Skocz do zawartości

[wolnobieg] Problem Z... Zamarzaniem??


muzycom

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś postanowiliśmy się z kumplem pojeździć na roweruch. Jako że spadło u nas sporo świeżego śniegu, i wkońcu zdeka przymroziło mogliśmy się spokojnie oddawać białemu szaleństwu (raczej na drodze pługu nie uraczysz). Wsiadłem na mojego poprzedniego rumaka, który po zmianie suportu ma się całkiem dobrze. Wyrób to starej daty bo ma lat 12. (niemiecki produkt) Problem jest z wolnobiegiem. Do tej pory chodziło wszystko jak należy. Jednak gdy wyjechałem przy -3 (niby nic) napęd po chwili przepuszczał. Chyba zapadkę zamroziło. Jak zajeżdzaliśmy do baru na grzane piwko i postał chwile w ciepłym było ok przez czas jakiś. Może zna ktoś sposób jak temu zaradzić (oprócz nie wychodzenia z baru :angry: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne , że jest sposób.Tylko trzeba rozebrać wolnobieg i go wyczyścić.Zabiegu tego nie polecam osobom mniej cierpliwym i nie posiadajacym zacięcia majsterkowicza/mechanika.

Rozebranie wolnobiegu:

1.Zdjąć koło z roweru , nie zdejmujemy wolnobiegu

2.Do łapki młoteczek i punktak (opcjonalnie śrubokręt z utwardzaną końcówką)

3. Punktak przykładamy do jednego z otworów wew.nakrętki wolnobiegu (lockringa) i pukajac młotkiem prubujemy go odkrecić.WAŻNE: lockring posiada LEWY gwint (nie powinno być kłopotu z odkręceniem)

4.Wyciągamy lockring i podkładki dystansowe z pod niego (nie pozagniatać podkładek , mogą być ciniuśkie/delikatne)

5.teraz widzimy kulki luzem ułożone na wieszchniej bieżni , należy je wybrać tak by nie ruszyć trybami ponieważ jest ich określona ilość , a po zdjęciu wolnobiegu wysypią się kulki ze spodniej bieżni.Do wyciagania kulek z wieszchu najlepiej użyć pęsety.

6.Ściągamy wielotryb z jego piastki (wysypują się kulki ze spodu , które kładziemy oddzielnie.

7.Z piastki wolnobiegu zdejmujemy mechanizm zapadkowy (dwa kliny i spreżynki z pod nich lub dwa kliny i pierścień sprężysty centralny >>> zależy od modelu)

8.Wszystko dokładnie czyścimy/myjemy w benzynie extrakcyjnej.

9.Nakładamy smar na bieżnie kulek i powieszchnie roboczą zapadki wolnobiegu (nie piastki).Należy pamiętać by do mechanizmu zapadkowego nie nakładać go dużo , wystarczy "zatłuścić"

Natomiast na bieżniach musi go być tyle by umożliwiało nam to wklejenie w niego kulek przed założeniem wolnobiegu na piastkę

10.Składamy mechanizm zapadkowy na piastkę.

11.Wklejamy wszystkie kulki w bieżnie wolnobiegu (w tej samej ilości na spód i górę co przy zdejmowaniu)

12.delikatnie nakładamy wolnobieg na piastkę co by nam się kulki nie rozsypały

13.Wkładamy podkładki dystansowe i dokręcamy lockring

 

Ot i cała konserwacja wolnobiegu.

Po jej zastosowaniu nie powinno być kłopotu z przymarzaniem zapadek przez conajmniej dwie zimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaba dobrze pisze, miałem podobny problem (z kolei zapadki padły mi całkiem tak zwane "pieski") i jak juz rozebrałem (mam zaciecie majsterkowicza - tworzenie sprzetu audio, rower itp) ale nie złożyłem do końca, popatrzyłem pare minut na to i rzuciłem w kąt, osobiscie nie polecam nie cierpliwym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

NO CO WY PANOWIE POWIADACIE JA ZŁOŻYŁEM A WY NIE DAJECIE RADY

JA MIAŁEM PROBLEM Z TYMI CIENIUTKIMI POKŁADKAMI JAK WŁOZYLEM W ODWROTNEJ KOLEJKOŚCI OWY LOCKRING SIĘ SAM ZACISKAŁ PODCZAS JAZDY CO KOŃCZYŁO SIĘ DYNDANIEM ŁAŃCUCHA WIELOTRYB OBRACAŁ SIĘ RAZEM Z KOŁEM :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

coś czuję, że mam podobny problem ;/

raz obraca się razem z kołem, raz całkiem sie nie porusza a raz nie mogę wogóle jechać bo wszystko "przepuszcza"

 

dodam, że rowerek ma niecałe 8 miesięcy, ale zima, nie zima - nie oszczędzałem go

 

jutro spróbuję tym waszym sposobem rozebraćwszystko o przeczyścić ;]

no chyba,że to nie to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...