MrRafik Napisano 3 Maja 2011 Napisano 3 Maja 2011 Cześć Na początek wspomnę że nie znam się na rowerach i manetki,korby itp. to dla mnie czarna magia. Tak więc nie bijcie mnie że nie będę prawidłowo nazywać części rowerowych. Rower to Urata (?!). Dostałem go na komunię. Za kilka dni skończy swoje 8 urodziny. Wszystko w nim dobrze chodziło aż do dzisiaj, a raczej przedwczoraj... Od samego dostania roweru były tzw. przestoje w napędzie, miałem cały obrót pedałami który nie napędzał rowerem. Nie przeszkadzało mi to i jakoś się nie interesowałem tą wadą. Rok temu trochę zaczął się sypać (pedały,licznik,oświetlenie itp.). Na początku tego roku zmieniłem w nim w Decathlonie pedały, nowy licznik od Sigmy, nowe dętki (przód i tył). Ale mniejsza o to bo raczej nie ma to żadnego wpływu na jakość działania roweru. Wspomnę tylko że od tamtego roku chodzi ciężko jak traktor, można nieźle się na nim zmęczyć w letni gorący poranek na prostej drodze. Przedwczoraj wybrałem się na wycieczkę iii ... Po kilku km przejechanych poprostu rozkraczył się. Jak pedałuję do przodu normalnie chodzi łańcuch, zmienia przerzutki ale mogę tak stać w miejscu i nie ruszę się ani metr. Zachowuje się tak jakbym pedałował do tyłu. Przerzutki to jakieś no-namy. Teraz takie pytanie. Czy da się domowym sposobem naprawić usterkę? Co trzeba zrobić aby chodził tak lekko jak za starych dobrych czasów (kondycji nie straciłem!)? Czy w ogóle opłaca się w niego ładować forsę (np. zmiana przerzutek, itp. na jakieś markowe shimano). Czy może lepiej zainwestować w nowy sprzęt. Jednak na początek wolałbym się dowiedzieć co muszę zrobić, gdzie pokręcić itp. aby to naprawić bo forsy od tak nie mam. W dodatku czasami coś zgrzytało w rowerze.