Lvcas Napisano 11 Maja 2011 Napisano 11 Maja 2011 witam jak zmienić klocki w hydraulicznych tektro auriga pro? oraz jakie klocki polecacie, by skuteczność była największa oraz hamulce się nie "darły" pozdrawiam i przeprasam, ale nie znalazłem odp. tematu...
Onyxer Napisano 11 Maja 2011 Napisano 11 Maja 2011 Coś źle szukałeś: http://www.forumrowerowe.org/topic/23118-tarczowki-wymiana-klockow/ - temat dotyczący wymiany klocków krok po kroku. Osobiście polecam takie klocuszki: http://www.centrumrowerowe.pl/04903033005/Kool_Stop-D630_okladziny_do_ham_Shimano_BRM_965_765_535/Produkt.aspx
Lvcas Napisano 11 Maja 2011 Autor Napisano 11 Maja 2011 Ale to dotyczy hamulców mechanicznych no i temat jest sprzed 5 lat... a ja mam hydrauliczne i chciałbym coś na czasie. Teraz się raczej inaczej te klocki montuje czy coś. Możesz coś więcej o tych klockach napisać?
Onyxer Napisano 11 Maja 2011 Napisano 11 Maja 2011 I co z tego, że sprzed 5 lat ? - do dzisiaj robi się to tak samo jak 5 lat temu i jeszcze długo, długo tak się będzie wymieniać klocki. Klocki polecane przez wielu użytkowników, dobra siła hamowania, są ekonomiczne. I temat nie dotyczy tylko hamulców mechanicznych, dotyczy hamulców tarczowych a jak zauważyłeś to one dopiero dzielą się na mechaniczne i hydrauliczne.
Sonix Napisano 11 Maja 2011 Napisano 11 Maja 2011 I co z tego, że sprzed 5 lat ? - do dzisiaj robi się to tak samo jak 5 lat temu i jeszcze długo, długo tak się będzie wymieniać klocki. Oj kolego i już trzeci raz przyłapałem Cię jak źle mówisz bądź źle doradzasz. W dzisiejszych hamulcach klocki wymienia się różnie. Jedne systemy potrzebują do tego narzędzi inne nie to raz. Dwa po założeniu nowych klocków dobrze jest na nowo wyregulować je, a tu też jest różnie bo są hamulce gdzie jest tylko jeden tłoczek ruchomy i tu się inaczej reguluje niż w hamulcach z dwoma tłoczkami ruchomymi. Przy hamulcach tarczowych mechanicznych dochodzi jeszcze zabawa z regulacją linki. P.S. Sam zakładasz temat z pytaniem które hamulce lepsze v-ki czy hydrauliczne, a w poście następnym doradzasz jak i co z hamulcami :/
tobo Napisano 11 Maja 2011 Napisano 11 Maja 2011 1. Ściągasz koło 2. Rozpychasz klocki, np grubszym nożem, śrubokrętem itd - aż do wewnętrznych ścianek zacisku. 3. Wymontowujesz zawleczkę - w tym przypadku wykręcasz imbusem 4. Wyjmujesz klocki do góry 5. Rozpakowujesz nowe 6. Zakładasz 7. Zakładasz koło 8. Naciskasz dźwignię aż do "łapania" przez hamulec 9. Kręcisz kołem, sprawdzasz czy ocierają klocki o tarczę, zacisk, śruby 10. Ustawiasz zacisk jeśli ociera, ruszasz go na zamocowaniu dwóch śrub do adaptera 11. Wsiadasz i jedziesz. Wg mnie w punktach od 1 do 11 zmiana klocków wygląda dokładnie tak samo we wszystkich hamulcach, górą czy dołem jeden grzyb, z wyjątkiem wyciągania zawleczki, np jak w juicy. Narzędzia potrzebne są do wszystkich hampli - chyba że przez "narzędzie" nie rozumie się sprzętu do rozpychania klocków czy kombinerek do wyciągania starych klocków. Z klocków polecam: bbb, jagwire (niebieskie), zeit, a2z.
Onyxer Napisano 11 Maja 2011 Napisano 11 Maja 2011 Sonix, a co ma regulacja i ilość tłoczków do wymiany klocków ??? Tak, po założeniu nowych klocków trzeba wszystko wyregulować, ale czy kolega pytał o późniejszą regulację ? - chyba nie ! PO trzecie, jeżeli ja bym cię tak "przyłapywał" jak ty to mówisz to już na moim koncie byłoby około stu takich Twoich niedopełnień.
cichy66 Napisano 11 Maja 2011 Napisano 11 Maja 2011 Oj!Regulacja tłoczków ma dużo wspólnego przy wymianie klocków. Przede wszystkim będzie problem z wsadzeniem koła jeśli tłoczków nie wciśnisz a następnie nie wyregulujesz zacisku. Na chłopski rozum - grubsze klocki po wyjęciu zużytych zmniejszą prześwit między nimi.
Lvcas Napisano 11 Maja 2011 Autor Napisano 11 Maja 2011 Ale jak dzisiaj zdjąłem koło, to klocki się trzymały na magnesach (?) ?? Poza tym klocki są nowe, mają mniej niż miesiąc, więc raczej nie byłoby problemu z jakąś regulacją. Posiadam Tektro Auriga Pro, więc którym pokrętłem się je reguluje?
Onyxer Napisano 11 Maja 2011 Napisano 11 Maja 2011 Mogłeś od razu mówić, że hample są nowe, a więc ile km na razie przejchałeś ? - i co się dokładnie dzieje ?
tobo Napisano 11 Maja 2011 Napisano 11 Maja 2011 Którym pokrętłem? Mają chyba tylko jedno więc nie rozumiem pytania "które".
cichy66 Napisano 11 Maja 2011 Napisano 11 Maja 2011 http://www.tektro.com/_english/03_suport/01_download.php Tu masz rysunki i opis ze strony Tektro. Po wyciągnięciu starych klocków musisz rozepchać tłoczki (wcisnąć do zacisku) używając np. grubego płaskiego śrubokręta. Tobo napisał dokładnie co masz po kolei zrobić. Następnie zakładasz nowe klocki wstępnie luzując względem amortyzatora z przodu bądź tylnych widełek - zacisk (2 śruby mocujące) , naciszkasz klamkę by klocki doszły do tarczy i przytrzymując mocno zaciśniętą klamkę dokręcasz (2 śruby) ustawiając w ten sposób zacisk względem tarczy hamulcowej.
tobo Napisano 11 Maja 2011 Napisano 11 Maja 2011 Proponowałbym żeby rozepchnąć tłoczki przed wyciągnięciem starych klocków, takich nie szkoda gdy grzebie się w zacisku np śrubokrętem
Lvcas Napisano 11 Maja 2011 Autor Napisano 11 Maja 2011 jak rozepchać te klocki skoro one się trzymają na magnesach? i o jakiej zawleczce mówicie? płyn się nie wyleje gdy klocki wyjmę??
tobo Napisano 11 Maja 2011 Napisano 11 Maja 2011 No to że są magnesach powoduje (tylko) to że nie potrzebna jest żadna spręzynka by utrzymać je w zacisku w pozycji przylegającej do tłoczków. W innych hamulcach specjalna sprężynka rozporowa odsuwa klocki od tarczy. Zawleczka to kawałek drutu lub długa śruba, która przeciągnięta jest przez zacisk i "ucho" w klockach i dzięki temu klocki nie wypadają. To że klocki są na magnesach nie ma nic do tego by je rozepchnąć maksymalnie do pozycji wyjściowej. Im dłużej czytam ten temat tym bardziej dochodzę do przekonania że powinieneś z daleka trzymać się od operacji zmiany klocków i przynajmniej przy pierwszym podejściu poprosić o to kogos z odrobiną doświadczenia, bo cuś popsujesz. Sugeruję też, żebyś poczytał jak działają hamulce hydrauliczne, co to jest tłoczek, zacisk, zbiornik wyrównawczy, system zamknięty i otwarty.
radomir82 Napisano 11 Maja 2011 Napisano 11 Maja 2011 Z tego co pamiętam to w tektro nie ma zadnych magnesów tylko spręzynki podobne jak w shimano, no chyba że w modelu Gemini z epoki kamienia łupanego...
Lvcas Napisano 12 Maja 2011 Autor Napisano 12 Maja 2011 nie no ewidentnie się trzymały na magnesach...
Mod Team sznib Napisano 12 Maja 2011 Mod Team Napisano 12 Maja 2011 1. Ściągasz koło 2. Rozpychasz klocki, np grubszym nożem, śrubokrętem itd - aż do wewnętrznych ścianek zacisku. 3. Wymontowujesz zawleczkę - w tym przypadku wykręcasz imbusem 4. Wyjmujesz klocki do góry 5. Rozpakowujesz nowe 6. Zakładasz 7. Zakładasz koło 8. Naciskasz dźwignię aż do "łapania" przez hamulec 9. Kręcisz kołem, sprawdzasz czy ocierają klocki o tarczę, zacisk, śruby 10. Ustawiasz zacisk jeśli ociera, ruszasz go na zamocowaniu dwóch śrub do adaptera 11. Wsiadasz i jedziesz. Wg mnie w punktach od 1 do 11 zmiana klocków wygląda dokładnie tak samo we wszystkich hamulcach, górą czy dołem jeden grzyb, z wyjątkiem wyciągania zawleczki, np jak w juicy. Narzędzia potrzebne są do wszystkich hampli - chyba że przez "narzędzie" nie rozumie się sprzętu do rozpychania klocków czy kombinerek do wyciągania starych klocków. Z klocków polecam: bbb, jagwire (niebieskie), zeit, a2z. No ja robie inaczej przy moich Shimano BR535 i 585. Koła nie zdejmuję, bo po co jak klocki wyjmuje się górą? Wyjmuję zawleczkę, pencetą wyciągam klocki ze sprężynka, potem wpycham tłoczki za pomocą dużego płaskiego śrubokręta (robiłem to mnóstwo razy i tłoczków nie uszkodziłem). Potem to jak od pkt. 8
Sonix Napisano 12 Maja 2011 Napisano 12 Maja 2011 Sonix, a co ma regulacja i ilość tłoczków do wymiany klocków ??? Oj!Regulacja tłoczków ma dużo wspólnego przy wymianie klocków. Przecież onyxer wie lepiej ale co tam nie będziemy się kłócić.
Lvcas Napisano 12 Maja 2011 Autor Napisano 12 Maja 2011 Dobra poradziłem sobie. Ściągnąłem klocki, przetarłem papierem ściernym lecz po ponownym założeniu nie hamują tak jak przed tym zabiegiem. Rozumiem, że trzeba trochę pohamować, by je "dotrzeć ponownie" ?
Lvcas Napisano 13 Maja 2011 Autor Napisano 13 Maja 2011 Dzięki, już sobie poradziłem i hamują coraz lepiej.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.