PatrykF Napisano 10 Maja 2011 Udostępnij Napisano 10 Maja 2011 Witam. Padł mi kolejny suport ISIS. Najpierw miałem RPM (wytrzymał podnad 2 tyś. km. w jeździe turytsycznej. Teraz posiadam Dartmor który nie wytrzymał 1 tyś.) Czy jest możliwość wymiany ISIS na inny system. Pamiętam, że gdzieś o tym czytałem ale teraz nie moge znaleźć. Nawet jeżeli średnica otwóru będzie pasować to co z długością? Oryginalnie miałem 108mm. Wkłady które oglądałem miały 128mm a to o wiele za szeroko. Jestem w stanie wydać więcej i kupić wkład razem z korbą. (Kona Caldera 2008). Jeżeli nie to czy taki WKŁAD jest znacznie wytrzymalszy od pozostałych? Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 10 Maja 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Maja 2011 Jeśli chodzi o korby na Howitzer i HTII nie musisz sie przejmować długością ośki, zakładasz i gra. Polecę bardziej korby Shimano na HTII z suportem XType. Jak padnie suport kupisz np. Accenta do którego podchodzą standardowe łożyska, i jak zajedziesz te z Accenta kupisz same łożyska. W przypadku Howitzera trzeba kupić cały pakiet Truvativa za ponad 100pln, a zamienników nie ma. Nie napisałeś ile możesz wydać, ale dobra opcja to SLX: http://allegro.pl/korba-shimano-slx-175mm-fc-m660-suport-krakow-i1600940034.html ewentualnie tańsza i trochę cięższa Deorka: http://allegro.pl/freeride-shimano-deore-fc-m545-175mm-36-22-i1559238705.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 10 Maja 2011 Udostępnij Napisano 10 Maja 2011 Czy jest możliwość wymiany ISIS na inny system. Oczywiście że jest ale wiąże się to z koniecznością zmiany korby, zresztą ISIS jest jeżeli chodzi o wytrzymałość bardzo słaby już suporty na kwadrat były wytrzymalsze. Shimano zorientowało się że ISIS jest słabym rozwiązaniem dlatego wprowadziło Octalink(mój Octalink suport wytrzymał ok 10 k km). Nawet jeżeli średnica otwóru będzie pasować to co z długością? Do każdej korby dobiera się odpowiedni suport w zależności jaką masz korbę takiej długości dajesz suport, podaj jaką masz korbę to postaram się pomóc. http://allegro.pl/freeride-shimano-deore-fc-m545-175mm-36-22-i1559238705.html Fajnie że podałeś mu korbę do DH , przecież napisał że używa rower turystycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PatrykF Napisano 10 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2011 Myślałem o kosztach w okolicach 250zł więc wezmę deorkę. Waga nie ma szczególnego znaczenia bo często jeżdżę z załdowanymi sakwami wiec któraś część kilograma nie gra większej roli. Dzięki serdeczne za pomoc! O kurde sam nie zauważyłem że to korba do DH:). Obecnie używam korby FSA Alpha Drive, 22/32/44. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M333 Napisano 10 Maja 2011 Udostępnij Napisano 10 Maja 2011 (...) Shimano zorientowało się że ISIS jest słabym rozwiązaniem dlatego wprowadziło Octalink(mój Octalink suport wytrzymał ok 10 k km)(...) Wszystko się zgadza, oprócz cytowanego fragmentu. System ISIS nigdy nie był produkowany przez shimano, tym bardziej nie był poprzednikiem octalinka. ISIS było odpowiedzią Truvativa i Race Face na Octalink wyprodukowany przez Shimano. To dwa _konkurencyjne_ systemy. Co do wad i zalet poszczególnych rozwiązań (kwadrat, isis, octalink, h2) zachęcam zapoznać się z archiwum. Wszystko albo prawie wszystko zostało już na ten temat napisane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PatrykF Napisano 10 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2011 Ogólnie wady i zalety są mi znane. Chcę wymienić system na Hollowtech II tylko nie wiem jak dobrać korbę. Teraz posiadam suport 68x113 i korbę FSA Alpha Drive, 22/32/44. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M333 Napisano 10 Maja 2011 Udostępnij Napisano 10 Maja 2011 No to całkowicie upraszcza sprawę. Jedną z cech (zarówno wada jak i zaleta) systemów zintegrowanej osi jest to, że dobiera się jedynie miski suportowe (BSA, ITAL albo jakiś press-fit). Regulacją linii łańcucha (czyli prawidłowego położenia zębatek korby względem zębatek kasety) przeprowadza się w bardzo wąskim zakresie przez zmianę kolejności i położenia tulei dystansowych. W dużym skrócie: kupujesz mechanizm korbowy, wkręcasz miski z odpowiednimi dystansami, montujesz korbę. Nie zaprzątasz sobie głowy rozważaniem czy odpowiednia długość osi to 113 czy 121, itp. Jeżeli chcesz jeszcze zredukować koszty to możesz do nowej korby zamontować zębatki ze starej korby (jeżeli są w dobrym stanie), a nowe zębatki sprzedać. Sam tak zrobiłem. Do korby deore założyłem zębatki z truvativa isoflow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PatrykF Napisano 11 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 Ok dzięki za pomoc. Zębatki mam w sumie nienaruszone więc nowe sprzedam i wreszcie rozstanę się z pukającym suportem. Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 11 Maja 2011 Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 Zapomniałeś dopisać "na jakiś czas", ale przynajmniej wzrośnie kultura pracy napędu (chociaż przy nieoryginalnych zębatkach to niekoniecznie ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 11 Maja 2011 Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 Nie byłbym taki pewny czy się wreszcie rozstaniesz, bo suporty na ośkę są jeszcze bardziej kapryśne niż ich poprzedniki. Jedyny argument za to większa sztywność (osobiście nie odczuwam ale są tacy co odczuwają) i mniejsza waga ale to akurat nie dotyczy Deorki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.