Mod Team safian Napisano 6 Maja 2011 Mod Team Napisano 6 Maja 2011 Cześć, tak jak w temacie, posiadam manetki Deore XT M770. Kłopot w tym, że dziś przy próbie zrzucenia przełożenia manetka przestała odbijać. Czyli w wypadku zrzucenia (czyli górnym, czarnym cynglem) mogę swobodnie poruszać cynglem w całym zakresie bez zmiany przełożenia, żeby móc zrzucić kolejny bieg muszę wrzucić jeden srebrnym cynglem (który również nie odbija) i zrzucić górnym o dwa. Co ciekawe, nie ma różnicy, czy zrzucę (czarnym) o jeden, czy o dwa, manetka jest luźna w zakresie tylko jednego przełożenia. Kiedy zrzucam czarnym o dwa a później jeszcze raz jeden lub dwa to cały cyngiel się blokuje i znów muszę zrzucać srebrnym, który też nie odbija i po wrzuceniu muszę ręcznie przesuwać go do pozycji wyjściowej. W skrócie: manetka się popsuła. Może ktoś się spotkał z taką sytuacją? Manetki nie rozbierałem, bo nie mam na razie linki na wymianę, ale uczynię to w przyszłym tygodniu. Podejrzewam, że pękła jakaś sprężyna, czy coś podobnego. Wiecie, czy można ją dostać, czy dam radę sam to wymienić, ewentualnie ile coś takiego może kosztować w serwisie? Manetka jest przerobiona wg. Andrewa, jednak nie sądze, żeby miało to wpływ na sam fakt awarii. Czy to może być sprężyna na samym dole fotki, jedyna widoczna na zdjęciu? Tam po lewej na dole. http://images40.fotosik.pl/276/ba9d99e4ba0ee248.jpg (Pozwoliłem sobie pożyczyć zdjęcie Andrewa) Z góry dzięki za wszystkie sensowne odpowiedzi
M333 Napisano 6 Maja 2011 Napisano 6 Maja 2011 Parę kompletów manetek już rozbierałem, większość z nich naprawiłem. Wypada wspomnieć, że nie mam manetek xt, więc bazuje na zdjęciach Andrew z tutoriala. Zdemontuj manetkę z obejmy, którą przytwierdzona jest do kierownicy (linki niech będzie na swoim miejscu). Widzę, że konstrukcja to umożliwia (nie trzeba demontować chwytów i klamek) Potrząchnij, sprawdź czy nie ma hałasu jak w dziecinnej grzechotce. Odkręć śruby trzymające dolną część obudowy. Delikatnie zdejmij obudowę, pilnuj, żeby nie zgubić niczego co wypadnie (coś może wypaść). Jeżeli nic nie wypadło to spróbuj poklikać (najlepiej na luźnej lince) i obserwuj co się dzieje. W dalszej kolejności zaaplikuj środek pokroju wd-40. Jest jakaś szansa, że konsystencja smaru uniemożliwia ruch. Wszystkie znane mi manetki cynglowe mają mechanizm oparty na jednej głównej śrubie. Bez odkręcania tej śruby ryzyko uszkodzenia, nawet przez początkującego, znikome. W serwisach niechętnie podejmują się takich prac. W razie uszkodzenia części dostępne chyba tylko z innego egzemplarza- dawcy.
Mod Team safian Napisano 6 Maja 2011 Autor Mod Team Napisano 6 Maja 2011 OK, otworzyłem, w środku nie znalazłem żadnych luźnych części, nic nie wypadło ani nie grzechotało. W środku nie zauważyłem nic niepokojącego, żadnych pękniętych części, nic takiego. Zaaplikowałem WD-40, nic niestety to nie pomogło. Do tego praktycznie nie da się wrzucić >1 biegu srebrnym cynglem :/
M333 Napisano 6 Maja 2011 Napisano 6 Maja 2011 Najprawdopodobniej winowajca to sprężyna- pękła, albo jakimś cudem wyskoczyła z otworu. W każdym razie bez dokładnego obejrzenia całego mechanizmu, poprzedzonego wyciągnięciem linki, się chyba nie obędzie. A używaną linkę łatwo włożyć z powrotem do pancerza jeżeli będzie się ja jakby wkręcać, zgodnie z kierunkiem ułożenia "włókien", nie strzępi się. Tak samo z demontażem, wykręcać. Albo druga możliwość. Odkręcić mocowanie linki przy tylnej przerzutce. Linka niech zostanie w pancerzach, które dają się wysunąć z otworów w ramie. Moje rady się wyczerpały, powodzenia w naprawie.
Mod Team safian Napisano 8 Maja 2011 Autor Mod Team Napisano 8 Maja 2011 Czy da się zdjąć górną część obudowy manetki (tą, do której przykręca się telewizorki), odkręciłem wszystko, zdjąłem dolną część obudowy, ale górnej za cholerę nie mogę. Jest blokowana nieco przez taką metalową płytkę w okolicy śruby baryłkowej :c OK, udało się otworzyć w pełni manetkę. Na pierwszy rzut oka winna jest TA CZĘŚĆ i SPRĘŻYNA, która ją napina. Po ręcznym przesunięciu tej części manetka działa w miarę dobrze, znaczy wszystkie biegi wchodzą płynnie, manetka się nie zacina, czarny cyngiel odbija. Jedynie srebrny cyngiel nadal nie chce odbijać, dopiero lekko odbija w momencie, gdy go odciągam do końca (znaczy zrzucam 4 biegi). Czy srebrny cyngiel można jakoś zdjąć? Co jest pod tym sreberkiem na srebrnym cynglu, może jakaś śruba do odkręcenia? Nie chcę tego niszczyć po to, żeby okazało się, że nic tam nie ma :c
Mod Team safian Napisano 9 Maja 2011 Autor Mod Team Napisano 9 Maja 2011 Ok, okazało się, że faktycznie najprawdopodobniej ta sprężyna spadła z jakiegoś mocowania: tylko pytanie: o co powinna zachaczać? Jest ona tak wygięta na końcu, że wyraźnie widać, że powinna być zaczepiona gdzieś o ten czarny element, tyle, że tam nie widzę nigdzie miejsca na nie
mich90 Napisano 21 Maja 2011 Napisano 21 Maja 2011 Witam, mam podobny, jeśli nie taki sam problem. Nie mam pomysłu jak odkręcić tą srebrną dźwignię, wygląda to tak: manetka xt Nie wiem czy to jest zakręcane, czy jakoś sprasowane na stałe.. Czy nikt nie próbował kiedyś rozkręcać tych manetek?
Hetman Napisano 21 Maja 2011 Napisano 21 Maja 2011 Specjalnym kluczem raczej, tak na oko. Dłubanie śrubokręcikiem sobie daruj, nie dasz rady. Nie wygląda na wciskane ale nie wykluczam. Nie mam jak sprawdzić na żywo.
mich90 Napisano 23 Maja 2011 Napisano 23 Maja 2011 No więc tak, spróbowałem dorobić ten klucz. Wydaje mi się, że jest to śruba i nakrętka, bo jak próbowałem dokręcać to ta nakrętka minimalnie poszła w dół. Natomiast jest to chyba tak zrobione, żeby się nie dało tego odkręcić. Chyba to z góry zaklepali jakoś czy coś bo za nic nie idzie tego odkręcić. Dochodzi do pewnego momentu i koniec. Wychodzi na to, że jedyne wyjście to jakoś to rozwiercić...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.