Skocz do zawartości

[ rower] do freeridu 3500- 4000 zl?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Nosze sie z zamiarem kupna rowery freeridowego. rower bedzie uzywany do zjazdow z gorskich szlakow, jazdy po lesie itp. Mam przeznaczone okolo 4000 zl i chcial bym rower amortyzowany.

Prosze o pomoc w wyborze :)

z gory dzieki.

 

ps. co myslicie o tym rowerku ?? http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/yukon/7727/45273/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Podstawowe pytanie: chcesz tylko zjeżdżać czy też pojeździć? Jak to drugie bardzie sprawdzi sie rower Enduro/Fr. Da się normalnie jeździć i podjeżdżać, na zjazdach również radzi sobie znakomicie. Tu proponuję Specializeda Pitcha, tu masz prawie nówkę w dobrej cenie:

http://allegro.pl/okazja-specialized-fsr-pitch-pro-2010-l-gdansk-i1601488316.html

okazja jest, bo nowy ponad 8tys. kosztuje:

http://www.rowmix.pl/LATO/index.php?inc=produkty_karta&id_kat=12&typ=1&id_pkat=442&id_prod=2952

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yukon zdecydowanie odpada do takich cięższych zastosowań......

ale BigHit chyba za ciężki jak na FR zwłaszcza dla początkującego ridera (bo kolega chyba zaczyna dopiero przygodę z FR)

może Kona Stinky

 

wiem że wspomniałeś o fullsuspension ale może na początek NS Core 1:-) taka moja sugestia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ciężko do wszystkiego i do niczego na rowerze prawie 20kg z dwupółką i długi szerokie kapcie + napinacz z przodu 20km to po prostym ciężko.

 

Może zastanów się nad enduro i określ co to ten zjazd. Może poczytaj sobie choćby na wikipedi na temat Freeride Downhillu i Enduro. Zobacz na youtube i pinkbiku kto na czym jeździ i gdzie i sam oceń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower jak najbardziej musi służyć również do jazdy, zjazdy będą tylko elementem całości, w gre wchodzą również podjazdy i ewentualny dojazd na miejsce ( w moim przypadku nie wiecej niż 15-20 km)

 

myślę że coś wygodniejszego (enduro) będzie bardziej odpowiednie - coś co fajnie zjeżdża ale spokojnie można zrobić 50km w poziomie i pod górkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei polecę to :

 

http://allegro.pl/haro-x6-comp-fox-marzocchi-nie-kona-specialized-i1605337737.html

 

Myślę , że spełnia wymogi : ).

 

Enduro/FR , a na przyszłość lekkie DH.

 

W tej cenie wątpię byś dostał coś nowego i na takim osprzęcie.

kiepskie piasty, kiepska zawiecha, te 55 i do tego jednozawias- nie bralbym tego pod uwage. Zdecydowanie lepiej kupic juz jakas dobra uzywke niz to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm , to tak jak oceniać auto po wyglądzie . Gdzie ostatnio Skoda kompletnie rozłożyła Audi , ale to kompletnie inna bajka.

Sądzę , że posiadasz ogromną wiedzę nie użytkując roweru ?

Piasty to nie problem , nie wiem gdzie masz 'kiepską zawieche'

 

Oraz nie wiem gdzie trafisz , na używkę w takim stanie gdzie samemu dociera się części :)

 

Pokaż mi rower z lepszym osprzętem i stanem w cenie niewiele większej , to wtedy możesz się wypowiadać .

 

 

 

Edit:

 

Czy widziałeś , chociaż czego szuka autor tematu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Autor tematu może wyłożyć do 5tys., więc najlepiej kupić jak najlepszy sprzęt w tej kwocie, niż od razu po kupnie zmieniać części na lepsze, bo seryjne były kiepskie. Piasty Shimano 475 są kiepskie, miałem tylną, zmieniłem na Dartmoora Freeforce i już do kulek nie wrócę. 55 jest kiepskim amortyzatorem, to fakt, jak już to 66 jest ok. Ja od siebie dodam że w tym Haro kiepskie są i hamulce, 486 to heble do rekreacji, nawet w ambitnym XC są za słabe, nie mówiąc o czymś ekstremalnym.

Poza tym, "Rower jest nowy, sprzedaję jako używany z racji tego że ma przebieg 10km.", "damper i Amortyzator miał wymieniany olej i są gotowe do jazdy, nie trzeba ich serwisować.", rower ma przebieg 10km i już miał wymieniony olej w zawieszeniu? Bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie umiem czytac i nie widzialem. :wallbash: :wallbash: :wallbash:

http://allegro.pl/rower-transition-dirtbag-i1597499334.html -maly, krotki, zwinny, kwestia zmienic opony, dla mnie faworyt

http://allegro.pl/kona-coiler-stinky-marzocchi-mavic-avid-sram-x9-i1594036992.html -DeeTraksy kusza :D

jakby przynegocjowal tez cos sie zejdzie z ceny, ew. jak napisal sznib ten spec ten niczego sobie.

Taki rower do wszystkiego nie da ci oczekiwanej frajdy, w terenie sie nie do konca spelni, na dojazd tez bedzie ciezko, takze lepiej troche nacisnij na freeride zebys byl w jednym zadowolony, rowerki nie za duze, chciasz za ta kase to wolalbym sobie glore z jakimis 888 sprezentować.

 

@Gitala, ok, piasty nie problem, ale 55 to kupa nie amortyzator, jezdzilem to wiem, w dodatku konstrukcja jedno-zawiasa, nie mowiac co sie bedzie dzialo z wahaczem przy hamowaniu.

Wlasnie na poczatek powinien miec na czym sie bujac zaczym nie nabierze techniki, taki wiekszy full wybaczy wiecej niz maluch.

Czym ty jezdzisz ze polecasz takie coś i jestes taki znawca??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiepskie piasty, kiepska zawiecha, te 55 i do tego jednozawias- nie bralbym tego pod uwagę. Zdecydowanie lepiej kupic juz jakas dobra uzywke niz to.

 

To jak kolega wyżej, wiedza wiedza 10latka.

Rower jest na dobrym osprzęcie, z piastami nie problem. Zawiecha to gdzie?

Ja bym brał, ładny osprzęt ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak kolega wyżej, wiedza wiedza 10latka.

Rower jest na dobrym osprzęcie, z piastami nie problem. Zawiecha to gdzie?

Ja bym brał, ładny osprzęt ;)

ta a co tam masz ladnego panie? piasty na kulkach, kanty z przebiegiem ze niby nowy a zarazem juz po serwisie, przejechane 10km a wymienione pol roweru, w dodatku ten jednozawiasowy system, jak wcisnie hebel zablokuje mu sie wahacz i tyle bedzie mial z fula, skoro to dla ciebie nic to powodzenia ;) jeszcze te super 55, szczyt technologii marzocchi. I na koniec powalajaco mocne hamulce, nie no;) nie mowiac o tym ze ciekawe jak w nawet lekkim fr poradzi sobie rama 20". Spoko :thumbsup: Nie znam tej firmy i nie mowie ze jest zla ale jezdzac juz troche chyba nigdy nie widzialem jakiegos statka tej firmy w terenie.

i co najciekawsze, jak mozesz porownywac sytuacje na rynku samochodowym do rowerow, co to ma do rzeczy, przerabialem juz kupe takich "super sprzetow" to nie pisz ze nie uzytkuje roweru. A i rozumiem ze tez masz 1-zawias i go chwalisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak kolega wyżej, wiedza wiedza 10latka.

Rower jest na dobrym osprzęcie, z piastami nie problem. Zawiecha to gdzie?

Ja bym brał, ładny osprzęt ;)

 

Czyli jednak jest zwolennik tego Haro ? :).

 

Autor tematu może wyłożyć do 5tys.

 

Nie zauważyłem, myślałem że ciągle mowa o rowerze 3500-4000 zł.

 

Rower jest bardzo dobry osprzęt też , zbyt nierozgarnięci jesteście.

Bajk jest dla początkujących rajderów , więc co do piast i amora nie miałbym zastrzeżeń. Lookałem też ceny tego roweru i waha się w przedziale 5000zł.

Za cenę 3500zł w życiu nie dostanie niczego lepszego, nawet płacąc tyle za sam osprzęt.

 

Nie będę odpowiadał na Twoje prowokacje , bo to jest śmieszne podajesz rower za taką cenę. Ja podaję rower gdzie osprzęt jest wyższy o klasy.

A wy wymieniacie błędy typu piasta, czy początkujący rajder to odczuje?. Btw to nie problem wyłożyć pieniądze na nowe piasty.To nie jest jakaś masakryczna kwota.

 

Edit:

 

Czy ty zastanawiasz się czasem co piszesz? :voodoo: . Rower jest dla początkującego rajdera , a nie zawodowca z niewiadomo czym.

Hamulce , fakt bardziej nadają się do XC niż FR.

 

kanty z przebiegiem ze niby nowy a zarazem juz po serwisie, przejechane 10km a wymienione pol roweru

 

Akurat pytałem się sprzedawcy gdzie go nabył , opis aukcji jest błędny. Pokickało mu się i niby nic nie było wymieniane(olej).

 

To , że wymienił mostek,kiere,chwyty, sruby to raczej na + i nie jest to połowa roweru.

 

Więc po tym co piszesz , zapewne masz rower za 15.000zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piastach na kulkach to jest złe że kulki przestają być kuliste, w shimano dzięki stale poprawiającej się jakości z roku na rok kulistość maleje coraz szybciej od momentu rozpoczęcia ekspoatacji, do tego dostępność konusów shimano też bywa wątpliwa (chyba że coś się polepszyło ostatnimi czasy). A nawet jeśli bywają (fakt, mamy "serwisowe" zestawy shimano) to są to tanie komplety klasy deore/alivio, które jakością nie błyszczą. Ja gotowców shimano 975tek (xtr) pozbyłem się szybko, bo choć sztywne jak pierun były (na tą wagę) to strzelający bębenek nie czynił ze mnie ich fana.

Jak mam serwisować piasty to wolę te na maszynówkach. Zgniłe łożyska dostałem bez problemu w sklepie z łożyskami, piasty, których używałem/używam dają się rozbierać bez narzędzi, np do szybkiego serwisu i "oglądu".

Być może moja opinia jest napiętnowana użytkowaniem lepsiejszych piast "maszynowych" a to uzależnia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tylko że tu mowa o 475kach, najtańszych piastach Shimano z mocowaniem na tarczę, gorzej sporo uszczelnionych od XTków.

Btw to nie problem wyłożyć pieniądze na nowe piasty.

Jaki sens kupować i od razu wymienić, zwłaszcza że by trzeba było jeszcze co najmniej amor i hamulce wymienić, co wyszło by drożej niż opcja kupna roweru na lepszym osprzęcie.

Za cenę 3500zł w życiu nie dostanie niczego lepszego

Proszę, Kona Coilair na o niebo lepszym osprzęcie, niecałe 3tys.:

http://allegro.pl/kona-coilair-deluxe-2008-fox-marzocchi-66vf-hayes-i1587647833.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...