Ciebie dobra.
TSR Napisano 13 Maja 2011 Autor Napisano 13 Maja 2011 a co myslicie o tym rowerze? http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=31800 a nie sory rama za duza dla mnie...
TSR Napisano 14 Maja 2011 Autor Napisano 14 Maja 2011 znalazlem taki rower, tylko ze nigdy nie slyszalem o tej marce, jest niedaleko mnie takze moglbym go odebrac osobiscie co myslicie o tym bajku: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120723889576&ssPageName=STRK:MEWAX:IT#ht_500wt_1156
Pitof Napisano 14 Maja 2011 Napisano 14 Maja 2011 Nie ma to jak wystawić rower na sprzedaż i nie podać jego specyfikacji. Tam prawdopodobnie są wąskie opony, typowo na asfalt. Zacznij od tego czy w ogóle chcesz rower bez amortyzatora.
TSR Napisano 14 Maja 2011 Autor Napisano 14 Maja 2011 kiedys pare lat temu mialem rower bez amortyzatora i mi to nie przeszkadzalo, wrecz przeciwnie potem jak zaczelem jezdzic z amortyzatorem to mi przeszkadzal, jakos nie czulem tak dobrze roweru, co do tej firmy Boardman to poczytalem troche opinii i firma ta oferuje swietny stosunek cena/jakosc dlatego ze sprzedaja rowery przez ogolnie dostepne sklepy Halfords dlatego moga sobie pozwolic na nizsze ceny, wysle Tobie linka do tych rowerow moze zasugerujesz mi jakis konkretny model a potem poprostu pojde do tego sklepu i "przymierze" sobie rower, na oko to bedzie raczej medium. http://www.halfords.com/webapp/wcs/stores/servlet/SearchCmd?catalogId=10151&storeId=10001&categoryId=165534&langId=-1&action=listrefine&constraints=teq||Brand||Boardman||sor||Price||1||pag||1&mode=list i jak bedzie dobry to moze wezme ta uzywke z ebaya, ktora jest medium z gory dzieki a co do opon to chyba mozna je wymienic na takie "off road" ? dodam, że ze wszystkich rowerow na ktorych jezdzilem najlepiej sie czuje na 18" chyba za duzo juz tego sie naogladalem i mam metlik w glowie hehe na razie najbardziej odpowiadaja mi cube curve/overland i tamten GT Transeo, pol h ode mnie jest sklep z rowerami Cube to moze jutro podjade, dzieki i sory za zawracanie 4 liter ;] czy ten 17,5" nie bedzie za maly dla mnie? http://cgi.ebay.co.uk/GT-TRANSEO-1-0-DISK-HYBRID-SIZE-BIKE-17-5-FRAME-/230621257165?pt=UK_Bikes_GL&hash=item35b2191dcd#ht_794wt_1139 tutaj geometria http://www.gtbicycles.com/bikes/urban/sport/2011-transeo-1-0-disc-gtw-white
Pitof Napisano 14 Maja 2011 Napisano 14 Maja 2011 Ten Boardman od Halfords'a stoi nacienkich oponkach 28 mm. Maxxis Detonator to typowo asfaltowe slicki. W teren się kompletnie nie nadają. Czy da się założyć grubszą oponę o bardziej terenowym bieżniku to zależy od dwóch rzeczy: obręczy oraz tego czy rama / przedni widelec ma wystarczający prześwit. GT w rozmiarze 17,5 powinien być na styk. Efektywna długość górnej rury o wartości ok. 560 mm oznacza, że będziesz miał na nim dość wyprostowaną pozycję. Jeśli bierzesz pod uwagę również rower bez amortyzacji to całkiem ciekawy jest Cube SL Cross Comp. Tam są opony o szerokości 30 mm. CX PRO to calkiem lekka i szybka opona o terenowym bieżniku. W tym rowerze da się założyć opony 35 mm. Generalnie fajny rower, ale głównie do jazdy po w miarę płaskim terenie, ponieważ jego geometria utrudnia pokonywanie mocno stromych górek/podjazdów. Tak wygląda na żywo:http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2ac62fb925cb025f.html
TSR Napisano 15 Maja 2011 Autor Napisano 15 Maja 2011 dzieki za odpowiedz ,przegladalem troche sklepy i zaczelem sie rozgladac za modelami z 2010 i znalazlem tego GT za fajna cene: http://activesport.co.uk/shop/article_GT%2520Transeo%25202.0%2520Disc.001/GT-Transeo-2.0-Disc-2010-Hardtail-Bike.html?shop_param=cid%3D1460%26aid%3DGT%2520Transeo%25202.0%2520Disc.001%26 co do Twoich propozycji to wszystkie mi sie podobaja ale bardzo ciezko je znalezc tu w uk na www niestety ale bede probowal je looknac w miescie obok bo zdaje sie ze je maja na stanie ,mam na mysli rowery CUBE tutaj najczesciej widze SCOTT, GT, SPECIALIZED, GIANT, MARIN, MONGOOSE, te Boardmany to bardzo ciekawa pozycja ale niestety tak jak mowisz opony i brak amortyzatora czynia ten rower glownie szosowym a nie maja w swojej ofercie niczego co mi odpowiada. chce taki rower kupic bo taka mam cala okolice czyli glownie szosa i troche sciezek i gdzie niegdzie trafi sie cos 'mocniejszego' co myslisz o tym linku co podalem wyzej? chcialem rower kupic teraz ale wypadlo cos niestety i bede kupowal za jakies dwa tygodnie. teraz mam specializeda hardrock sport 17" i jest dla mnie za maly ,szczegolnie przeszkadza mi jego dlugosc ,jest za krotki poprostu, gorna rura ma cos kolo 54cm.
Pitof Napisano 15 Maja 2011 Napisano 15 Maja 2011 Myślę, że w tej cenie to ciekawa propozycja. Wystarczający osprzęt, amortyzator blokowany manetką na kierownicy i do tego przyzwoite tarczówki. Opony tego GT mają w sumie optymalną szerokość i w miarę uniwersalny bieżnik. Warto jednak żebyś się najpierw przymierzył do tej ramy w rozmiarze S.
TSR Napisano 15 Maja 2011 Autor Napisano 15 Maja 2011 kiedys mialem polski rower EVEREST bez amortyzacji rama 18" ale nie moge nigdzie znalezc geometri tego roweru, a na nim mi sie jezdzilo najlepiej ze wszystkich rowerow na jakich jezdzilem. jutro postaram sie przymierzyc tego gt 17.5 ,jak znajde go gdzies...
TSR Napisano 29 Maja 2011 Autor Napisano 29 Maja 2011 witam ponownie chcialbym zapytac jeszcze przed zakupem roweru czy nie robie bledu, bo chce kupic Specialized Crosstrail Pro ale mam jeszcze dwa rowery na oku: http://www.winstanleysbikes.co.uk/product/35536/Cube_Pure_Mens_Bike_2011 http://www.whytebikes.com/2011/bike_page.php?ModNo=W-0-017-11 i specialized : http://www.bikes.org.uk/specialized-crosstrail-pro-disc-2011-hybrid-bike/ z gory dzieki. plus jeszcze ten: http://www.bikedock.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage-bd.tpl&product_id=13528&category_id=136&vmcchk=1&option=com_virtuemart&Itemid=1 ten ostatni to nowa firma ale zalozona przez ludzi ktorzy siedza "w temacie" od 30 lat nikt nie chce odpowiedziec? chodzi mi czy roznia sie od siebie znacznie osprzetem mysle jeszcze nad cube nature tylko ze nie wiem jaki rozmiar ramy ,jak bylem w sklepie akurat nie mieli zadnego crossa cube ,mieli tylko cube sl cross i rama 56cm byla spoko.
Pitof Napisano 29 Maja 2011 Napisano 29 Maja 2011 Te rowery oczywiście różnią się osprzętem, ale nie na tyle, żeby któregoś z nich skreślać. Spec wyróżnia się na plus amortyzatorem. Ma również szerokie jak na crossa/hybrydę opony. Na szosę to nawet za szerokie, ale z drugiej strony mają w miarę przyzwoitą wagę, więc chyba nie powinno być tak źle. Co do Whyte Caledonian to zwróć uwagę na jego niezwykle długą ramę i związaną z tym dużą bazę kół. Do tego dochodzi płaski kąt główki ramy. Razem powoduje to, że to nie będzie zwrotny rower. W jego przypadku wcześniejsza przymiarka jest wręcz obowiązkowa, bo takie geo nie każdemu przypadnie do gustu. Odnośnie Cube Nature to wydaje mi się, że rozmiar 50cm byłby OK.
TSR Napisano 29 Maja 2011 Autor Napisano 29 Maja 2011 Dzieki wielkie za odpowiedz. W sumie waham sie w tej chwili miedzy Cube nature a specialized crosstrail pro. 50cm to taka 19 calowa? Bede i tak chcial najpierw przymierzyc przed kupnem Bylem dzisiaj w sklepie gdzie maja Cube ale facet powiedzial ze zeszly jak cieple buleczki i nie maja juz nic w calej sieci sklepow. Zostaly jakies ale nie hybrydy z amorem. Mierzylem 56cm SL Cross i byla spoko ale to rower bardziej szosowy
Pitof Napisano 29 Maja 2011 Napisano 29 Maja 2011 Tak to jest 19 cali. Ta rama jest dłuższa niż rama modelu SL Cross w rozmiarze 56. Jeśli chodzi o ramę Speca to generalnie jest trochę dłuższa niż ta w Cube Nature. Cube ma lepsze przerzutki, pewnie trochę sztywniejszą, bo zintegrowaną korbę, lżejsze i węższe opony. Spec natomiast ma amortyzator z wyższej grupy. Manetki w obydwu są te same. Hamulce obydwu rowerów myślę, że są na podobnym poziomie. Przymiarka przed zakupem jest zawsze najlepszym pomysłem. Nie wiem jak te rowery różnią się cenowo w UK. Natomiast różnice w osprzęcie nie są drastyczne, więc wybrałbym po prostu ten wygodniejszy.
TSR Napisano 29 Maja 2011 Autor Napisano 29 Maja 2011 spec jest troche drozszy ale tez latwiej dostepny
Pitof Napisano 29 Maja 2011 Napisano 29 Maja 2011 Jeśli chodzi o crossy Cube'a to możesz się przymierzyć do jakiegokolwiek modelu. Nie musi to być Nature. Może gdzieś znajdziesz. Ewentualnie po przymiarce do Speca będzie można porównać długość jego górnej rury do tej w Cube. Zawsze to będzie jakaś podpowiedź.
TSR Napisano 30 Maja 2011 Autor Napisano 30 Maja 2011 mierzyc na pewno bede mierzyl ale tak porownujac geometrie cube do speca to cuby maja krotsza gorna rure i takie tez mialem wrazenie jak jechalem na SL Cross, nie wiem moze Niemcy maja krotkie rece:P
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.