Skocz do zawartości

[rower] Jaki dla 150kg wagi i 192 cm wzrostu


koiko

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

chciałbym kupić rower dla siebie a to nie proste bo mam jakieś 150kg wagi i 192cm wzrostu.

Do jazdy zarówno po ścieżkch rowerowych jak i po lesie.

 

Najlepiej jakbyście zaproponowali jakieś konkretne rowery a nie koniecznie komponenty.

Napisano

No nieźle, mój dobry znajomy który ma IDENTYCZNE gabaryty drążył ten temat 2 lata temu, na dodatek jeszcze chciał wozić dziecko na bagażniku.

Wiem że coś kupił nawet wiem że oglądałem, to była chyba jakaś Merida. Z tego co mi wiadomo to po zakupie trochę jeździł potem rower trafił na strych.

Ale pierwszy rok wytrzymał bez zarzutu, wpisze w tym wątku wieczorem co to za sprzęt był. Na pewno MTB 26

Napisano

za ile ?

M

 

rower ma wytrzymać! myślałem sobie żeby się zmieścić w 3tys zł ale najważniejsze => ma wytrzymać!

 

No nieźle, mój dobry znajomy który ma IDENTYCZNE gabaryty drążył ten temat 2 lata temu, na dodatek jeszcze chciał wozić dziecko na bagażniku.

Wiem że coś kupił nawet wiem że oglądałem, to była chyba jakaś Merida. Z tego co mi wiadomo to po zakupie trochę jeździł potem rower trafił na strych.

Ale pierwszy rok wytrzymał bez zarzutu, wpisze w tym wątku wieczorem co to za sprzęt był. Na pewno MTB 26

 

będę wdzięczny :)

 

Przecież pisze wnioskuję że będzie to rower crossowy.

 

zgadza się :)

Napisano

Hm, chyba żaden "powszechny" komponent nie jest skonstruowany dla użytkownika o tej wadze. Oczywiście masa ostateczna rośnie po ubraniu się i wrzuceniu na się np plecaka.

Ja zamiast crossa, którym też oczywiście można jeździć po lesie, nabyłbym rower mtb. Głównie ze względu na koła, które do takiej wagi można zbudować mocniejsze - obręcze mtb dostępne są w najróżniejszych opcjach zastosowań, a te do kół 28 cali trzymają się w pewnych granicach. Koło mtb mając krótsze szprychy powinno (choć to zależy od wielu czynników) być stabilniejsze.

Zamiast opancerzania roweru pomyślałbym o utracie własnej masy. Jeśli przy tym wzroście stracisz parę kilo to na pewno nie odbije się negatywnie ani na tobie a rower przyjmie to z wdzięcznością. Twój portfel, z którego będziesz musiał wyciągać pieniądze na np centrowanie kół - także.

Napisano

Hm, chyba żaden "powszechny" komponent nie jest skonstruowany dla użytkownika o tej wadze. Oczywiście masa ostateczna rośnie po ubraniu się i wrzuceniu na się np plecaka.

Ja zamiast crossa, którym też oczywiście można jeździć po lesie, nabyłbym rower mtb. Głównie ze względu na koła, które do takiej wagi można zbudować mocniejsze - obręcze mtb dostępne są w najróżniejszych opcjach zastosowań, a te do kół 28 cali trzymają się w pewnych granicach. Koło mtb mając krótsze szprychy powinno (choć to zależy od wielu czynników) być stabilniejsze.

Zamiast opancerzania roweru pomyślałbym o utracie własnej masy. Jeśli przy tym wzroście stracisz parę kilo to na pewno nie odbije się negatywnie ani na tobie a rower przyjmie to z wdzięcznością. Twój portfel, z którego będziesz musiał wyciągać pieniądze na np centrowanie kół - także.

 

...no z tym zbijaniem wagi to wiadomo ale nie chcę czekać nie wiadomo ile bo zawsze coś jest...

Jeżeli mogę Cię prosić to napisz konkretne propozycje rowerów, które najprawdopodobniej wytrzymają.

 

W granicach 3000 to chyba każdy wytrzyma, np. któryś z tych :

http://www.forumrowerowe.org/topic/89903-do-3000zl-glownie-asfalt-i-szutr/page__pid__868141#entry868141

 

No chyba, że 29er, z zasady ma np. mocniejszy amortyzator, który lepiej da sobie radę z Twoją wagą :

http://www.velo.com.pl/rowery/?id=589

 

...z tego pierwszego linka to mizernie wyglądają te rowerki :)

...ale ten drugi czyli GANGSTA 7.29 wygląda porządnie... ale czy wytrzyma?

 

Proszę wszystkich o więcej opcji by było z czego wybrać i trochę o nich poczytać :)

 

No nieźle, mój dobry znajomy który ma IDENTYCZNE gabaryty drążył ten temat 2 lata temu, na dodatek jeszcze chciał wozić dziecko na bagażniku.

Wiem że coś kupił nawet wiem że oglądałem, to była chyba jakaś Merida. Z tego co mi wiadomo to po zakupie trochę jeździł potem rower trafił na strych.

Ale pierwszy rok wytrzymał bez zarzutu, wpisze w tym wątku wieczorem co to za sprzęt był. Na pewno MTB 26

 

i jak z tym rowerem?

Napisano

Dzwoniłem dziś o 10:00, o 14:00 znajomy ma być w domu to dokładnie powiem jaki to model Meridy.

Ale okazało się....

Rower kupiony 3-4 sezony temu, wbrew temu co napisałem systematycznie użytkowany, kolega mimo ciągłej walki wagę 150 cały czas trzyma, mimo to rower kupy się trzyma, wymienił tylko mostek na mocniejszy.

Napisano
..ale ten drugi czyli GANGSTA 7.29 wygląda porządnie... ale czy wytrzyma?

Jest to rower MTB. mocniejsze obręcze, mocniejszy amortyzator, wytrzyma więcej niż każdy cross, w dodatku jest nieźle wyposażony jak za takie pieniądze.

Napisano

Ja waże 110 kg i ,mam też 192 cm wzrostu albo nawet więcej tak ze 195 chyba - nie wiem bo się dawno nie mierzyłem , od 2009 jeżdżę Authorem Stratos 2009 - rozmiar ramy 24" - bardzo dobra rama - sztywna i mocna.

 

93067050.jpg

 

 

i jest super - żadnych problemów - do tego jeżdzę takim MTB - 21 "

 

 

 

schowek012x.jpg

 

 

i też jest ok, ale zgoda te 40 kg o które jestem lżejszy a i tak jestem ciężki to chyba jednak wiele ...

Napisano

No widzisz , Ty ważysz 110 kg, np. firma Specialized podaje max obciążenie ramy aluminiowej biker + ekwipunek 136 kg. więc spokojnie mieścisz się w limicie, "koiko" już nie - taka to jest różnica ;)

Napisano
Amortyzator/widelec: SR SUNTOUR XCM, 75 mm

Ciekawe w jakim stanie jest obecnie tzw. "amortyzator" w tej Meridzie, u mnie po roku użytkowania, kiedy ważyłem jeszcze 120 kg. i jeździłem crossową Meridą miał niezłe luzy ;)

Napisano

A więc ta Merida to Matts Cruise 5,7 - najprawdopodobniej 2006.

http://www.opinie.egospodarka.pl/Merida-Matts-Cruise-5-7-model-2006,49279.html

 

Kolega mi mówił że sprzedawca polecił mu ten rower głównie ze względu na mocne koła i mocną ramę.

Warto podzwonić po sklepach, zdarza się że sprzedawcy wiedzą co sprzedają...

 

dzięki...

sprawdzę sobie ale raczej chciałbym coś nowszego.

 

Ciekawe w jakim stanie jest obecnie tzw. "amortyzator" w tej Meridzie, u mnie po roku użytkowania, kiedy ważyłem jeszcze 120 kg. i jeździłem crossową Meridą miał niezłe luzy ;)

 

...widzę, że znasz się na rowerach więc poleć coś może proszę.

Będę chciał niebawem podjechać do sklepu w Poznaniu co ma GIANTY bo sprzedawca mi mówi, że spokojnie pociągną jakieś tam modele, bo jak coś doradzi to zapodam na forum do oceny.

Napisano

Przy zakupie roweru zwróciłbym uwagę na to by:

- rower miał wysokie opony - taki profil chroni koła przed uszkodzeniem a tobie doda ciut komfortu

- dobrze żeby obręcze były wzmacniane (kapsle) i wielokomorowe - to wpłynie na żywotność obręczy i centryczność kół, kapsle pozwalają też na lepszej jakości zaplot

- jeśli rower będzie miał hamulce tarczowe to nawet do jazdy w mieście podmieniłbym tarczę przynajmniej z przodu na średnicę minimum 180 mm, nawet 203. Hamulec będzie mocniejszy, to wpłynie na twoje bezpieczeństwo i zapewni samemu hamulcowi większe szansę na przetrwanie obciążen (deformacje tarcz, ich przegrzanie, gotowanie się układu jeśli hamulec jest hydrauliczny). Przy zakupie nowego roweru wiele sklepów godzi się na podmianę komponentów za dopłatą różnicy w cenie.

- wspornik kierownicy wolałbym z mocowaniem kierownicy na 4 zamiast 2 śrub.

- jeśli sklep oferuje (a powienien) przegląd po "dotarciu się" roweru to koniecznie z tego skorzystaj, z naciskiem na sprawdzenie centryczności kół.

 

- nowsze wcale nie oznacza LEPSZE.

Napisano

Moim zdaniem, na tak ciężkiego rowerzystę, potrzebny jest rower zbudowany w oparciu o ramę stalową Cr-Mo i koła 26”. Jednak takiego trzeba szukać raczej pomiędzy mocnymi rowerami wyprawowymi. Zaproponowałbym Fahrrad Manufaktur T-400 lub Toute Terrain Silk Road - http://www.adventure-cycling-guide.co.uk/bike5.htm

Tańszym wyjściem może być zakup używanego na rynku wtórnym, lecz w Polsce będzie to raczej trudne. A może kupić ramę lub używany rower z ramą Cr-Mo i sztywnym widelcem o nielimitowanej nośności i złożyć mocne koła, napęd, hamulce tarczowe itd.?

Napisano

Używany rower to u niego na pewno odpada. Po 1 potrzebuje gwarancji... Po 2 przeglądu, po 3 jak to z używnym nie wiadomo co kto robił z rowerem, a szczególnie takim przystosowanym do przewożenia takiej wagi. najważniejszą rolę odgrywa rama i koła ich wytrzymałość i jakość :)http://www.velo.com.pl/rowery/?id=589 myślę że ta propozycja nie była zła :)

 

...dzięki wszystkim za tak wiele podpowiedzi... jeżeli na coś byście jeszcze wpadli proszę o info :)

wiecie może gdzie w Poznaniu mogę go znaleźć by się przymierzyć?

Napisano

Colex

Poznań

ul. Dąbrowskiego 24

 

Jeśli nawet nie mają to powinni sprowadzić.

 

...wielkie dzięki...

dam znać jak mi poszło... może w następnym tygodniu będę miał chwilę by podjechać :)

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Witam wszystkich,

 

na wstepie chcialem zaznaczyc, ze jestem nowym forumowiczem, wiec prosze o wyrozumialosc jesli z moim tematem jest cos nie tak.

Tydzien temu kupilem rower GIANT TALON3 z widelcem(Suntour SF11 XCM V3, hydraulic lock out, 100mm travel). Kilka razy wyruszylem pojezdzic i kiedy pare razy zjechalem z kraweżnika to uslyszalem nieprzyjemny odglos uderzenia w okolicach amortyzatora.Jesli chodzi o moje wymiary to: wzrost 183, waga 120kg i zastanawiam sie czy moja waga moze miec wplyw na ten nieprzyjemny odglos lub czy moze byc to normalne zachowanie dla tego amortyzatora. Prosze o opis tego zdarzenia lub przyblizenie Mi co jest nie tak??!!. Nie zaznaczylem na poczatku ale moja wiedza na temat rowerow jest minimalna, wiec kazda podpowiedz jest wazna dla mnie.

Napisano

Zjeżdżałeś szybko czy wolno? Ja przy krawężnikach staram się zahamować i powoli wjechać/zjechać, ważę 110kg.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...