saintpetrex Napisano 10 Maja 2011 Udostępnij Napisano 10 Maja 2011 (edytowane) Witam Wszystkich! Ostatnimi czasy podjąłem decyzję spróbowania przesiąść się przy najbliższej okazji na "wielkie kółka", ale grzebiąc w internecie nie znalazłem żadnego seryjnego roweru który by mi odpowiadał (może tylko Scott Scale Pro). . . W każdym razie postanowiłem coś poskładać i chciałbym, żebyście spojrzeli czy moja kombinacja ma sens. Chętnie posłucham innych propozycji. Jeżdżę w każdym terenie (bez hard-kora), 182cm i 85kg. -> tutaj specyfikacja: http://www.sendspace.pl/file/20132daa4258cdc7e4293e6 * pogrubione oznacza, że tą część mam **ceny i wagi orientacyjne Pozdrawiam M. Edytowane 10 Maja 2011 przez saintpetrex Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maon Napisano 11 Maja 2011 Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 (edytowane) Konkretny zestaw Nie uwzgledniles wagi siodelka i detek, dodatkowo opony Renegate to raczej nie sa na kazdy teren, moze cos innego wybierz. Edytowane 11 Maja 2011 przez maon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pacholski Napisano 11 Maja 2011 Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 Fajna waga jak na 29". Co do przerzutki TYLNA a nie TYLNIA . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 11 Maja 2011 Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 przede wszystkim poszedlbym w manetki i tylna przerzutke srama, ale wczesniej zastanowil sie, czy nie lepiej kupic jakiegos gotowego karbona dobrej marki typu scott/spec, w przypadku scotta zostanie ci jeszcze lekko 2tysiaki na modernizacje, za ktore wsadzisz lepsze kola i korbe co do rozpiski wagowej...w tym wydaniu o kant roztrzaskac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 11 Maja 2011 Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 (edytowane) Ogólnie jest nieźle, przede wszystkim finansowo. Mi osobiście byłoby szkoda nie wykorzystać takiego budżetu do zejścia z wagi (poniżej 10kg osiągnięte bez jakichkolwiek problemów). Napiszę więc co mi się 'wagowo' rzuca w oczy (biorąc pod uwagę także spory budżet): - rama, - przednia przerzutka (starsze modele, nawet LX, to 130g i niżej), - manetki (ale tu patrzę bez pryzmat 120-gramowych gripshiftów ), - hamulce, 1kg to nie jest mało, - sztyca też niezbyt lekka, - piasta przód (Novatec/Boplight/Chosen - wytrzyma tyle samo, waży 55g mniej), - nyple (Dartmoor to 50zł mniej, jakość jak dla mnie taka sama). Amor - jakbym składał taki sprzęt dla siebie, to przez osobiste preferencje wziąłbym Manitou Tower Pro (kilka setek tańszy, 150g lżejszy). Hamulce także zagościłyby inne (komplet BB7 poniżej 800g), podobnie z napędem - tylna przerzutka na pewno SRAM. Zaoszczędzone $ można by przeznaczyć chociażby na lżejsze koła, np. obręcze ZTR, piasty Novatec. Edytowane 11 Maja 2011 przez rzymo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 11 Maja 2011 Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 moja reba 2010 bez manetki do obecnego towera = roznica ok 20g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saintpetrex Napisano 11 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 Dzięki bardzo za dotychczasowe propozycje, wezmę pod uwagę i postaram się coś zgrabniejszego ogarnąć. Jeżeli chodzi o łączenie sprzętu Shimano&Sram to cóż, nie mam zbyt udanych doświadczeń, dlatego poszedłem w sprawdzony zestaw... Rozpiska wagowa jest mocno orientacyjna, ale lepsze to niż nic. Z tą "tylnią" przerzutką faktycznie pokazałem klasę...myślę, że winić możemy za to późną porę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi