Skocz do zawartości

[Hamulec] Przedni hydrauliczny piszczy

benkowik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zakupiłem rower i po pierwszej 10 km przejażdżce zauważyłem a raczej usłyszałem, że przedni hamulec hydrauliczny piszczy. Łapie dobrze ale ten pisk strasznie przeszkadza. Niestety nie znam się dobrze na hydraulicznych. Zawsze w swoim rowerze miałem V-brakei.

Co dziwne piszczy przy bardzo małych prędkościach 0-8km/h.

Moje hamulce - SHIMANO (11) M445 Hydraulic Disc

Jaki czynności powinienem wykonać aby pozbyć się tych pisków.

Pozdrawiam.

Deszcz jeszcze mnie nie spotkał.

Nie sprawdzałem czy się dotarły ale mam wrażenie, że delikatnie obcierają się o tarcze przy jeździe ale to tak delikatnie, że ciężko to usłyszeć (jest to możliwe tylko przy podniesionym kole i szybkim jego rozbujaniu).

Na oko wszystko jest ustawione (kąty, odległości poszczególnych części) tak samo jak z tyłu, więc napisałem ten temat bo zastanawiało mnie dla czego piszczy.

Ja też tak miałem z hamulcami shimano, że podczas hamowania przed światłami (do tego biorąc zakręt) przód zaczynał jęczeć - właśnie przy niskich prędkościach. Potem dodatkowo zachlapałem tarczę olejem. W moim przypadku pomogło spryskanie tarczy i klocków preparatem do odtłuszczania tarcz hamulcowych (w hipermarkecie za 10 zyla, dobrj firmy produkującej kosmetyki samochodowe). Może to pomoże???

Witam,

Tarcza jest trochę "tłusta" więc to jest pewnie przyczyną tych odgłosów.

Mam jednak inny problem. Wcześniej tego nie słyszałem ale dzisiaj po jeździe w terenie polnym (piasek pył) na klockach zebrało mi się trochę bardzo drobnego piasku. Na tarczy nie widać rys po hamowaniu lecz dzięki temu usłyszałem tarcie klocka o tarczę w trakcie jazdy. W domu zauważyłem, że tarcza w trakcie jazdy "leży" na klocku bliżej koła - po prostu tarcza jest bliżej wewnętrznego klocka niż środka).

Tak jak wspomniałem mój sprzęt to 180mm front Center Lock i SHIMANO (11) M445 Hydraulic Disc.