Skocz do zawartości

[korba] zakup nowej korby mtb


Jurom

Rekomendowane odpowiedzi

Tamta co podałeś się nie nadaje do MTB, stopniowanie 48-38-28 to zbyt wiele. Szukaj 44-32-22 albo 42-32-22

 

W twoim budżecie bardziej profesjonalnie, tylko nie wiem czy jest sens.

http://allegro.pl/shimano-korba-deore-2011-fc-m590-44-32-22-ctbike-i1593473628.html

 

http://allegro.pl/truvativ-firex-z-zintegrowana-osia-oslonka-gratis-i1590010269.html

 

A teraz tak bardziej zgodnie z klasą roweru,

 

http://allegro.pl/korba-shimano-fc-m470-octalink-i1585047508.html + musisz dobrać suport na aukcji możesz kupić w komplecie za 150zł. Jeżeli pasuje Ci 121mm

 

http://allegro.pl/nowa-korba-shimano-fc-m442-44-32-22-octalin-lublin-i1577876348.html + to samo suport na Octalink (standard shimano)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, a wiesz czym moze byc spowodowane to, ze czasami zrobie pol obrotu pedalami ale nie napedza on kola?

 

Tak, sypie ci się wolnobieg/bębenek. Poczytaj ten dział nawet ktoś pisał że całkiem przestało napędzać mu rower. W niedalekiej przyszłości u ciebie będzie podobnie, ew. zatnie się i będziesz miał tzw. ostre koło:)

 

EDIT//

Te 5mm robi różnice.

 

1. Korba może na ramie się zaprzeć (na widełkach z tyłu)

2. Zaburzysz linie łańcucha

 

W tych droższych korbach nie masz problemu tam jest system podkładek. Przy octalink zmierz obecny suport i kup na długości takiego samego octalinka bedzie grało na 99%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie zauważam różnicy między długością korby 170 a 175. Dowodem na to fakt, że kupiłem korbę 175 a po roku użytkowania okazało się, że to 170 :) Może taka moja budowa (182cm, długie nogi), ale jak dla mnie 5mm nie jest odczuwalne. A korby 170 często można znaleźć taniej niż 175. I jeszcze jedno: czy masz nowy łańcuch i kasetę. Jeśli nie a chcesz wymienić korbę to stary łańcuch o takim przebiegu jak miała korba nie będzie współpracować z nową korbą. Łańcuch będzie przeskakiwać. Co do faktu, że obrót korbą nie napędza koła to konieczna będzie wymiana bębenka, jeśli taki znajdziesz, piasty - co może nie być opłacalne ze względu na zapewne średnią klasę osprzętu w twoim rowerze (chodzi mi o koszt przeplecenia piasty, dobór szprych, ewentualne kłopoty związane z wykręceniem obecnych szprych) albo wymiana koła jako całości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...