Skocz do zawartości

[odchudzanie roweru] Giant Terrago


Rekomendowane odpowiedzi

Witam was wszystkich !

 

Chciałbym odchudzić swój rower. Ogolnie jest fabryczny, nic w nim nie zmieniłem oprócz opon. W nawiasach podałem wagę, tego co udało mi się znaleźć w sieci.

 

Nie chciałbym mocno w niego inwestować, ale z racji, że wnoszę go na 4 piętro, to chciałbym zrzucić z niego z kilogram :)

GIANT TERRAGO FS 1 2003 - zdjęcie z katalogu

 

1) Rama AluxX 6061, rozm. L [1860 g]

2) Amortyzator - Suntour XC-60 [prawdopodobnie 2500 g]

3) Przerzutki przód/tył: Shimano Deore, manetki: Shimano STI SL 3x8 prędkość

4) Korba: Shimano 170mm 24/34/42 (ale nie jestem do końca pewien)

5) Kaseta: SRAM 5.0

6) Hamulce: Giant MPH 3 hydrauliczne tarczowe

7) Koła: Alexrims DM18 pod tarcze [600g], Opony Author slick 26x1,5 [550 g] / Maxxis Mobster [665 g]

8) Sztyca, siodło, pedały, mostek, kierownica fabryczne

 

Waga fabryczna: 14.5 kg

 

Proszę was o jakieś sugestie jak najniższym kosztem pozbyć się trochę wagi :)

post-140217-0-87030500-1305131082_thumb.jpg

Edytowane przez aptekarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tradycyjnie stosunkowo najtaniej i najwięcej można zyskać na oponach i dętkach,poprostu trzeba szarpnąć sie na lekkie zwijane opony tak 400-450 gram na sztukę i leciuchne dętki ultralight czy też xxlight coś tak (95-120 gram)takich firm jak Schwalbe czy Maxxis.

Można wymienić amora przynajmniej na takiego poniżej 2 kilo.

"Sztyca, siodło, pedały, mostek, kierownica fabryczne"te komponenty też nie należą delikatnie mówiąc do najlżejszych! B)

BTW waga 600 gram którą przypisałeś kołom odnosi się raczej do masy 1 obręczy,a nie kołom,te podejżewam,że ważą coś około 2 kg.albo i więcej. :icon_wink:

Edytowane przez marky5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedz, masz racje, na pewno chodziło o odbręcze. W nowe opony i dętki zainwestuję jak ten będą wymagały wymiany.

 

Myślałem o amorze, co byś polecił kupić ? Bardziej zalezy mi, zeby zejść trochę z wagi niż na jakiś super wytrzymałościach.

 

Ewentualnie też obręcze i piasty, co będzie miał dobry stosunek jakości do ceny i wagi :) Tównież zastanawiam się, czy nie wywalić z przodu tych tarcz MPH3 na rzecz jakiś dobrych V (z tylu musza zostac tarcze, bo rama nie ma mocowania do V)

 

 

Na takich elementach jak kierownica / sztyca można mocno zejść z wagi ? kupując jakieś części w umiarkowanych cenach :)

 

Znalazlem wage jeszcze innych komponentów:

 

 

Hamulce: Giant MPH 3 hydrauliczne tarczowe [jeden 324g +120g(tarcza)]

Obręcze: Alexrims DM18 pod tarcze [1szt 600g], Opony Author slick 26x1,5 [1 szt. 550 g] / Maxxis Mobster [1 szt. 665 g]

Sztyca Aluminiowa Giant Terrago A3 [370g]

Siodło VELO 2036A D1 Ozone [402g]

Kierownica Giant Alu [275 g], Mostek Giant Alu, [245 g]

Edytowane przez aptekarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o amora to wiesz,że tutaj tanio za coś lekkiego nie będzie!Dobry stosunek cena jakość masa będzie miał np. taki model firmy Suntour;SUNTOUR EPICON LOD 100 mm lub wersja z piwotami;SUNTOUR EPICON LOD - 100MM PIVOTY

Można się skusić również na coś używanego np;

Marzocchi Z 4 Air 2001Bomber to znakomita włoska marka amortyzatorów o wysokiej kulturze pracy i sztywności.

Natomiast co do komponentów sztyca,kiera,mostek polecam przyjżeć się częściom firmy Boplight są naprawdę lekkie i stosunkowo nie drogie,również bardzo popularne.Dobra pod tym względem jest też firma Amoeba.Najlepiej poszperać na Allegro.

 

 

Znalazlem wage jeszcze innych komponentów:

 

 

Hamulce: Giant MPH 3 hydrauliczne tarczowe [jeden 324g +120g(tarcza)]

Obręcze: Alexrims DM18 pod tarcze [1szt 600g], Opony Author slick 26x1,5 [1 szt. 550 g] / Maxxis Mobster [1 szt. 665 g]

Sztyca Aluminiowa Giant Terrago A3 [370g]

Siodło VELO 2036A D1 Ozone [402g]

Kierownica Giant Alu [275 g], Mostek Giant Alu, [245 g]

Oprócz hamulca pozostałe z tych elementów to naprawdę kowadła :blink: i powinieneś je wymienić na zdecydowanie lżejsze. :yes:

Edytowane przez marky5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieniając tarczę na v-brake cofasz się w rowerowym rozwoju, jeśli zamiana miałaby być z tyłu to ewentualnie można przemyśleć. Przedni hamulec jest o wiele bardziej potrzebny.

W kołach podmieniłbym obręcze - jeśli piasty są ok to można przepleść koła, możliwie trzymać się dla oszczędności tych samych szprych.

Kokpit jest bardzo ciężki. Dziś tanie mostki i kokpity ważą w zestawie ok 300 gram.

Siodło jest bardzo ciężkie, dziś połowa z tego może być bez problemu komfortowa.

Sztyca bez wyprucia skarbonki lżejsza o ok 100 gram niewielkim kosztem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady. Na pierwszy ogień pojdzie chybaamortyzator.

Ten SUNTOUR EPICON wygląda fajnie. to minus 800 g do mojego. Później pomyślę co dalej i będę szukał jakiś używanych kier, mostków :)

 

Siodelko jakie polecacie ? wygodne i lekkie ?

 

To moje Velo jest całkiem wgodne, z otworem anatomicznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W kołach podmieniłbym obręcze - jeśli piasty są ok to można przepleść koła, możliwie trzymać się dla oszczędności tych samych szprych.

 

 

A piasty i obręcze ile powinny ważyć i jakie byście polecali rowniez w przyzwoitej cenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...