Skocz do zawartości

[Amortyzator] który i czy warto ?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Amortyzatory - który i czy warto ;)?

Witam,

Mam pytanie czy któryś z tych podanych amorków działał na zasadzie takiej że: Przy normalnej pozycji na rowerze(siedząc) jadąc po kamieniach, pagórkach jeden za drugim amor się dość ładnie uginał ?

 

Pierwszy

 

Drugi

 

Trzeci

 

 

Warte są coś one czy niebyt ? Ile musiałbym dać aby coś niecoś było ?

 

Możecie mnie ripostować, wiem że przychodzę ze śmieciem na forum..

 

Patrzałem za nowym rowerem~900zł spora kwota jak dla mnie na teraz, a zwłaszcza na rower - bez szans.

 

Więc muszę jakotako usprawniać tego, (Makrokresz :D Master GTIX Zdjęcie z googli, ale taki sam posiadam :)

 

 

Dziękuje pozdrawiam

Napisano

Nie jestem do końca pewien ale wydaje mi się że 1.18 :P

 

A co sądzisz o tych amorkach ;x ?

Jak zmierzyć ? :P jestem amatorem co do roweru jeszcze :P

Napisano

To są 3 te same amorki także nie wiem jakiego porównania oczekujesz? Na pewno będzie to działało o niebo lepiej niż to co seryjnie montowane jest w tych marketówach ACZKOLWIEK mówiąc oględnie dupy nie urywa. Nie zmienia to faktu że moim zdaniem nie warto inwestować w taki "rower". Wolałbym zbierać kasę na coś sensownego niż pakować kasę w coś co nie jest tego warte.

 

Co do tego jaka średnica to wyciągnij amora i zmierz suwmiarką średnicę rury sterowej.

Napisano

Tak wiem wiem, wiele osób mi mówiło żebym zaczął zbierać,

Aktualnie nie mam wolnych funduszy żebym zaczął zbierać na jakiś rower.. a ten nie jest przecież tragiczny(?)

Jak dla mnie może być, a szczególnie że nie jeżdżę profesjonalnie tylko dla przyjemności. ~50km dziennie da się na tym wytrzymać bo tyle robię. :)

 

 

Jak takie same skoro różnią się ceną i w ogóle? jakaś różnica musi być ;p

Napisano

Pierwszy i trzeci nie różnią się kompletnie niczym. Model z 2007 roku (SF7) przy czym rocznik 2008 był w 100% identyczny. Różnica w cenie może brać się z długości rury sterowej (w przypadku tańszego może ona być krótsza).

 

Drugi zaś to model z 2011 (SF11). Ma inaczej pokryte golenie górne, wewnętrznie różnice są drobne, możesz zreszą sam obejrzeć: SF7-XCR, SF11-XCR

 

 

Napisano

@Fenthin,

Patrzę patrzę i na moje amatorskie oko to różnią się paroma szczegółami, ;p

A Ty który byś wybrał ? Czy wszystkie 3 są do bani ? chodzi mi o to że w pozycji siedzącej po kamieniach żeby się amor uginał, bo ten aktualny to tylko w dołkach..

 

Słyszałem że niektóre gdy się rozbierze to można wyjąć jakąś gumę i skok może się zwiększyć nawet o 30mm,

Napisano

Sprawdź jeszcze najpierw jaką średnicę ma rura sterowa - 25,4mm czy 28,6mm. Jeśli to ta druga liczba, każdy nowy amortyzator będzie pasował, jeśli nie, mamy problem.

 

Z tych trzech, najdroższego. Wreszcie Suntour poszedł po rozum do głowy i zrezygnował z tej czarnej powłoki, która schodzi już po 100km. Uginał się będzie, a w razie czego zawsze można poddać go lekkiemu tuningowi - poszukaj tematu o zalewaniu widelca olejem.

 

W kwestii skoku- popatrz na element 10 (SF7) lub 12 (SF11). Jeśli są dwa - 80mm, jeden - 100mm, zero - 120mm. Ale do takiej ramy 100mm spokojnie Ci wystarczy.

 

 

Napisano

@Fenthin,

Czyli muszę ściągnąć przedni widelec i tą rurę co w stery wchodzi suwmiarką zmierzyć tak :) ?

A tego mojego nie da się tuningować ? Otworzyłem te kapselki ale na dole widelca wypływa ten olej. :/

Napisano

Patrząc na stery i mostek to system ahead, więc powinno wystarczyć zdjęcie mostka.

 

Dać się da, ale namęczysz się strasznie (trzeba go rozkręcić, uszczelnić), a różnicy w pracy i tak nie zauważysz. Mam w domu dwa takie pseudoamortyzatory i widzę jak działają, a raczej nie działają. XCR w porównaniu do tego widelca to Niebo a Ziemia.

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...