Tomass Napisano 16 Grudnia 2005 Napisano 16 Grudnia 2005 Cześć! Jak wpływa kąt ustawienia mostka na jazdę? Czy warto inwestować w mostek o zmiennym kącie nachylenia, czy lepiej stały? Mostki, które widziałem miały kąt ok. 10*, a regulowane 0-60*. P.S. Mam nadzieję, że temat pasuje do tego działu, bo nie byłem do końca pewien gdzie go umieścić. Pozdrowionka Tomek
Mod Team Odi Napisano 16 Grudnia 2005 Mod Team Napisano 16 Grudnia 2005 Wybór mostka to bardzo indywidualna sprawa i raczej dopiero po przetestowaniu kilku będziesz mógł stwierdzić jaki Ci pasuje. Regulowany to raczej kiepski pomysł bo kiepsko to wygląda a regulacja... raz ustawisz i tak zostanie.
Alvaren Napisano 16 Grudnia 2005 Napisano 16 Grudnia 2005 Regulowanego nie kupuj gostek ze sklepu rowerowego mówił mi jak to ładnie jego kumpel który śmiga trekingiem wjechał w dziurę i wspaniały mostek mu się poskładał, koleś zamiast kierownicy nad główką ramy miał i jechał jak na Tour de France co do dobory mostka najlepszy wybór to odwiedzić sklep i kolesie doradzą ja wsiadałem na bika i sprzedawcy zmieniali mi mostki poczym dobrałem taki jaki mi pasował.
Tomass Napisano 16 Grudnia 2005 Autor Napisano 16 Grudnia 2005 Myślałem o tym http://www.cyklotur.pl/?id=50411 , ale skoro mówicie, że to zły pomysł, to faktycznie najlepiej będzie odwiedzić "staromodny" zwykły sklep rowerowy w moim mieście.
Gość BikerFG Napisano 16 Grudnia 2005 Napisano 16 Grudnia 2005 Myślałem o tym http://www.cyklotur.pl/?id=50411 , ale skoro mówicie, że to zły pomysł, to faktycznie najlepiej będzie odwiedzić "staromodny" zwykły sklep rowerowy w moim mieście. masz u siebie stery ahead czy tradycyjne ? bo ten wyzej wyglada na tradycyjny..
Kołek Napisano 16 Grudnia 2005 Napisano 16 Grudnia 2005 A tak w ogole to do jakiego rodzaju jazdy potrzebujesz ten mostek?
Tomass Napisano 16 Grudnia 2005 Autor Napisano 16 Grudnia 2005 Tradycyjne. To dość stara ramka. Jazdę trochę ciężko określić. Nie jest to jazda spacerowa(na pewno!) ale też nie jakieś ostre XC - tak pomiędzy. Można powiedzieć, że w miarę łagodne XC.
Tomass Napisano 16 Grudnia 2005 Autor Napisano 16 Grudnia 2005 Nie bardzo wiem do kogo to pytanie było adresowane, ale jeżeli do mnie to nie mam pojęcia.
Rafaello Napisano 16 Grudnia 2005 Napisano 16 Grudnia 2005 Najlepiej weź rower i w sklepie poprzymierzaj różne mostki - niech się chłopaki pomęczą tym bardzie że ruch teraz jak na lekarstwo w sklepach. Wybierz ten przy którym będziesz się czuł najlepiej. Rafaello
Tomass Napisano 17 Grudnia 2005 Autor Napisano 17 Grudnia 2005 Tak będzie najlepiej. Przed świętami to wiadomo - czasu mało, ale przerwa poświąteczna będzie dobrą okazją, żeby się wybrać do sklepu. Dzięki za pomoc.
Mod Team Odi Napisano 17 Grudnia 2005 Mod Team Napisano 17 Grudnia 2005 Najlepiej weź rower i w sklepie poprzymierzaj różne mostki - niech się chłopaki pomęczą tym bardzie że ruch teraz jak na lekarstwo w sklepach. Wybierz ten przy którym będziesz się czuł najlepiej. Rafaello To może się wydawać najlepszy sposób jednak tak naprawdę nie przekona się czy mostek mu pasuje jak nie przejedzie na nim kilkudziesięciu km.
Rafaello Napisano 17 Grudnia 2005 Napisano 17 Grudnia 2005 To może się wydawać najlepszy sposób jednak tak naprawdę nie przekona się czy mostek mu pasuje jak nie przejedzie na nim kilkudziesięciu km. Przyznaję że np. dla mnie jest to sprawa dość intuicyjna, na płaskim terenie jestem w stanie ze 100% pewnością sprawdzić czy mostek będzie ok również w konkretnym terenie - to też w dużej mierze kwestia doswiadczenia i znajomości własnej ulubionej pozycji na rowerze. Rafaello
bialykom Napisano 17 Grudnia 2005 Napisano 17 Grudnia 2005 Myślałem o tym http://www.cyklotur.pl/?id=50411 , ale skoro mówicie, że to zły pomysł, to faktycznie najlepiej będzie odwiedzić "staromodny" zwykły sklep rowerowy w moim mieście. Waga rzeczywista [g]: 528 ja bym nie kupowal ;]
Tomass Napisano 17 Grudnia 2005 Autor Napisano 17 Grudnia 2005 Fakt, jest ciut przyciężkawy, ale w sumie różnica pomiędzy normalnym a tym regulowanym nie jest większa niż 200g.
Lobster Napisano 17 Grudnia 2005 Napisano 17 Grudnia 2005 ale w sumie różnica pomiędzy normalnym a tym regulowanym nie jest większa niż 200g. Tu 200g, tam 100, gdzie indziej 300 i nagle z 10 kg robi się 14... BTW widzialem ze kolarze na czasówkach używają czasem mostków z regulacją kąta nachylenia... (wcs chyba... )
Tomass Napisano 18 Grudnia 2005 Autor Napisano 18 Grudnia 2005 Tu 200g, tam 100, gdzie indziej 300 i nagle z 10 kg robi się 14... Teraz waży niecałe 13 i raczej nie chcę tej wagi przekroczyć BTW widzialem ze kolarze na czasówkach używają czasem mostków z regulacją kąta nachylenia... (wcs chyba... ) Nie brałem udziału w żadnych zawodach. Jeżdżę dla siebie.
firzu Napisano 11 Sierpnia 2006 Napisano 11 Sierpnia 2006 Odgrzebuje stary temat ale nie dlatego, że chce sobie kilka postów nabić Chciałbym się dowiedzieć jak się mierzy kąt wzniosu. Chetnie wymieniłbym swój stary mostek bo po pierwsze trochę mi się zrysał a po drugie nie pasuje mi do kiery ( kiera jest jakby matowiona a mostek nie ). Problem w tym, że chciałbym żeby taki sam kąt miał bo przez 4 lata już się do pozycji na rowerku przyzwyczaiłem. Mostek to jakiś Kalloy od Kelly'sa Spider (może ktoś już go obadał).
Mod Team Odi Napisano 11 Sierpnia 2006 Mod Team Napisano 11 Sierpnia 2006 Raczej tego nie zmierzysz, przynajmniej ja nie słyszałem o takich sposobach. Wstaw foto to będziemy zgadywać
firzu Napisano 11 Sierpnia 2006 Napisano 11 Sierpnia 2006 To jest ten rower http://www.kellys.pl/cyklo/spider-1x1.jpg , niestety lepszego zdjęcia nie widziałem na necie. Kurde to powinno sie dać jakoś obliczyć matematycznie Muszę poszukać czegoś o geometrii.
kadargo Napisano 11 Sierpnia 2006 Napisano 11 Sierpnia 2006 oczywiscie ze mozna teraz tylko katomierz w garsc i bedziesz znal dokladny kat pozdrawiam michal
evo Napisano 11 Sierpnia 2006 Napisano 11 Sierpnia 2006 To może jeszcze ja, bo ta grafika, którą dałeś acz fajna, to nie uwzględnia jeszcze tego, że rura sterowa jest nachlona i inaczej się to postrzega na rowerku Wystarczy chodzić na matme w podstawówce by wiedzieć, że suma 3 kątów to 180. Więc rura sterowa jesli jest skierowana zazwyczaj pod kątem 70* to oznacza, że jesli mostem da sie obrócić w pozycji poziomej, to ma aż 20 stopni. I tym samym można mieć mostem na poziomo do podłoża do az 40* ! Z katów pośrednich można sie zorientować, ćzy mostem miał 5, 10 czy wiecej stopni. Jeżeli twój mostek był baaardzo zadarty, to miał pewno koło 20* jeżeli tylko nieco sie odchylał od lini tworzonej przez rure sterową, to miał tylko z 5*.
kadargo Napisano 11 Sierpnia 2006 Napisano 11 Sierpnia 2006 bo pochylenie nie ma znaczenia przy pomiarze katomierzem a ty to skomplikowales ale co tam ze zdjecia ktore zapodono mi wychodzi ze mostek ma ok. plus 17 stopni
evo Napisano 11 Sierpnia 2006 Napisano 11 Sierpnia 2006 Na mój gust, to kąt 15-20 st. mocowany dodatnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.