Skocz do zawartości

[obsługa/naprawa]jak Wymienić Amortyzator?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, zwracam się z chyba dość prostym zagadnieniem jak wymiana amortyzatora przedniego... Podstawowym pytaniem jest to czy jest się w stanie zrobić to samemu czy nie. Jeżeli jak to, w jaki sposób (jak to ugryźć), może znacie jakiegoś linka, gdzie jest to opisane?

Napisano

Po kolei tak:

1. Odkręcasz śrubke od gwiazdki i mostek

2. Zdejmujesz amortyzator

3. Kupujesz nowe stery

4. Zakładasz miske na rure sterową(dobijasz do końca)

5. Wymieniasz stery

6. Wkładasz amor

7. Nabijasz gwiazdke

8. Zakładasz mostek, montujesz, dokręcasz wszystyko i jeździsz

Oczywiście opis lekko uproszczony bo nie ma docinania rury sterowej

Napisano
Na rurę sterową nie zakłada się miski tylko bieżnię

:oops: Rzeczywiście, ale wpadka. Za szybko pisałem i to z tego powodu

A co do wymiany sterów to sądze że warto wymienić przy wymianie amora bo mi by sie nie chciało zdejmować bieżni z rury sterowej...

Napisano

No tak, jak stery są zużyte, to wymiana amora jest niezłym pretekstem do wymiany sterów.

]bo mi by sie nie chciało zdejmować bieżni z rury sterowej...
A miski z ramy chciałbyś wybijać ? Chyba, że zakładasz kupno takich samych sterów i montaż nowej bieżni i łożysk a pozostawinie starych misek.
Napisano

Puma [JFK], :lol: . Faktycznie duzo roboty, lepiej wylozyc od 50-100 zl na nowe stery :) . Tak naprawde to z bieznia jest malo roboty, trzeba tylko wiedziec jak sie za to zabrac ;) (srubokret mlotek i jazda :D ).

Napisano
Faktycznie duzo roboty, lepiej wylozyc od 50-100 zl na nowe stery

Ja mam za 18 zł i nie narzekam. Zresztą jak ktoś wymienia amor to chyba już dość długo go używał i stery przydałoby sie wymienić.

Gość Anonymous
Napisano

Mi chodzi o jak najprostsze przełożenie (zamiana), ale już tu przeczytałem, że dlugości rurek mogą być nie takie... To trzeba to jakoś zmierzyć? Od razu z góry mówię, że nigdy nic sam nie robiłem w układzie kierowniczym wiec nie mam pojęcią :-(

A za wyminę w serwisie na dzień dobry chcą 20 zł !! Co do sterów to zależy w jakiej są cenie, stery to co to jest :-)

Napisano

Stery to są miski wchodzące w główkę ramy, łożyska w nich włożone, bieżnia którą nabija się na rurę sterową i gwiazdka. Służą zmniejszeniu tarcia przy obracaniu kierownicą i przytrzymują całość razem. Możesz kupić już za około 18 zł lub użyć stare jeśli nie jeździłeś za dużo. Rura sterowa może być za długa i trzeba będzie ją przyciąć ale można to również zrobić w domu.

Co do tych 20 zł za serwis to nie dużo

Napisano

Puma [JFK], rury nie trzeba docinanc, wystarczy zastosowac podkladki. Skoro masz stery za 18, to nie dziwie sie, ze wolisz kupic nowe :P .

Napisano
wystarczy zastosowac podkladki

które kosztują i znowu dodatkowy wydatek a tak to brzeszczot w dłoń i jazda :P

Skoro masz stery za 18, to nie dziwie sie, ze wolisz kupic nowe

No i co z tego że za 18? Sprawują się świetnie.

Napisano

Po 1 temat źle założony a po 2 ja wiem jak wymienić bo ostatnio wymieniałem

 

Wykręcasz mostek iśrubę z gwiazdki.Wyjmujesz starry widelec razem ze sterami(zapamiętaj kolejność sterów)nabijasz bierznie na amora zakładasz stery amor wbijasz gwiazdke skręcasz wszystko i jest gites

Pozdrowienia

Napisano

Będzie trzeba chyba spróbować.. Jak odkręcę tą śrubę imbusową (w mostku) to wyjdzie ciała kierownica? Da się to źle zrobić czy jest to takie, że logicznie widać co i jak? Gwiazda to chodzi o śrubę imbusową?

Napisano

Moze w opisie to tak wyglada fajnie ale na Twoim miejscu jesli nigdy nic tu ni robiles to lepiej daj do serwisu zwlaszcza ze 20żł to uczciwa cena a sam mozesz(nie zebym straszyl):

w najgorszym wypadku za bardzo uciac rure sterowa,

zrobic to krzywo

zle nabic gwiazdke

slaba sammu tez sie nabija na amorka bierznie bez specjalnych narzedzi

no i stery znowu musisz ustawic a jesli tego nie robiles to tes mozesz je poskladac przypadkiem nie tak jak trzeba :P

  • Mod Team
Napisano

Na Twoim miejscu za 20zł bym nie ryzykował. To niska cena bo roboty trochę jest przy tym i nie jest to takie proste. Dla mnie jest to chyba jedna z mniej przyjemnych czynnoścu wykonywanych przy rowerze. Krótko mówiąc też radzę udać się do serwisu lub zaufanego kumpla rowerzysty.

Napisano

hmm, no nie wiem, ja kupilem rame, stery, amor, miski mi nabili, reszte zrobilem sam bez najmniejszego problemu, jezeli nie zamierzasz zmieniac sterow to rob to sam, mozesz miec trzy lewe rece i byc slepy na troje oczu i nic nie zepsujesz, wszystko bedzie dzialac, skolei jezeli chcesz inne stery to tak jak koledzy tez polecam poswiecic 20 zlotych dla dobra sprawy

 

a odnosnie ucinania/podkladkowania to ja bym jednak wolal kupic wiecek podkladek niz wiecej uciac, podkladki drogie nie sa, a ciety amor trudniej potem opchnac i wtedy to sie dopiero moze nie oplacic, ja np. kilkanascie amorow juz bym bral zanim kupilem swoj, powod: wszystkie mialy zbyt krotkie rury sterowe

  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
Napisano

mam male pytanko. Co ma wieksza wysokość (tzn jest grubsze) bieżnia czy ten drugi pierścień ?? Bo ja chyba zle zalozylem (zalozylem ten wyższy). Aha i mam stery zintegrowane. Pozdrowka i dajcie mi jakas odpowiedź.

Napisano

no to tu mam fotke i czy moze mi ktos pomoc, co idzie na dół (jest wbijane w widelec) a co idzie do góry (po podkladki). Co jest bieżnią. mówie o tych dwóch co leżą. Sorki za brak profesjonalizmu.

978261963cc.th.jpg

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
Napisano

nie chce zakładac nowego tematu więc wykozystam ten .

JAK NABIĆ GWIAZDKE???

sa jakie sposoby?

czy normalnie?

jesli macie jakie ś linki to prosze

dzieki

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...