Krezystof Napisano 17 Grudnia 2005 Napisano 17 Grudnia 2005 Witam, zwracam się z chyba dość prostym zagadnieniem jak wymiana amortyzatora przedniego... Podstawowym pytaniem jest to czy jest się w stanie zrobić to samemu czy nie. Jeżeli jak to, w jaki sposób (jak to ugryźć), może znacie jakiegoś linka, gdzie jest to opisane?
Puma [JFK] Napisano 17 Grudnia 2005 Napisano 17 Grudnia 2005 Po kolei tak: 1. Odkręcasz śrubke od gwiazdki i mostek 2. Zdejmujesz amortyzator 3. Kupujesz nowe stery 4. Zakładasz miske na rure sterową(dobijasz do końca) 5. Wymieniasz stery 6. Wkładasz amor 7. Nabijasz gwiazdke 8. Zakładasz mostek, montujesz, dokręcasz wszystyko i jeździsz Oczywiście opis lekko uproszczony bo nie ma docinania rury sterowej
Napatos Napisano 17 Grudnia 2005 Napisano 17 Grudnia 2005 Na rurę sterową nie zakłada się miski tylko bieżnię. Zresztą kto powiedział, że Krezystof chce wymienić stery ?
Puma [JFK] Napisano 17 Grudnia 2005 Napisano 17 Grudnia 2005 Na rurę sterową nie zakłada się miski tylko bieżnię :oops: Rzeczywiście, ale wpadka. Za szybko pisałem i to z tego powodu A co do wymiany sterów to sądze że warto wymienić przy wymianie amora bo mi by sie nie chciało zdejmować bieżni z rury sterowej...
Napatos Napisano 17 Grudnia 2005 Napisano 17 Grudnia 2005 No tak, jak stery są zużyte, to wymiana amora jest niezłym pretekstem do wymiany sterów. ]bo mi by sie nie chciało zdejmować bieżni z rury sterowej... A miski z ramy chciałbyś wybijać ? Chyba, że zakładasz kupno takich samych sterów i montaż nowej bieżni i łożysk a pozostawinie starych misek.
Kywak Napisano 17 Grudnia 2005 Napisano 17 Grudnia 2005 Puma [JFK], :lol: . Faktycznie duzo roboty, lepiej wylozyc od 50-100 zl na nowe stery . Tak naprawde to z bieznia jest malo roboty, trzeba tylko wiedziec jak sie za to zabrac (srubokret mlotek i jazda ).
Puma [JFK] Napisano 17 Grudnia 2005 Napisano 17 Grudnia 2005 Faktycznie duzo roboty, lepiej wylozyc od 50-100 zl na nowe stery Ja mam za 18 zł i nie narzekam. Zresztą jak ktoś wymienia amor to chyba już dość długo go używał i stery przydałoby sie wymienić.
Gość Anonymous Napisano 17 Grudnia 2005 Napisano 17 Grudnia 2005 Mi chodzi o jak najprostsze przełożenie (zamiana), ale już tu przeczytałem, że dlugości rurek mogą być nie takie... To trzeba to jakoś zmierzyć? Od razu z góry mówię, że nigdy nic sam nie robiłem w układzie kierowniczym wiec nie mam pojęcią :-( A za wyminę w serwisie na dzień dobry chcą 20 zł !! Co do sterów to zależy w jakiej są cenie, stery to co to jest :-)
Puma [JFK] Napisano 17 Grudnia 2005 Napisano 17 Grudnia 2005 Stery to są miski wchodzące w główkę ramy, łożyska w nich włożone, bieżnia którą nabija się na rurę sterową i gwiazdka. Służą zmniejszeniu tarcia przy obracaniu kierownicą i przytrzymują całość razem. Możesz kupić już za około 18 zł lub użyć stare jeśli nie jeździłeś za dużo. Rura sterowa może być za długa i trzeba będzie ją przyciąć ale można to również zrobić w domu. Co do tych 20 zł za serwis to nie dużo
Kywak Napisano 17 Grudnia 2005 Napisano 17 Grudnia 2005 Puma [JFK], rury nie trzeba docinanc, wystarczy zastosowac podkladki. Skoro masz stery za 18, to nie dziwie sie, ze wolisz kupic nowe .
Puma [JFK] Napisano 17 Grudnia 2005 Napisano 17 Grudnia 2005 wystarczy zastosowac podkladki które kosztują i znowu dodatkowy wydatek a tak to brzeszczot w dłoń i jazda Skoro masz stery za 18, to nie dziwie sie, ze wolisz kupic nowe No i co z tego że za 18? Sprawują się świetnie.
Wilku Napisano 17 Grudnia 2005 Napisano 17 Grudnia 2005 Po 1 temat źle założony a po 2 ja wiem jak wymienić bo ostatnio wymieniałem Wykręcasz mostek iśrubę z gwiazdki.Wyjmujesz starry widelec razem ze sterami(zapamiętaj kolejność sterów)nabijasz bierznie na amora zakładasz stery amor wbijasz gwiazdke skręcasz wszystko i jest gites Pozdrowienia
Krezystof Napisano 17 Grudnia 2005 Autor Napisano 17 Grudnia 2005 Będzie trzeba chyba spróbować.. Jak odkręcę tą śrubę imbusową (w mostku) to wyjdzie ciała kierownica? Da się to źle zrobić czy jest to takie, że logicznie widać co i jak? Gwiazda to chodzi o śrubę imbusową?
szakq Napisano 18 Grudnia 2005 Napisano 18 Grudnia 2005 Moze w opisie to tak wyglada fajnie ale na Twoim miejscu jesli nigdy nic tu ni robiles to lepiej daj do serwisu zwlaszcza ze 20żł to uczciwa cena a sam mozesz(nie zebym straszyl): w najgorszym wypadku za bardzo uciac rure sterowa, zrobic to krzywo zle nabic gwiazdke slaba sammu tez sie nabija na amorka bierznie bez specjalnych narzedzi no i stery znowu musisz ustawic a jesli tego nie robiles to tes mozesz je poskladac przypadkiem nie tak jak trzeba
Krezystof Napisano 18 Grudnia 2005 Autor Napisano 18 Grudnia 2005 Hmmm torche dużo tego co można popsuć... Jednak pojadę do serwisu chyba... Dzięki za pomoc!
Mod Team Odi Napisano 18 Grudnia 2005 Mod Team Napisano 18 Grudnia 2005 Na Twoim miejscu za 20zł bym nie ryzykował. To niska cena bo roboty trochę jest przy tym i nie jest to takie proste. Dla mnie jest to chyba jedna z mniej przyjemnych czynnoścu wykonywanych przy rowerze. Krótko mówiąc też radzę udać się do serwisu lub zaufanego kumpla rowerzysty.
Plotr Napisano 18 Grudnia 2005 Napisano 18 Grudnia 2005 hmm, no nie wiem, ja kupilem rame, stery, amor, miski mi nabili, reszte zrobilem sam bez najmniejszego problemu, jezeli nie zamierzasz zmieniac sterow to rob to sam, mozesz miec trzy lewe rece i byc slepy na troje oczu i nic nie zepsujesz, wszystko bedzie dzialac, skolei jezeli chcesz inne stery to tak jak koledzy tez polecam poswiecic 20 zlotych dla dobra sprawy a odnosnie ucinania/podkladkowania to ja bym jednak wolal kupic wiecek podkladek niz wiecej uciac, podkladki drogie nie sa, a ciety amor trudniej potem opchnac i wtedy to sie dopiero moze nie oplacic, ja np. kilkanascie amorow juz bym bral zanim kupilem swoj, powod: wszystkie mialy zbyt krotkie rury sterowe
jogerone Napisano 29 Marca 2006 Napisano 29 Marca 2006 Podaje pewien link z fotkami odnośnie tamatu! Ale nie ma tu nic jeśli chodzi o wybijanie i nabijanie gwiazdki! http://www.rowery.malbork.pl/articles.php?...5c76e62ba2a23b4
gaznaulicach Napisano 3 Kwietnia 2006 Napisano 3 Kwietnia 2006 dzięki za ten link ale i tak chyba lepiej za pierwszym razem pójść do serwisu
Gość Gość Napisano 14 Kwietnia 2006 Napisano 14 Kwietnia 2006 mam male pytanko. Co ma wieksza wysokość (tzn jest grubsze) bieżnia czy ten drugi pierścień ?? Bo ja chyba zle zalozylem (zalozylem ten wyższy). Aha i mam stery zintegrowane. Pozdrowka i dajcie mi jakas odpowiedź.
chrissbe Napisano 15 Kwietnia 2006 Napisano 15 Kwietnia 2006 no to tu mam fotke i czy moze mi ktos pomoc, co idzie na dół (jest wbijane w widelec) a co idzie do góry (po podkladki). Co jest bieżnią. mówie o tych dwóch co leżą. Sorki za brak profesjonalizmu.
Panika Napisano 11 Czerwca 2006 Napisano 11 Czerwca 2006 O co chodzi z tymi sterami zintegrowanymi?i jakie są ich typy?
witt2 Napisano 21 Czerwca 2006 Napisano 21 Czerwca 2006 nie chce zakładac nowego tematu więc wykozystam ten . JAK NABIĆ GWIAZDKE??? sa jakie sposoby? czy normalnie? jesli macie jakie ś linki to prosze dzieki
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.