aptekarz Napisano 11 Maja 2011 Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 (edytowane) Witam was wszystkich ! Chciałbym odchudzić swój rower. Ogolnie jest fabryczny, nic w nim nie zmieniłem oprócz opon. W nawiasach podałem wagę, tego co udało mi się znaleźć w sieci. Nie chciałbym mocno w niego inwestować, ale z racji, że wnoszę go na 4 piętro, to chciałbym zrzucić z niego z kilogram GIANT TERRAGO FS 1 2003 - zdjęcie z katalogu 1) Rama AluxX 6061, rozm. L [1860 g] 2) Amortyzator - Suntour XC-60 [prawdopodobnie 2500 g] 3) Przerzutki przód/tył: Shimano Deore, manetki: Shimano STI SL 3x8 prędkość 4) Korba: Shimano 170mm 24/34/42 (ale nie jestem do końca pewien) 5) Kaseta: SRAM 5.0 6) Hamulce: Giant MPH 3 hydrauliczne tarczowe 7) Koła: Alexrims DM18 pod tarcze [600g], Opony Author slick 26x1,5 [550 g] / Maxxis Mobster [665 g] 8) Sztyca, siodło, pedały, mostek, kierownica fabryczne Waga fabryczna: 14.5 kg Proszę was o jakieś sugestie jak najniższym kosztem pozbyć się trochę wagi Edytowane 11 Maja 2011 przez aptekarz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marky5 Napisano 11 Maja 2011 Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 (edytowane) Tradycyjnie stosunkowo najtaniej i najwięcej można zyskać na oponach i dętkach,poprostu trzeba szarpnąć sie na lekkie zwijane opony tak 400-450 gram na sztukę i leciuchne dętki ultralight czy też xxlight coś tak (95-120 gram)takich firm jak Schwalbe czy Maxxis. Można wymienić amora przynajmniej na takiego poniżej 2 kilo. "Sztyca, siodło, pedały, mostek, kierownica fabryczne"te komponenty też nie należą delikatnie mówiąc do najlżejszych! BTW waga 600 gram którą przypisałeś kołom odnosi się raczej do masy 1 obręczy,a nie kołom,te podejżewam,że ważą coś około 2 kg.albo i więcej. Edytowane 11 Maja 2011 przez marky5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aptekarz Napisano 11 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 (edytowane) dzięki za odpowiedz, masz racje, na pewno chodziło o odbręcze. W nowe opony i dętki zainwestuję jak ten będą wymagały wymiany. Myślałem o amorze, co byś polecił kupić ? Bardziej zalezy mi, zeby zejść trochę z wagi niż na jakiś super wytrzymałościach. Ewentualnie też obręcze i piasty, co będzie miał dobry stosunek jakości do ceny i wagi Tównież zastanawiam się, czy nie wywalić z przodu tych tarcz MPH3 na rzecz jakiś dobrych V (z tylu musza zostac tarcze, bo rama nie ma mocowania do V) Na takich elementach jak kierownica / sztyca można mocno zejść z wagi ? kupując jakieś części w umiarkowanych cenach Znalazlem wage jeszcze innych komponentów: Hamulce: Giant MPH 3 hydrauliczne tarczowe [jeden 324g +120g(tarcza)] Obręcze: Alexrims DM18 pod tarcze [1szt 600g], Opony Author slick 26x1,5 [1 szt. 550 g] / Maxxis Mobster [1 szt. 665 g] Sztyca Aluminiowa Giant Terrago A3 [370g] Siodło VELO 2036A D1 Ozone [402g] Kierownica Giant Alu [275 g], Mostek Giant Alu, [245 g] Edytowane 11 Maja 2011 przez aptekarz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marky5 Napisano 11 Maja 2011 Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 (edytowane) Jeżeli chodzi o amora to wiesz,że tutaj tanio za coś lekkiego nie będzie!Dobry stosunek cena jakość masa będzie miał np. taki model firmy Suntour;SUNTOUR EPICON LOD 100 mm lub wersja z piwotami;SUNTOUR EPICON LOD - 100MM PIVOTY Można się skusić również na coś używanego np; Marzocchi Z 4 Air 2001Bomber to znakomita włoska marka amortyzatorów o wysokiej kulturze pracy i sztywności. Natomiast co do komponentów sztyca,kiera,mostek polecam przyjżeć się częściom firmy Boplight są naprawdę lekkie i stosunkowo nie drogie,również bardzo popularne.Dobra pod tym względem jest też firma Amoeba.Najlepiej poszperać na Allegro. Znalazlem wage jeszcze innych komponentów: Hamulce: Giant MPH 3 hydrauliczne tarczowe [jeden 324g +120g(tarcza)] Obręcze: Alexrims DM18 pod tarcze [1szt 600g], Opony Author slick 26x1,5 [1 szt. 550 g] / Maxxis Mobster [1 szt. 665 g] Sztyca Aluminiowa Giant Terrago A3 [370g] Siodło VELO 2036A D1 Ozone [402g] Kierownica Giant Alu [275 g], Mostek Giant Alu, [245 g] Oprócz hamulca pozostałe z tych elementów to naprawdę kowadła i powinieneś je wymienić na zdecydowanie lżejsze. Edytowane 11 Maja 2011 przez marky5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 11 Maja 2011 Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 Zamieniając tarczę na v-brake cofasz się w rowerowym rozwoju, jeśli zamiana miałaby być z tyłu to ewentualnie można przemyśleć. Przedni hamulec jest o wiele bardziej potrzebny. W kołach podmieniłbym obręcze - jeśli piasty są ok to można przepleść koła, możliwie trzymać się dla oszczędności tych samych szprych. Kokpit jest bardzo ciężki. Dziś tanie mostki i kokpity ważą w zestawie ok 300 gram. Siodło jest bardzo ciężkie, dziś połowa z tego może być bez problemu komfortowa. Sztyca bez wyprucia skarbonki lżejsza o ok 100 gram niewielkim kosztem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aptekarz Napisano 11 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 Dzięki za porady. Na pierwszy ogień pojdzie chybaamortyzator. Ten SUNTOUR EPICON wygląda fajnie. to minus 800 g do mojego. Później pomyślę co dalej i będę szukał jakiś używanych kier, mostków Siodelko jakie polecacie ? wygodne i lekkie ? To moje Velo jest całkiem wgodne, z otworem anatomicznym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marky5 Napisano 11 Maja 2011 Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 Polecam ten model Sellei Italia Selle Italia Flite Gel Flow TitaniumNaprawdę bardzo efektowne i wygodne siodełko,brat je ma jest świetne,ja natomiast mam siodło Fizik która to firma również produkuje znakomite wygodne siodła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aptekarz Napisano 11 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 W kołach podmieniłbym obręcze - jeśli piasty są ok to można przepleść koła, możliwie trzymać się dla oszczędności tych samych szprych. A piasty i obręcze ile powinny ważyć i jakie byście polecali rowniez w przyzwoitej cenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi