piotr12345 Napisano 7 Maja 2011 Napisano 7 Maja 2011 Witam, Bardzo proszę o pomoc w wyborze roweru typu cross. Po ostatecznej i bardzo długiej weryfikacji interesują mnie tylko 2 poniższe rowery, są to modele z 2010r. więc w trochę niższej cenie. Proszę o pomoc w wyborze. MERIDA CROSSWAY 40-D 2010: http://rower-sport.pl/index.php?products=product&prod_id=654 AUTHOR STRATOS 2010: http: http://velo.pl/rowery/wyprzedaz/?id=458 Z góry dziękuje za pomoc.
Pitof Napisano 7 Maja 2011 Napisano 7 Maja 2011 Witam, te rowery różnią sie przede wszystkim dostępną rozmiarówką, więc głównie kierowałbym się dopasowaniem ramy. Wyczuwalną różnicą w osprzęcię będą manetki, ponieważ w Meridzie są tradycyjne , a w Author obrotowe. Na plus Meridy można zapisać przyzwoite hamulce tarczowe, przy porównywalnej reszcie osprzętu.
PopaY Napisano 7 Maja 2011 Napisano 7 Maja 2011 Nie tylko. Spójrz na ramę i jej rury. Merida ma grubszą rurę poprzeczną, nie jest ona okrągła, a bardziej płaska, imho bardziej aerodynamiczna. Oczywiście na plus Meridy są hamulce, ale nie tylko. W opisie występują małe błędy Generalnie spójrz na dane techniczne z mojego garażu oraz zajrzyj TUTAJ. Niestety nie znam bliżej Authora, ale z pewnością mogę Ci polecić Meridę, naprawdę bardzo fajny rowerek za te pieniądze PeeS. ja kupiłem za 1599zł z przesyłką kurierską za free ze sklepu Bike Opole (http://www.bikeopole.pl/ oraz http://allegro.pl/merida-2010-crossway-40-disc-hydraulika-raty-i1578518090.html - ale aukcje wycofali dzisiaj po moim telefonie, ponieważ właśnie dane techniczne się nie zgadzają). Rowerek oczywiście został wyregulowany przed wysyłką. Kolega powyżej napisał zdanie o manetkach. Plus też dla Meridy, jednak klamkomanetki są lepsze niż revoshift, przynajmniej w moim mniemaniu. Byłbym zapomniał, bo to może być dla Ciebie istotne. Amor w Meridzie nie ma blokady skoku, ma regulację twardości i można wyregulować tak, że będzie niemal stał w miejscu, ale jednak sprzętowej blokady nie ma.
piotr12345 Napisano 8 Maja 2011 Autor Napisano 8 Maja 2011 Fajnie że zwróciliście uwwagę na ramy obu rowerów, faktycznie Merida wydaje się dużo masywniejsza (sportowa), a Author wręcz filigranowy, delikatny. Po waszych uwagach faktycznie zdecyduję się raczej na Meridę, ale nie wiem jaki rozmiar mam zamówić 48cm czy 52cm??? (mam 182cm, waga 83 kg)
PopaY Napisano 8 Maja 2011 Napisano 8 Maja 2011 Ja mam 185cm, waga taka jak u Ciebie i mam 52cm (20,5"). Napiszę Ci tak: wolałbym nieco mniejszą, ale bałem się, że 19" może być za mała. Nie chodzi oczywiście o odległość od podłoża tylko o odległość do kierownicy, jest spora więc musiałem przesunąć dosyć dużo kierownicę na mostku. Ale... w przypadku obu ram górna rura jest TAKA sama więc proponuję byś zmierzył odległość od krocza do podłoża (wewn. część nogi). Różnica jest tylko w rurze podsiodłowej rzędu 4cm. Jeśli będziesz miał minimum 82cm to bierz 20,5" Dokładne wymiary:
piotr12345 Napisano 8 Maja 2011 Autor Napisano 8 Maja 2011 Sprawdziłem, i moja wewnętrzna długość nogi to 83cm, zastanawiam sie tylko jaką będę miał odległość krocza od górnej rury w przypadku wybrania rozmiaru 52cm?
PopaY Napisano 8 Maja 2011 Napisano 8 Maja 2011 Na oko nie potrafię tego stwierdzić, ale na Twoim miejscu wybrałbym również 20,5
piotr12345 Napisano 8 Maja 2011 Autor Napisano 8 Maja 2011 Problem jest taki że faktycznie nie mam się gdzie przymierzyć do tej Meridy bo w moim mieście nie ma jej w sklepach (jest tylko rozmiar 55cm). Sprawdzałem natomiast tegoroczną wersję Crossway 40-D w rozmiarze 48cm i faktycznie była mi za mała. Ale czy model z 2010 nie ma troche innej ramy tzn. czy górna rura nie przebiega wyżej w modelu 2010?
PopaY Napisano 8 Maja 2011 Napisano 8 Maja 2011 Model tegoroczny ma zupełnie inną geometrię niż zeszłoroczny. Raczej jest odwrotnie niż piszesz gdyż długość rury podsiodłowej w modelu 2010 ma 475mm, a w model 2011 zaledwie 447mm. Kąt rury sterownej jest o 1 stopień mniejszy w modelu 2010. Generalnie jest kilka zmian więc nie można porównywać tych ram jako takie same.
fw66 Napisano 8 Maja 2011 Napisano 8 Maja 2011 Małe sprostowanie co do ramy Authora. Dolna rura nie jest okrągła tylko podwójnie owalizowana. Przekrój zmienia się od owalnego w płaszczyźnie poziomej przy suporcie do owalnego w płaszczyźnie pionowej przy główce sterowej. Tzw. BTP zwiększa sztywność boczną ramy w okolicy mufy suportu i zmniejsza naprężenia pionowe występujące przy główce ramy. Górna też nie jest okrągła, a raczej trójkątna. Sam mam crossa złożonego na ramie synergy (w niej nawet tylne widełki górne i dolne nie są okrągłe). P.S. Author jest chyba sporo lżejszy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.