Skocz do zawartości

[Hamulec] Przedni hydrauliczny piszczy


benkowik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zakupiłem rower i po pierwszej 10 km przejażdżce zauważyłem a raczej usłyszałem, że przedni hamulec hydrauliczny piszczy. Łapie dobrze ale ten pisk strasznie przeszkadza. Niestety nie znam się dobrze na hydraulicznych. Zawsze w swoim rowerze miałem V-brakei.

Co dziwne piszczy przy bardzo małych prędkościach 0-8km/h.

 

Moje hamulce - SHIMANO (11) M445 Hydraulic Disc

 

Jaki czynności powinienem wykonać aby pozbyć się tych pisków.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deszcz jeszcze mnie nie spotkał.

 

Nie sprawdzałem czy się dotarły ale mam wrażenie, że delikatnie obcierają się o tarcze przy jeździe ale to tak delikatnie, że ciężko to usłyszeć (jest to możliwe tylko przy podniesionym kole i szybkim jego rozbujaniu).

 

Na oko wszystko jest ustawione (kąty, odległości poszczególnych części) tak samo jak z tyłu, więc napisałem ten temat bo zastanawiało mnie dla czego piszczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też tak miałem z hamulcami shimano, że podczas hamowania przed światłami (do tego biorąc zakręt) przód zaczynał jęczeć - właśnie przy niskich prędkościach. Potem dodatkowo zachlapałem tarczę olejem. W moim przypadku pomogło spryskanie tarczy i klocków preparatem do odtłuszczania tarcz hamulcowych (w hipermarkecie za 10 zyla, dobrj firmy produkującej kosmetyki samochodowe). Może to pomoże???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Tarcza jest trochę "tłusta" więc to jest pewnie przyczyną tych odgłosów.

Mam jednak inny problem. Wcześniej tego nie słyszałem ale dzisiaj po jeździe w terenie polnym (piasek pył) na klockach zebrało mi się trochę bardzo drobnego piasku. Na tarczy nie widać rys po hamowaniu lecz dzięki temu usłyszałem tarcie klocka o tarczę w trakcie jazdy. W domu zauważyłem, że tarcza w trakcie jazdy "leży" na klocku bliżej koła - po prostu tarcza jest bliżej wewnętrznego klocka niż środka).

 

Tak jak wspomniałem mój sprzęt to 180mm front Center Lock i SHIMANO (11) M445 Hydraulic Disc.

 

Chciałbym to wyrównać bo zużycie jednego klocka nie będzie równe drugiego. Tylko jak to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poluzuj zacisk naciśnij klamkę hamulca i trzymając ją dokręć zacisk tak się reguluje hamulce hydrauliczne gdy Ci klocek trze o tarczę.

Witam !!! Ja mam identyczny problem. Posiadam hamulce Avid Elixir 5, na przodzie mam tarczę 185mm a z tyłu 160mm. Rower kupiłem używany ale stan całości wygladał na nie więcej niz 500km więc wszystko prawie nowe. Rower dostałem do złożenia więc wszystko musiałem ustawić na nowo.

 

A więc hamulce ustawiłem tak że był minimalny dystas klocków po obu stronach do tarczy a sama tarcza nie posiadała bić. Puszczone koło przednie chodziło bezszelestnie. Po przejechaniu 50km usłyszałem dzwonienie tak jak kolega opisywał jadąc między 7-15 km/h. Przyjechałem do domu, rower do góry kołami i pokręciłem kołem. Słuchać lekkie ocieranie tarczy o klocek. Dodam że problem dotyczy tylko przednego koła z tarczą 185mm. Ustawiłem zacisk ponownie i znowu po niewielkim dystansie to samo. Jak bym mocno wszystkiego nie skręcił i jak doładnie nie ustawił to po pewnym czasie zaczyna ocierać co powoduje dzwonienie.

 

Pytałem w serwisach i ponoć taki urok tarczy i to jeszcze tych większych. Ponoć obciążenia i temperatura zawsze trochę wykszywi tarczę i będzie lekko ocierać. Dodam że w grę nie wchodzi wibracja spowodowana przez opony bo miałem już 2 rodzaje i też wyciągałem klocki do jazdy i było na ten czas cicho.

 

Moja teoria jest taka że tarcza ocierając minimalnie o klocek przy niskich prędkościach dostaje rezonansu i gra tak jak dzwonienie na instrumęcie trójkacie zawieszonym na sznurku.

 

Proszę mi powiedzieć o co chodzi i co mogę z tym zrobić ?

 

Puki co mam plan zmienić tarczę na 160mm kosztem słabszego hamowania lub zakup tarczy pływającej hope która moze być sztywniejsza i sama jej konstrukcja sprawia że nie wydaje dzwięków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę mi powiedzieć o co chodzi i co mogę z tym zrobić ?

 

Jeśli masz możliwość to pożycz od kogoś tarczę sztywniejszą jak np na pająku i wtedy sprawdź czy dany problem się powtarza.

 

P.S. Jaką masz tarczę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/avid-tarcza-hamulcowa-g3-cleansweep-185-i1563892486.html

 

Avid - tarcza hamulcowa G3 Cleansweep - 185

 

Jeżdząc zaglądałem do serwisów rowerowych z pytaniem co zrobić z tymi skrzypcami. Były różne odpowiedzi: nie da sie bo tak ma być, nie powinno dzwonić, aż w końcu trafiłem na konkretnych ludzi i poradzili mi zakup tarczy pływającej hope 183mm:

 

http://allegro.pl/hope-tarcza-plywajaca-183mm-czarna-i1612733043.html

 

Zeszlifuje uchwyt o 2mm i powinno być ok.

 

Koleś z którym rozmawiałem miał taką na rowerze i mówił że ogólnie nie ma z nią problemu. Tylko w skrajnych przypadkach trzeba ją troszkę puknąć by ją wyrównać (pływająca) Miałem też nówkę w ręce i mało tego że jest na tym pająku to jeszcze jest grubsza. Za tydzień kupuje taką i zobaczymy co to warte.

 

Ta Avida z początku wydawała mi się za cienka. Po naprostowaniu i przejechaniu z 50km znów miała bicie. Dodam że waże 90kg więc przydało by sie coś solidniejszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem troszkę opinii i ponoć tarczę Hope bardzo trudno dopasować do zacisków avida. Trzeba szlifować uchwyt i zacisk by nity tarczy o niego nie wadziły. Taka informacja całkowicie mnie zniechęciła do zakupu tarczy hope.

 

Ale znalazłem jeszcze coś takiego i prawie na pewno taką sobie kupię :

 

http://allegro.pl/tarcza-avid-cleansweep-x-140mm-160mm-185mm-i1574681698.html?source=oo

 

Tarcza ma identyczny rozmiar, jest usztywniona i co najważniejsze nie ma wystających nitów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Posiadam tą samą tarczę co Ty i mi nic nie piszczy. No ale jeśli nie możesz sobie z tym poradzić bądź tarczę masz krzywą to wymień na tą co podałeś w ostatnim poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie : wiadomo że nowo założona tarcza będzie idealnie prosta, ale czy przykładowo po przejechaniu danej ilości kilometrów nie będzie się sama wykrzywiać przykładowo od temperatury czy naprężeń? Jak jest u Ciebie ? Jak zakręcisz kołem to tarcza idealnie równo kręci się w stosunku do klocków czy ma jakieś większe czy mniejsze bicie oczywiście na boki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...