maciejski Napisano 3 Maja 2011 Napisano 3 Maja 2011 Witam serdecznie. Archiwum przejrzałem nt. Scottów Voltage. Wiem już co nieco o tym rowerze ale mnie interesuje kupno używki, bo dopiero zaczynam, nie wiem czy mi się wkręci, chciałbym popróbować. Chodzi o ten rower http://allegro.pl/rower-scott-voltage-yz-25-swietny-stan-i1583814269.html Mam kilka wątpliwości, pierwsza mam 183 wzrostu, czy rama M nie będzie za mała? Nie wiem ile ma cali, bo nigdzie nie mogę tego znaleźć (tak jak pisałem dirt/street z tym, że do streetu to ten rower aż tak bardzo się nie nadaje + czasem jakaś trasa w stylu 10km, lajtowa, dlatego trochę naciskam na to, żeby były przerzutki a nie single-speed jak w typowym streetowcu) Dwa, że moim zdaniem cena jest trochę wysoka, bo rower jest już kilkuletni, próby kontaktu zeszły na niczym - chciałem się dowiedzieć czy amorek puka czy wymieniał regularnie olej, bo może się okazać, że amorek do wymiany, więc do tego dojdzie kwota około 400-500zł, przesyłka z 100zł i nagle się okazuje, że mogę kupić nowego YZ 30 http://www.muszakski.com.pl/rower-scott-voltage-yz-30-m-black-purple.html z gwarancją. Jak uważacie? Za ile warto go wziąć i czy rama M będzie ok? Dzięki! No Pany, nikt nie ma nic do powiedzenia? Chociażby w kwestii wielkości ramy :|
Bombell Napisano 3 Maja 2011 Napisano 3 Maja 2011 Wielkość ramy w dirt/street jak najmniejsza. Po drugie koleś nie wymieniał oleju w amorze bo go tam nie ma. Po trzecie odpuść sobie ten rower używany i nowy bo nie ma nic co by go z dirtem łączyło. Jaką kwotę możesz przeznaczyć na rower? I zainteresuj się tematem u góry bo na pewno cię zainteresuje.
maciejski Napisano 3 Maja 2011 Autor Napisano 3 Maja 2011 Wielkość ramy w dirt/street jak najmniejsza. Po drugie koleś nie wymieniał oleju w amorze bo go tam nie ma. Po trzecie odpuść sobie ten rower używany i nowy bo nie ma nic co by go z dirtem łączyło. Jaką kwotę możesz przeznaczyć na rower? I zainteresuj się tematem u góry bo na pewno cię zainteresuje. A to nie jest amorek olejowy? O_o Byłem przekonany, że tak, wybacz lameriadę :| Ogólnie to "dirt" może zbyt mocne słowo. Będę musiał czasem przejechać po asfalcie z 10-15km w mieście, także nie może być mega mały. Super wyczynówy też nie będę uprawiał, bo jestem już za stary i łamliwy a do tego spory (jak pisałem 183). A np. rower na ramie Dartmoor Street Fighter 16 cali?
Lollex Napisano 4 Maja 2011 Napisano 4 Maja 2011 Musisz znalesc jakis kompromis, mialem streetfightera 16" i mam 185cm wzrostu i byl maly, teraz kupilem speca p3 ktory teorerycznie jest jeszcze mniejszy (jezeli chodzi o podsiodłówke) ale o 5-6 cm dluzszy od sf'a, wiec postanowilem zawrzeć kompromis, wysoka sztyca na dojazdy i tyle. Jak kupisz krowe to go nie okiełznasz na trasach. Jezeli chcesz kupic uzywke to tylko na markowych podzespolach, tamten skociak nie warty nawet jest dla mnie polowe tego, z prostego powodu, amortyzator do xc. http://allegro.pl/super-maszyna-do-dual-4x-fr-dh-scott-marzocchi-i1590275438.html Przylicytuj to, w porownaniu do tamtego duzo lepszy sprzet, wymaga malego szlifu i mialbys przyzwoity rower. Nie kupisz ramy ktora cie idealnie zadowoli rozmiarowo, takze szukałbym cos pokroju rozmiaru L, bądź 16", 17". Powyzej tych rozmiarow rower straci swoj urok i nie bedzie juz taki zwrotny.
maciejski Napisano 4 Maja 2011 Autor Napisano 4 Maja 2011 Musisz znalesc jakis kompromis, mialem streetfightera 16" i mam 185cm wzrostu i byl maly, teraz kupilem speca p3 ktory teorerycznie jest jeszcze mniejszy (jezeli chodzi o podsiodłówke) ale o 5-6 cm dluzszy od sf'a, wiec postanowilem zawrzeć kompromis, wysoka sztyca na dojazdy i tyle. Jak kupisz krowe to go nie okiełznasz na trasach. Jezeli chcesz kupic uzywke to tylko na markowych podzespolach, tamten skociak nie warty nawet jest dla mnie polowe tego, z prostego powodu, amortyzator do xc. http://allegro.pl/super-maszyna-do-dual-4x-fr-dh-scott-marzocchi-i1590275438.html Przylicytuj to, w porownaniu do tamtego duzo lepszy sprzet, wymaga malego szlifu i mialbys przyzwoity rower. Nie kupisz ramy ktora cie idealnie zadowoli rozmiarowo, takze szukałbym cos pokroju rozmiaru L, bądź 16", 17". Powyzej tych rozmiarow rower straci swoj urok i nie bedzie juz taki zwrotny. Właśnie tego co wkleiłeś oglądałem - to jest rozmiar M :/ Tak jak pisałem mam na oku Street Fightera 16" (czyli tego większego) ale piszesz, że go miałeś i rzeczywiście aż taka lipa? Wiem, że ideału nie znajdę, bo tak się po prostu nie da ale myślałem, że jak trochę dam siodełko do góry w tym Street Fighterze to będzie dużo lepiej niż w Scottach rozmiaru M czy np. Giant'ie Brassie także rozmiaru M (bo obydwa bodajże to są 14,5"). Między 14,5" a 16" różnica powinna być odczuwalna ale każda z ram ma inną geometrię, więc dalej mam siano we łbie. Nad tym mocno rozmyślam - http://allegro.pl/rower-street-dirt-stan-dobry-i1594691412.html Przed chwilą gadałem z gościem od tego Scotta co Lollex wkleiłeś - to nawet nie jest M - to jest XS
kello Napisano 4 Maja 2011 Napisano 4 Maja 2011 Ale potrzebujesz rower do normalnej jazdy wyglądający jak do dirtu czy rower do dirtu w czystej postaci?
Lollex Napisano 4 Maja 2011 Napisano 4 Maja 2011 Kup sobie mniejsza ramke, jakos przemeczysz sie na podjazdach ale za to bedziesz mial niesamowita frajde z jazdy w terenie. Dla mnie byl lipny bo był za krótki, wysokosc podsiodlowki mi akurat odpowiadala, ale dla mnie rower ktory nie ma rozstawu 118 to nie rower:D tymbardziej ze moj dawny sf mial 106 w porownaniu do obecnego sztywniaka ktory ma 111,5 wiec nawet nie ma o czym mowić. Ten sf ktory podales bez szału, gosc chyba nie wie czym dysponuje, dziwacznie poskladany, odrazu musialbys wywalic 24 z tyłu. Podaj jaki masz budżet, postaramy sie jakos ci pomóc.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.