Skocz do zawartości

[5592g] Canyon Ultimate CF SLX by 1415chris


Rekomendowane odpowiedzi

Hej

 

Teraz przyszedl czas na nieco powazniejsza szose.

 

Oto na czym bedzie ona budowana:

20110505182843.jpg

 

Rama, widelec pierwsza klasa :thumbsup:

Pozytywnie jestem zaskoczony sztyca R, po wymianie na Ti sruby 143g przy 27.2x300, calkiem niezle jak na ten typ mocowania.

Myslalem zeby podmienic z Tokenem, z mojego dotychczasowej szosy. Po skroceniu do 300mm byloby cos ok 120g ale jest on w karbonie 3k.

Nowy rower bedzie caly w UD, wiec odpada....

 

Ciekawe rozwizanie sterow Acros, ktore nie wymagaja tradycyjnego top cupa i expandera.

 

Troche udziwnien moze denerwowac, np:

-srubka zacisku sztycy stalowa M6 ale ze skokiem gwintu jak M5 WTF..? pierwszy raz cos takiego widze

-gorna srednica glowki ramy 1,1/4", po jakiego kija takie cos :wallbash:

tragedia tym wieksza ze w tym rozmiarze istnieja tylko 2 mostki, widoczny na zdjeciu R i Syntace, ktore raczej rekordow lekkosci nie bija, obecny 140g!!! po zmianie na Ti sruby bedzie 130g ale to caly czas raczej waga lekko-ciezkawa.

 

Troche gratow juz doszlo i jak na razie docelowa waga trzyma sie ponizej 6kg :icon_wink:

cdn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tez nie, ale jak wspomnialem z mostkiem nie mam wyboru, Syntace jest jeszcze ciezszy...

Sztyca sie zobaczy czy potrzebuje offset, tak poza tym jest naprawde na poziomie, tylko ten Ritchey...

Ostatecznie wyczytalem ze ludzie w mojej sytuacji traktowali napisy acetonem, czy czyms w tym stylu :icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam nic do jakości ritcheya, bo jest naprawdę bardzo dobra.

 

Wszystko wina minimalistycznego designu canyona:)

 

Jest szansa, że po dołożeniu kół siodła etc wszystko zagra...

 

Odnośnie reszty ...to tajemnica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Pare zdjec na szybko. Dzisiaj pierwsza, krotka przejazdzka sprawdzajaca ustawienia i dzialanie napedu.

Wszystko jak w szwajcarskim zegarku, sram poraza precyzja :icon_wink:

Do zlozenia pozostaly kola. Szprychy juz sa w drodze, obrecze i piasty w domu. Pare malych dodatkowych zmian i nic tylko jezdzic.

 

imag0022zh.jpgimag0009v.jpg[/img]imag0013mk.jpgimag0027xw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakies kaprawe zdjecia moze zrobie jutro/pojutrze. Na pro-sesje musze umowic sie z moim kuplem.

W Pon maja dojsc alu nyple, na ktorych finalnie bede robil kolka. To powyzej jest na mosieznych.

Zlozylem je tymczasowo aby zobaczyc jak te obrecze beda sie spisywac.

Zestaw na china obreczach, piastach z bikehubstore, szprychach mac 424 i nyplach alu mac: 1122g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..... a tak wyglada ze stozkami:

 

imag0039au.th.jpg

imag0041wf.th.jpg

imag0040xh.th.jpg

 

Sciagnalem owijke, bo przyszlo wymienic, jeszcze nieuzywane pancerze Jagwire na alu Niro.

Robia wrazenie, wraz z PC zestaw okablowania wazy niecale 94g.

 

Co do kolek, to tylko wrazenia z zaplatania: przednie bardzo ladnie z w miare rownym naciagiem, powierzchnia hamujaca z jednej strony z mikro wypustkiem, ktory jednak wylapuje sie przy finalnym wykonczeniu. Zobaczymy czy podczas hamowania bedzie to uciazliwe...?

Z tylem bylo wiecej zabawy, alu tu winnym byla szprycha/nypel. W pewnym momencie nie dalo sie dalej nakrecic nypla. Skonczylo sie cienciem szprychy. Po wymianie wszystko elegancko.

 

Jak w praktyce, to sie zobaczy.

 

Waga kolek: 1121.3g

Calosc 5669.8g + misc (koszyki + sruby, chain deflector, klej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mostek to ten sam Ritchey jaki przyszedl z rama. Ulegl malym modyfikacjom.

I moze ich skala powoduje ze teraz podoba mi sie i moge przezyc fakt ze jest to Ritchey :icon_wink:

Mostek to czarna anoda, sciagnalem napisy, bylo to o tyle proste ze sa one malowane.

Dostal nowa czarna plakietke z Matrixa, ktora to w oryginale jest cala pomalowana na swiecacy czarny. I tu rowniez cala farba poszla do zdjecia ukazujac ladna czarna anode. Do tego mostek zostal obdarzony czarnymi Ti srubami.

 

Tak jak juz pisalem, wybor mostkow do tej ramy i oryginalnego widelca sprowadza sie tylko do Ritcheya i Syntace.

Glowka ramy jest w standardzie 1 1/4" 1.5".

 

Nie wiem czy jest to tylko zasluga tego wiekszego mocowania ale w polaczeniu z kiera tokena (189g)kokpit jest zdecydowanie sztywniejszy, porownujac do zestawu z Pinnacle KCNC. Znacznie lepiej czuje sie caly rower, pewniejsza jego konrola.

 

Zainteresowanie szosa, w sumie nie tak dawno zaczalem, no i mi sie spodobalo :icon_lol:

 

Po pewnym czasie jak kupilem pierwsza gotowa szose, zaczalem kombinowac nad "moja" wersja szosy i tak narodzil sie ten rower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak na razie nie wskazują żadnych oznak że coś jest z nimi nie tak.

Co prawda, mają jeszcze niewiele przejechanych km i na finalny werdykt trzeba będzie poczekać do min. 1k km.

Pode mną nie mają lekko, +90kg. Podczas jazdy, nawet na stojąco, koła nie ocierają o klocki.

Czyli po nieco ponad 100 km koła spisują się znakomicie.

Polecam, jak już tego wcześniej nie robiłem, szprychy Mac 424.

Waga sapimow cx-ray, i 50% ich ceny!

 

Do tego szytki veloflexa extreme lub coś w ten deseń i jest mega wrażenie!

Nie wspominając pozostałych części, z rama na czele :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I takie bylo moje zalozenie, sie zobaczy.

Bo "markowe" dwa kolka o tej wadze kosztuja 3x wiecej!

Ok, rozumiem, ze dobre, lekkie pociaga za portfel ale jak cos n x tanszego bedzie sie sprawowac na porownywalnym poziomie, no wlasnie, trzeba to sprawdzic.

 

A mnie by sie marzyla taka:

275g 42mm w UD

srt42xl447.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Moja nowa szosa, poskladana i objezdzona :thumbsup:

 

Bar caps Cinelli 5.7g

Bar Tape Cinelli cork 33.5g

BB Campagnolo SR 43.6g

Brakes (Front) KCNC C7 85.3g

Brakes (Rear) KCNC C7 82.6g

Cables Brake Niro/Power Cordz 58.6g

Cables Derlr Niro/Power Cordz 32g

Cassette Sram 1090 11-25 162.6g

Chain KMC X10SL 105+1 233g

Crank Campagnolo Record 11s 643.4g

Derlr (Front) Sram Red 68.8g

Derlr (Rear) Sram Red AFC pulleys & pivot bolt 125.6g

Fork Canyon 114 SLX 344.5g

Frame Canyon Ultimate CF SLX with bearings 1057.2g

Handlebar Token TK9735 44cm 189.1g

Hanger Canyon 8.8g

Headset Acros w/o bearings 32g

Pedals XPEDO Thrust 195g 188.1g

Seat Smud-Carbon 66.5g

Seatpost Ritchey WCS/VCLS 27.2x300 142.9g

Seatpost clamp Canyon 16.6g

Shifters Sram Red 294.9g

Skewers J&L Titanium 27.2g

Spacers Canyon 10mm 8.8g

Stem Ritchey WCS 120mm Ti bolts 130.2g

Tyre (Front) Veloflex Extreme 228.8g

Tyre (Rear) Veloflex Extreme 237.7g

Wheel (Front): 475.3g

rim xbikes carbon 49 mm 309.5g

hub BikeHubStore 67g

spokes Mack 424 90.7g

nipples Sapim Polyax 14mm 6.7g

washers 1.4g

valve extention Planet X 4.2g

Wheel (Rear): 636.7g

rim xbikes carbon 49 mm 302.8g

hub BikeHubStore 212.1g

spokes Mack 424 112.1g

nipples Sapim Polyax 14mm 8.1g

washers 1.6g

valve extention Planet X 4g

 

Totala 5668.2g

 

Updates:

Cassette: Recon 11-23 alloy 88.6

Chain: Yaban 101 Ti 230.7g

 

New Total 5591.9g

 

1005671z.jpg

 

Galeria:

Picasa Web Albums - Chris Abramovicz

 

Czesci na wadze:

ImageShack Album - 70 images

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...