Skocz do zawartości

[Merida czy Giant]


marrcin

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, jest to mój pierwszy post na tym forum więc wszystkich serdecznie jeszcze raz witam. Chciałbym się Was doradzić który rower wybrać czy Merida MATTS 20-MD za cenę około 1400zł czy Giant-a Yukon Disc za cenę ok 1499zł

 

Merida :

 

Dane techniczne:

Model: MATTS 20-MD

Rower należy do grupy: MATTS

Rozmiar ramy: 14,5" / 16" / 18" / 20" / 22"

Rama: MATTS DT-V

Amortyzator/widelec: RST GILA 100 ML (blokada)

 

Kaseta: Shimano CS-HG30-8 11-32

Korby: Shimano M131 42-34-24 CG

Przerzutka przód: SHIMANO M190

Przerzutka tył: SHIMANO ACERA-X

Manetki: Shimano ST-EF51 3/ 8

Hamulce: Tektro Novela 160/ 160 mm

 

Piasta przód: ALLOY QR

Piasta tył: ALLOY QR

Obręcze: MATTS D

Opona przód: Merida 2.1

Opona tył: Merida 2.1

Pedały: XC STEEL

Kierownica: XM Speed CEN R30 620

Mostek: XM SPEED CEN 15

Siodło: XM CROSS COMFORT

Sztyca: XM SPEED D SB20 27.2

Liczba biegów: 24

 

Giant :

 

RAMA Giant AluxX, aluminiowa

WIDELEC Suntour XCT V2, skok 80mm, blokada

TYLNY AMORTYZATOR Brak

KIEROWNICA Stalowa, gięta

WSPORNIK KIEROWNICY Aluminiowy, ahead

WSPORNIK SIODŁA Aluminiowy

SIODŁO Giant Sport Trail HD

PEDAŁY VP, nylonowe z metalową klatką

MANETKI Shimano ST-EF50, 24 biegi, EZ-fire Plus

PRZERZUTKA PRZEDNIA Shimano Tourney

PRZERZUTKA TYLNA Shimano Acera

HAMULCE Tektro iO, mechaniczne, tarczowe

DŹWIGNIE HAMULCA Shimano ST-EF50

KASETA/WOLNOBIEG Shimano HG30, 11-32, 8 biegów

ŁAŃCUCH KMC Z7

MECHANIZM KORBOWY Shimano M191, 42/34/24

ŚRODEK SUPORTU FSA RPM cartridge

OBRĘCZE Giant (Alex), aluminiowe, dwuścienne

PIASTY Formula disc

SZPRYCHY Stalowe, nierdzewne

OPONY Kenda Kinetics, 26x2.1''

WYPOSAŻENIE -

KOLOR Srebrny

WYKOŃCZENIE Błyszczący

 

 

W poniedziałek muszę się zdecydować , Proszę o pomoc !!

Dzięki.

Napisano

A musi byc to jakiś z tych 2 rowerów?

 

Bo wydaje mi się, że za tą cenę osprzęt mógl by być lepszy.

 

A co jeszcze proponujesz ? Tylko nie dużo modeli bo całkiem mi się pomiesza w głowie :)

A z tych dwóch który jak byś miał wybrać ?

Napisano

a nie myślałeś nad czymś używanym? też się zgodzę co do przedmówcy, że za tą cenę można mieć coś lepszego, chociaż wg mnie taki rok tych gotowych rowerów w takiej granic cenowej, że napęd niestety leży... a do czego potrzebny Ci rower? w jakich warunkach będziesz go używał i czy myślisz rozwijać się w tym kierunku ?

Napisano

Używanego nie chcę , głównie potrzebny mi do wycieczek z fotelikiem dla dziecka ale nie wiem czy za rok nie będę chciał troszeczkę poszaleć po górach dlatego wybór na górski, no i bardziej mi się podoba od turystycznych , miejskich.

Napisano

rzuć może okiem na TREK-a, powinieneś coś znaleźć. Do ceny 1500 na bank coś znajdziesz (serie 3 i 4). Poszukaj też w różnych sklepach,przewertuj internet bo często mają promocję czy też wyprzedaż końcówki serii :)

Napisano

Jesli chodzi o mtb, to ten nie ma rownych w tej kategorii:

http://rowery.shop.pl/view/187/

 

Jakbyś chciał crossa, bo jezdzisz wiecej po ulicy niz gorach,lasach,ciezkim terenie, to :

http://www.rowerzysta.pl/cross/rower-crossowy-unibike-viper-gts-2010.html

 

Wedlug mnie 2 najlepsze opcje, zalezy teraz od Twoich upodoban. Pozdrawiam!

 

Edit: Doczytalem posta wyzej, jak nie lubisz mieszczuchów,a nie bedziesz jezdzil w ciezkim terenie, to warto pomyslec nad takim usportowionym crossem jak viper gts.

Napisano

A co powiecie o tej Meridzie Matts 40-V 2011 cenowo to samo , brak tarcz ale nie wiem czy w tym przedziale cenowym nie lepsze są v-breki.

 

rowergrskime4d3038c17d8.jpg

 

 

RAMA: Matts DT-V

ROZMIAR: 16" 18" 20" 22"

KOLOR: Black(White-Orange)

WIDELEC: RST Gila 100 ML

HAMULEC P/T: V-brakee Linear

KORBY: Shimano M131 42-34-24 CG

PRZERZUTKA P: Shimano M190 low 31.8-42

PRZERZUTKA T: Shimano Alivio

KASETA: Shimano CS-HG30-8 11-32

KIEROWNICA: XM CEN Steel R30 620

MOSTEK: XM Speed CEN 15

PIASTA P/T: Alloy QR Shimano RM30-8

PEDAŁY: XC Steel

OBRĘCZE: Matts V

SIODŁO: XM Cross Comfort

SZTYCA: XM Speed D SB20 27.2

MANETKA P/T: Shimano ST-EF51 3/8

OPONA P/T: Merida 2,1

Napisano

Za 1500 zł poszukaj Krossa Level'a A2 2011.

A możesz mi powiedzieć po co napisałeś nowy temat, skoro niżej na liście istnieje podobny do tego, także napisany przez Ciebie ?

Napisano

Odpuść sobie tarcze w rowerze do 1500zł. Polecam Unibike Evolution i jakiegoś Kellysa w tej cenie. Kross, który podał Onyxer jest też ok.

Napisano

A możesz mi powiedzieć po co napisałeś nowy temat, skoro niżej na liście istnieje podobny do tego, także napisany przez Ciebie ?

 

A zaglądałeś do tamtego tematu , czy tylko po temacie twierdzisz że podobny wątek ?

Napisano

Co to za różnica czy damski czy męski ? - wszystko można pisać w jednym temacie.

Dobra, przejdźmy do rzeczy.

Spójrz na ten rower: http://rowery.shop.pl/view/187/

Według mnie wygrywa z pozostałymi konkurentami pod względem osprzętu, jest to rower polecany przez wielu ludzi, ma dobrą bazę do przyszłej rozbudowy, dla amatora starczy na dłuuugie lata gdyż jest mało awaryjny.

Napisano

Ale komponenty już nie są tak dobre, Kross Level a2 xt to mała przeróbka oryginału na coś lepszego. Możesz go śmiało kupić.

Napisano

Byłem w sklepie i oglądalem tego Kross-a A2 , kolor czarno-niebieski, wygląda całkiem nieźle , cena 1500zł z hamulcami tarczowymi 1900zł , XT nie było.

Napisano

Wersje XT są dostępne w niektórych sklepach rowerowych online, tak jak w moim linku powyżej.

Nie kupuj żadnego z tych co oglądałeś bo się nie opłaca w porównaniu do mojej propozycji.

Napisano

Tylko te kolory XT jakoś nie bardzo mi się podobają , ale kolor nie jeździ. Jak wygląda eksploatacja takich tarczówek hydraulicznych ? Czy często coś tam się psuje , jakie koszty naprawy, wymiany ?

Napisano

Tarczówki są mniej podatne na uszkodzenia i naprawy niż v-ki. Klocki hamulcowe wymieniamy raz na sezon (2 minuty roboty), a w 'v' wymieniamy nawet co kilka miesięcy (można się sporo nameczyć przy regulacji) Hample odpowietrza się co sezon, dwa.

Napisano

Wszystko fajnie ale chyba nie piszesz o tych podstawowych Compach bo one to tylko moga zrazić kogoś do hydrauliki - to jakaś pomyłka a nie hamulce. Pewnie sam je odpowietrzy także zmieni płyn, odtłuści klocki itd ? Vki nawet posiadacz dwóch lewych rąk ustawi, wymieni panczerze. Dodatkowi skoro rower jest "pod" fotelik to po jakiego grzyba pchać sie w te pseudotarcze ?

Napisano

Tarczówki są mniej podatne na uszkodzenia i naprawy niż v-ki. Klocki hamulcowe wymieniamy raz na sezon (2 minuty roboty), a w 'v' wymieniamy nawet co kilka miesięcy

 

 

 

Czyli dla odmiany - raz na sezon;)

Napisano

Zależy jak się jeździ, ja np; wymieniam klocki w v-kach co 4-5 miesięcy i to jak dobrze pójdzie, w drugim rowerze mam hydrauliki Shimano br-m 445, i niepisz, że tarcze za 300-400 zł to tandeta, gdyż nawet moje Shimano montowane są w rowerach po 3000-4000 zł.

Napisano

Rowerek kupiony, Level A2 XT kolor czarno biały , rama 17". Dzięki za pomoc. Jestem zadowolony.

Co do fotelika to bedzie tylko w tym roku montowany , w przyszłym już raczej nie więc dlatego taki rower wybrałem, żeby za rok nie szukać innego.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...