aptekarz Napisano 11 Maja 2011 Napisano 11 Maja 2011 (edytowane) Witam was wszystkich ! Chciałbym odchudzić swój rower. Ogolnie jest fabryczny, nic w nim nie zmieniłem oprócz opon. W nawiasach podałem wagę, tego co udało mi się znaleźć w sieci. Nie chciałbym mocno w niego inwestować, ale z racji, że wnoszę go na 4 piętro, to chciałbym zrzucić z niego z kilogram GIANT TERRAGO FS 1 2003 - zdjęcie z katalogu 1) Rama AluxX 6061, rozm. L [1860 g] 2) Amortyzator - Suntour XC-60 [prawdopodobnie 2500 g] 3) Przerzutki przód/tył: Shimano Deore, manetki: Shimano STI SL 3x8 prędkość 4) Korba: Shimano 170mm 24/34/42 (ale nie jestem do końca pewien) 5) Kaseta: SRAM 5.0 6) Hamulce: Giant MPH 3 hydrauliczne tarczowe 7) Koła: Alexrims DM18 pod tarcze [600g], Opony Author slick 26x1,5 [550 g] / Maxxis Mobster [665 g] 8) Sztyca, siodło, pedały, mostek, kierownica fabryczne Waga fabryczna: 14.5 kg Proszę was o jakieś sugestie jak najniższym kosztem pozbyć się trochę wagi Edytowane 11 Maja 2011 przez aptekarz
marky5 Napisano 11 Maja 2011 Napisano 11 Maja 2011 (edytowane) Tradycyjnie stosunkowo najtaniej i najwięcej można zyskać na oponach i dętkach,poprostu trzeba szarpnąć sie na lekkie zwijane opony tak 400-450 gram na sztukę i leciuchne dętki ultralight czy też xxlight coś tak (95-120 gram)takich firm jak Schwalbe czy Maxxis. Można wymienić amora przynajmniej na takiego poniżej 2 kilo. "Sztyca, siodło, pedały, mostek, kierownica fabryczne"te komponenty też nie należą delikatnie mówiąc do najlżejszych! BTW waga 600 gram którą przypisałeś kołom odnosi się raczej do masy 1 obręczy,a nie kołom,te podejżewam,że ważą coś około 2 kg.albo i więcej. Edytowane 11 Maja 2011 przez marky5
aptekarz Napisano 11 Maja 2011 Autor Napisano 11 Maja 2011 (edytowane) dzięki za odpowiedz, masz racje, na pewno chodziło o odbręcze. W nowe opony i dętki zainwestuję jak ten będą wymagały wymiany. Myślałem o amorze, co byś polecił kupić ? Bardziej zalezy mi, zeby zejść trochę z wagi niż na jakiś super wytrzymałościach. Ewentualnie też obręcze i piasty, co będzie miał dobry stosunek jakości do ceny i wagi Tównież zastanawiam się, czy nie wywalić z przodu tych tarcz MPH3 na rzecz jakiś dobrych V (z tylu musza zostac tarcze, bo rama nie ma mocowania do V) Na takich elementach jak kierownica / sztyca można mocno zejść z wagi ? kupując jakieś części w umiarkowanych cenach Znalazlem wage jeszcze innych komponentów: Hamulce: Giant MPH 3 hydrauliczne tarczowe [jeden 324g +120g(tarcza)] Obręcze: Alexrims DM18 pod tarcze [1szt 600g], Opony Author slick 26x1,5 [1 szt. 550 g] / Maxxis Mobster [1 szt. 665 g] Sztyca Aluminiowa Giant Terrago A3 [370g] Siodło VELO 2036A D1 Ozone [402g] Kierownica Giant Alu [275 g], Mostek Giant Alu, [245 g] Edytowane 11 Maja 2011 przez aptekarz
marky5 Napisano 11 Maja 2011 Napisano 11 Maja 2011 (edytowane) Jeżeli chodzi o amora to wiesz,że tutaj tanio za coś lekkiego nie będzie!Dobry stosunek cena jakość masa będzie miał np. taki model firmy Suntour;SUNTOUR EPICON LOD 100 mm lub wersja z piwotami;SUNTOUR EPICON LOD - 100MM PIVOTY Można się skusić również na coś używanego np; Marzocchi Z 4 Air 2001Bomber to znakomita włoska marka amortyzatorów o wysokiej kulturze pracy i sztywności. Natomiast co do komponentów sztyca,kiera,mostek polecam przyjżeć się częściom firmy Boplight są naprawdę lekkie i stosunkowo nie drogie,również bardzo popularne.Dobra pod tym względem jest też firma Amoeba.Najlepiej poszperać na Allegro. Znalazlem wage jeszcze innych komponentów: Hamulce: Giant MPH 3 hydrauliczne tarczowe [jeden 324g +120g(tarcza)] Obręcze: Alexrims DM18 pod tarcze [1szt 600g], Opony Author slick 26x1,5 [1 szt. 550 g] / Maxxis Mobster [1 szt. 665 g] Sztyca Aluminiowa Giant Terrago A3 [370g] Siodło VELO 2036A D1 Ozone [402g] Kierownica Giant Alu [275 g], Mostek Giant Alu, [245 g] Oprócz hamulca pozostałe z tych elementów to naprawdę kowadła i powinieneś je wymienić na zdecydowanie lżejsze. Edytowane 11 Maja 2011 przez marky5
tobo Napisano 11 Maja 2011 Napisano 11 Maja 2011 Zamieniając tarczę na v-brake cofasz się w rowerowym rozwoju, jeśli zamiana miałaby być z tyłu to ewentualnie można przemyśleć. Przedni hamulec jest o wiele bardziej potrzebny. W kołach podmieniłbym obręcze - jeśli piasty są ok to można przepleść koła, możliwie trzymać się dla oszczędności tych samych szprych. Kokpit jest bardzo ciężki. Dziś tanie mostki i kokpity ważą w zestawie ok 300 gram. Siodło jest bardzo ciężkie, dziś połowa z tego może być bez problemu komfortowa. Sztyca bez wyprucia skarbonki lżejsza o ok 100 gram niewielkim kosztem.
aptekarz Napisano 11 Maja 2011 Autor Napisano 11 Maja 2011 Dzięki za porady. Na pierwszy ogień pojdzie chybaamortyzator. Ten SUNTOUR EPICON wygląda fajnie. to minus 800 g do mojego. Później pomyślę co dalej i będę szukał jakiś używanych kier, mostków Siodelko jakie polecacie ? wygodne i lekkie ? To moje Velo jest całkiem wgodne, z otworem anatomicznym.
marky5 Napisano 11 Maja 2011 Napisano 11 Maja 2011 Polecam ten model Sellei Italia Selle Italia Flite Gel Flow TitaniumNaprawdę bardzo efektowne i wygodne siodełko,brat je ma jest świetne,ja natomiast mam siodło Fizik która to firma również produkuje znakomite wygodne siodła.
aptekarz Napisano 11 Maja 2011 Autor Napisano 11 Maja 2011 W kołach podmieniłbym obręcze - jeśli piasty są ok to można przepleść koła, możliwie trzymać się dla oszczędności tych samych szprych. A piasty i obręcze ile powinny ważyć i jakie byście polecali rowniez w przyzwoitej cenie?
Rekomendowane odpowiedzi