hawli Napisano 3 Maja 2011 Napisano 3 Maja 2011 Witam, mam rower decathlon rockrider 5.2 w rozmiarze ramy S (16") a mam 182cm wzrostu... Potrzebuje większy rower i zamierzam zacząć jeździć raczej ostro po lesie, ale nie mam kasy na nowy. Pomyślałem więc, że mógłbym kupić dłuższy przedni amortyzator, wtedy przód ramy poszedłby do góry i cały rower uzyskałby bardziej 'downhillową' sylwetkę (zakładam że nieobciążyłoby to zbytnio główki ramy). Albo kupić większą ramę i przełożyć osprzęt. Co do drugiego pomysłu to nie znam się na tyle na rowerach, żeby stwierdzić czy da się przełożyć cały osprzęt. Gdybym zmieniał ramę to na amortyzowaną. krótka specyfikacja roweru: Mechanizm korbowy Suntour XCT302 22x32x42; manetki Shimano Altus 8 biegów; przerzutka przednia Shimano C050, przerzutka tylna Shimano Altus; Kaseta SRAM PG830 8 biegów 11x32. kierownica Rockrider Sport oversize 600/640 mm wspornik Rockrider oversize 6° pedały klasyczne Wellgo LU-C3, stery Aheadset VP A71 czy zmiana ramy byłaby opłacalna? jaką amortyzowaną ramę byście polecili, żeby można było przełożyć jak najwięcej osprzętu? ze swojej strony bardziej skłaniam się w stronę zmiany samego amora, może na coś takiego: http://allegro.pl/nowy-amortyzator-rst-launch-ra-130mm-skoku-i1577866998.html może taka rama http://allegro.pl/nowa-rama-kellys-beast-full-warszawa-i1585990110.html ? ale nie wiem ile kosztowałby tylny amor i czy pasowałby osprzęt..
Fenthin Napisano 3 Maja 2011 Napisano 3 Maja 2011 Masz za krótką ramę i żadne kombinowanie z widelcami nic nie da, jedynie jeszcze bardziej popsujesz. Musisz kupić nową ramę/rower i tyle. Skoro nie masz na nowy rower, gdzie przykładowo taki nowy 5.2 kosztuje 1000zł, nie pchaj się w pełne zawieszenie. Te Kellysy są niechlujnie wykonane, do tego dolicz koszt dampera... kup dobrą sztywną ramę. Uwierz, że mając taki budżet będziesz z niej bardziej zadowolony niż z marnego fulla. Możliwe problemy przy wymianie: mufa suportu o innej szerokości, sztyca i rura podsiodłowa (w przypadku drugiego wymiaru kwestia mocowania przerzutki) o innej średnicy. Stery musisz kupić czy tak czy siak (chyba, że dostaniesz do ramy), podobnie jak linki i pancerze więc o tym nawet nie mówię. I jeszcze pozostaje długość tylnych widełek, a co za tym idzie ilość ogniw łańcucha, ale tu raczej te ~425mm jest standardem.
hawli Napisano 3 Maja 2011 Autor Napisano 3 Maja 2011 dzieki za odpowiedź. w takim razie zbeiram na rower
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.