Skocz do zawartości

[Stery Klasyczne] Górną śruba imbusowa we wsporniku kierownicy.


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z wyprostowaniem kierownicy, nie mówiąc już o wyjęciu całego wspornika kierownicy z ramy/widelca.

Na podstawie TEGO artykułu wnioskuję, że mam stery klasyczne (Threaded - Quill stem).

Poniżej obrazek mojego wspornika kierownicy, śruby imbusowej która siedzi w sporniku oraz widok wnętrza wspornika bez śruby.

allenboltthreadedheadse.th.jpg

 

Stosowałem się do poniższych zaleceń:

[PL] Rozkręcanie sterów klasycznych

[EN] Threaded Headset Removal and Replacement

[EN video] How to Overhaul a Threaded Headset

 

Wnętrze wspornika i okolice odbyły również całonocną kąpiel w WD-40.

Śruba nawet nie drgnie pod młotkiem, a boje się uderzać z pełnym impetem by czegoś nie uszkodzić. Dodam tylko tyle, że cała konstrukcja nie była ruszana od nowości (1995r.). :icon_confused:

 

Czy ktoś ma na to jakiś sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz uderzyć porządnie młotkiem w tą śrubę na pewno ustąpi, ja stosowałem jeszcze taką metodę siłową próbując na siłę przekręcić mostek w rurze sterowej na chama za kierownicę blokując koło między nogami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie naparzam młotkiem i śruba ani rusz tylko rower sprężynuje na oponie. Mogę jeszcze przywalić z zamachu z za głowy ale najpierw powiedźcie mi co mogę ewentualnie uszkodzić (z jakimi ewentualnymi kosztami się liczyć?). Czytałem gdzieś że ktoś tak rozwalił sobie rurę sterową. Więc może jeszcze jakiś ostry odrdzewiacz zamiast WD-40?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na śrubę połóż cieńką deseczkę i dopiero się młotkiem zamachnij w tą właśnie deskę.

Chyba, że masz siłę M.Pudzianowskiego - w takim wypadku odradzam mocne zamachnięcie z wiadomych przyczyn :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...