Skocz do zawartości

[piasta tył] dlaczego ta piasta ma jeden gwint?


roszej

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc, znalazłem u znajomego na złomie parę rowerowych ram, mam resztę części wiec pomyślałem o zlożeniu ostrego. Znalazłem na allegro taka oto piastę PIASTA NOVATEC i sie zastanawiam dlaczego ona ma tylko jeden gwint ? tzn zebatka i kontra jest przykręcana tym samym gwintem a nie różnostronnymi. I co wtedy z jazdą do tyłu? i czemu te piasty są takie drogie? :sick:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony są dwa gwinty aby przykręcić zębatkę i kontrę (ostre koło) Z drugiej natomiast jest gwint przeznaczony do instalacji wolnobiegu. Piasta taka nazywa się flip-flop. Są drogie, gdzyż są to piasty wysokiej jakości (czytaj: z najwyższej półki)

 

Przeczytałem opis aukcji i tam są odpowiedzi na wszystkie twoje pytania

Możliwość montażu z jednej strony nakręcanej zębatki /w komplecie 16Tx2.3/, z drugiej strony wolnobiegu /gwint 1.37'' (''duży'')/.

 

*** Piasty NOVATEC charakteryzuje najwyższa jakość materiałów, łożysk, estetyczne wykończenie i trwałość. Zaawansowanie techniczne pod każdym względem ***

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję, czytałem opis ale nie bardzo zrozumiałem :) Zmyliło mnie bo gdzieś mi przemknęły piasty z możliwością założenia dwóch różnych koronek. A co do ceny, chodziło mi ogólnie a nie o konkretnie tą piastę. W ogóle bardzo mało takich piast na allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

119pln, drogie? Ciekawe co powiesz o piastach Chrisa Kinga za ponad 1600pln za sztukę...

http://www.trialshop.pl/index.php?_a=viewProd&productId=96

Ja tylko uwierzyłem producentowi :icon_wink:

I tutaj coś wyczytałem:

http://www.trialshop.pl/index.php?_a=viewProd&productId=417&review=write

http://www.trialshop.pl/index.php?_a=viewProd&productId=418

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zrobie jej SUZUE mod :).

Wracajac do jednego gwintu , pare dziesiąt lat temu , piasty torowe potrafiły mieć jeden gwint, pewnie nikt sie nie zastanawiał nad skidowaniem.

Zdziwiłem się kiedyś mając w rękach torowe koło na polskiej (ruskiej może?) piaście , kopii campagnolo , z rozstawem torowym , jednak z jednym gwintem :o

Poprostu robili lepszej jakości gwint i dobijali koronke rotafixem albo na imadle.

Powiem wam szczerze ,że miałem nie lada problem aby wydobyć koronkę z tego koła.

 

Dla potomnych , powyższy tekst nie jest promocją klejonek :) powierzchnie gwintowane w piastach szosowych nie są przsystosowane do takich przeciązeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... powierzchnie gwintowane w piastach szosowych nie są przsystosowane do takich przeciązeń.

 

Coś mi tu nie pasuje. Kiedyś wszystkie(?) kasety były nakręcane a kolarze ganiający na torze brali udział w wyścigach (wciąż biorą), dlaczego przeciążenia podczas sprintu na torze u tego samego gościa mają być większe niż podczas finiszu w wyścigu?

Nie mówię, że stare piasty powinno się kleić (choć sam tak zrobiłem) ale dlaczego od razu mają być słabsze?

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam wrażenie, że chodzi o dwie sprawy:

1. Na szosie jest wolnobieg więc gwint pracuje w jedną stronę.

2. Wolnobieg nakręcony mimo wszystko pracuje większą powierzchnią niż single.

 

1. Gdzieś mi się obiło, że na torze czasami nie stosują kontry bo nie jest im potrzebna (brak gwałtownego zwalniania itp) czyli z tą pracą w jedną stronę to chyba trochę nie tak. Jeżeli z tą kontrą się mylę to niech mnie ktoś poprawi

2. Niech będzie

 

pzdr i EOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...