Artur77 Napisano 7 Maja 2011 Napisano 7 Maja 2011 Problem z amortyzatorem rock shox recon 351 Witam. Na wstepie przepraszam za brak polskiej czcionki. Przy okazji chcialbym zaznaczyc, ze nie jezdze "wyczynowo", wiec bardzo prosze o ewentualne odpowiedzi bez ekstremalnie fachowego jezyka. AMORTYZATOR NIE ODBIJA, nie amortyzuje i bez wzgledu na ustawienia pozostaje sztywny. Rower jest w miare nowy (2 lata). Nie byl uzywany do jazdy ekstremalnej, uzywany glöwnie do jazdy miejskiej. Problem pojawil sie nagle i bez wzgledu na ustawienie amortyzator nie amortyzuje. W zaleznosci od ustawienia skoku - albo nie ma amortyzacji wcale, albo (przy max.wysunieciu) skok sie pojawia, ale naprawde minimalny (gdzies czytalem, za ma to zapobiec uszkodzeniu amortyzatora). Nie wiem jak to blizej wyjasnic, ale w momencie, gdy powinien amortyzowac - slychac jedynie jakby wewnetrzne uderzenie dwöch metalowych czesci i to wszystko ( takie stukniecie). Bylem w serwisie i powiedziano mi, ze to moze byc wina tlumika. Amortyzator w jakis sposöb "naprawili", ale po przejechaniu 100 metröw i kilku krawezniköw problem pojawil sie znowu. Bardzo prosze o jakiekolwiek wskazöwki co moze byc przyczynä i jak jä usunäc. Naprawde nie za bardzo sie na tym znam, rower to Bergamont Threesome 5.8 ( zdjecie w zaläczniku). Oczywiscie w kazdej chwili odpowiem na dodatkowe pytania. Dzieki z göry!!!
Arkadius88 Napisano 7 Maja 2011 Napisano 7 Maja 2011 To na pewno coś w goleni z tłumikiem (w prawej patrząc z perspektywy siedzenia na rowerze). Czy amor ma blokadę skoku? Niebieskie pokrętło na prawej goleni albo manetkę blokady skoku (przełącznik na kierownicy połączony z tym pokrętłem)?
Artur77 Napisano 7 Maja 2011 Autor Napisano 7 Maja 2011 Ma blokade skoku, ale zdemontowalem manetke i linke, poniewaz blokady nie uzywalem.Dziwi mnie, ze po wyjsciu z "serwisu" amortyzator chwile chodzil i przestal. Absolutny brak skoku, jedynie takie stukniecia, jakby cos uderzalo o metal ( nie wiem, jak sprecyzowac).Poza tym rower nie byl eksploatowany nawet w taki sposöb, do jakiego zostal zrobiony. Przejechal moze w sumie 300 km po miescie, gdzi jedynä przeszkodä byly krawezniki. Kliknij w to pole, aby otworzyć szybką odpowiedź Jesli to ma znaczenie: manetke blokady i linke zdemontowalem PO pojawieniu sie usterki.
Andrew Napisano 7 Maja 2011 Napisano 7 Maja 2011 pojawił się jakiś podejrzany luz ? Mogłoby to świadczyć o przesunięciu ślizgu.
Artur77 Napisano 7 Maja 2011 Autor Napisano 7 Maja 2011 Jakiegokolwiek luzu nie ma. Poza tym skok daje sie regulowac w pelnym zakresie, ale bez wzgledu na to - po prostu go nie ma podczas jazdy( poza ustawieniem na 130mm gdzie pojawia sie moze na 5-10mm.
Arkadius88 Napisano 7 Maja 2011 Napisano 7 Maja 2011 Odkręć ten korek u góry na prawej goleni (klucz 24), wyciągnij go razem z tłumikiem (są połączone więc wszystko wyjdzie w 1 kawałku, zlej olej który będzie w goleni do jakiegoś naczynia i sprawdź czy wtedy amor będzie się uginał. Przy okazji zrób zdjęcie tłumika. Potem wlej olej z powrotem, wsadź tłumik i zakręć. Będziemy COŚ wiedzieć
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.