rfks Napisano 3 Maja 2011 Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 Siema W ramie którą chcę przerobić na ostre haki są co prawda poziome i otwarte do przodu, ale prawy jest znacznie krótszy od lewego - jak na zdjęciach: http://goo.gl/V0ieG http://goo.gl/2yziI przy powyzszym ustawieniu osi kolo jest idealnie w osi roweru, widac ze przy rozciaganiu lancucha bedzie problem z napinaniem. Można "przedłuzyć" dziurę w prawym haku tak, żeby była identyczna jak w lewym? Zewnętrzne wymiary są identyczne, więc powinno dać się to zrobić symetrycznie. Czym to zrobić? Spiłować, próbować rozwiercić czy oddać komuś kto obrabia metal? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adasiowaty Napisano 3 Maja 2011 Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 pilnik albo kątówa i wio ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angelo105l Napisano 3 Maja 2011 Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 Potrzebujesz tylko okrągłego pilnika oraz czasu i wytrwałości. Imadło i zimne piwo też nie zaszkodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skeletor Napisano 3 Maja 2011 Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 miałem ten sam problem. Nie posiadałem okrągłego pilnika więc dało radę kwadratowym , ale kolega mi mówił że jak miał coś takiego u siebie w rowerze to szlifierką ponacinał sobie tan hak do pożądanej długości i reszte pilnikiem - cięcie szlifierką po prostu ułatwiło mu trochę pracę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rfks Napisano 3 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 Dzięki za pomoc, jutro przyatakuje pilnikiem a jak nie pójdzie to w weekend pożyczę katowke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szmit Napisano 3 Maja 2011 Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 A tak z ciekawości, po co zastosowano tą asymetryczność ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KubaRozpruwacz Napisano 4 Maja 2011 Udostępnij Napisano 4 Maja 2011 Spotkałem się tylko z asymetrią w drugą stronę, tzn. prawy hak był dłuższy, wynikało to z tego, że był tam jeszcze mocowany hak przerzutki. W tą stronę jak u Ciebie nie mam pojęcia, ale stawiałbym, że nie ma to żadnego zastosowania, a jest jedynie skutkiem ubocznym czegoś. Może prawy hak był przelutowany? (bo np. ktoś prostował hak przerzutki i przedobrzył). Albo po prostu taka uroda tej ramy:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angelo105l Napisano 4 Maja 2011 Udostępnij Napisano 4 Maja 2011 Wrzucasz koło w haki i przykręcasz z prawej strony na samym końcu tego płytkiego haka. Potem łapiesz koło za opone przy suporcie i ustawiasz na środku a drugą ręką przykręcasz lewą nakrętkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KubaRozpruwacz Napisano 4 Maja 2011 Udostępnij Napisano 4 Maja 2011 A nie lepiej mieć takie same haki i w obu dopchnąć ośkę do samego końca i przykręcić? Skoro już zakładamy, że nie ma konieczności regulacji przesunięcia osi w hakach - bo wg. takiego wytłumaczenia nie ma żadnej regulacji, oś zawsze przesunięta do końca prawego haka. Nie twierdzę, że nie jest tak jak piszesz, moje wytłumaczenie nie było lepsze, ale jeśli tak jest to takie rozwiązanie to totalny suchar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hetman Napisano 21 Maja 2011 Udostępnij Napisano 21 Maja 2011 Spotkałem się tylko z asymetrią w drugą stronę, tzn. prawy hak był dłuższy, wynikało to z tego, że był tam jeszcze mocowany hak przerzutki. W tą stronę jak u Ciebie nie mam pojęcia, ale stawiałbym, że nie ma to żadnego zastosowania, a jest jedynie skutkiem ubocznym czegoś. Może prawy hak był przelutowany? (bo np. ktoś prostował hak przerzutki i przedobrzył). Albo po prostu taka uroda tej ramy:D Mogę się domyślać, że akurat Chińczycy w fabryce przechodzili na nowsze mocowanie przerzutki a zostały im stare haki więc zastosowali je po bezprzerzutkowej stronie. Zastosowania nie miało żadnego poza zagospodarowaniem złomu. Zgadza się, to rozwiązanie to suchar ale rower się sprzedał. Przyznaj sam, spojrzałbyś na drugą stronę ramy kilka lat temu widząc taki hak z prawej ? PS: czy mi się wydaje, czy ta rama jednak była spawana? Daj ostre (makro) zdjęcia prawego haka w dobrym świetle. Powierzchnia jest gładka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rfks Napisano 21 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2011 Mogę się domyślać, że akurat Chińczycy w fabryce przechodzili na nowsze mocowanie przerzutki a zostały im stare haki więc zastosowali je po bezprzerzutkowej stronie. Zastosowania nie miało żadnego poza zagospodarowaniem złomu. Zgadza się, to rozwiązanie to suchar ale rower się sprzedał. Przyznaj sam, spojrzałbyś na drugą stronę ramy kilka lat temu widząc taki hak z prawej ? PS: czy mi się wydaje, czy ta rama jednak była spawana? Daj ostre (makro) zdjęcia prawego haka w dobrym świetle. Powierzchnia jest gładka? Takie haki są podobno typowe dla Raleigh'i np. tu http://allegro.pl/raleigh-reynolds-i1616282812.html i paru innych co się przewinęły przez allegro ostatnio Podobno taki hak służył do mocowania jakiegoś starego typu przerzutek, które opierały się o tę "pełną" część. Moim zdaniem nie byly spawane, przed piłowaniem były zupełnie gładkie, jutro wrzucę foto z czegoś co ma makro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.