Skocz do zawartości

[rower] author stratos 2010, Hercules Jump 2010, romet rx-500 2009 czy coś innego

qbs

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Chcę zakupić swój pierwszy rower crossowy. W moim mieście - Krakowie odwiedziłem ostatnio wiele sklepów, ale na żywo miałem okazję przejechać się tylko authorem stratosem, dwóch pozostałych rowerów nie widziałem.

Który z tych rowerów polecacie najbardziej?

Czy ktoś może orietnuję się gdzie w Krakowie mógłbym przymierzyć rometa lub herculesa?

Napisano

Dziękuję za pomoc. Hercules wizualnie i cenowo również najbardziej mi odpowiada.

Może ktoś z forumowiczów wie gdzie w Krakowie można zmierzyć Herculesa? Jeśli nie pewnie zakupie w ciemno bo i tak jestem laikiem i tak naprawdę nie wiem czy po przejechaniu kilkunastu metrów jakkolwiek wpłynęło by to na moją decyzje.

Co do rozmiaru - mam 180cm wzrostu, od podłogi do krocza 81cm, lepiej wziąć rame 19" czy 20,5"? http://allegro.pl/rower-hercules-jump-28-shimano-alivio-lodz-i1594884440.html

Napisano

Zależy od Ciebie i Twoich preferencji. Ja mam 185cm i 85cm od krocza i jeżdżę na Meridzie 20,5", ale mój rower ma nieco inną geometrię niż Hercules. Dla Ciebie raczej proponowałbym 19" jako, że mostek nie jest regulowany i nie będziesz mógł sobie nieco przynąć kierownicy do siebie. Oczywiście jeśli zależy Ci na bardziej komfortowym podróżowaniu.

Napisano

ok, plusy z 19" to komfort i pewnie zwrotność, a jakie sa plusy z większej ramy? - bardziej sportowa pochylona sylwetka?

Rower głównie do użytku na miasto (8km do pracy) + większe wyprawy ok. 100km w weekendy od czasu do czasu.

Napisano

Trudno powiedzieć jakie będą różnice w pozycji na rowerze, ponieważ nie ma jego geometrii, a sam rozmiar niewiele mówi.

Jednak z dosyć dużym prawdopodobieństwem można napisać, że przy nodze 81 cm rama 20,5" będzie bardzo blisko krocza.

Napisano

Ja znalazłem geometrie do modelu 2011 tylko: