marcinek1992 Napisano 1 Maja 2011 Napisano 1 Maja 2011 Witam Raz jedna osoba powiedziała mi że Na tył powinna być lepsza obręcz i szprychy żeby koło sie nie centrowało a Na przodzie może być gorszej jakości obręcz. Czy tak jest Naprawdę? Czy to tylko taki mit?
Mod Team Puklus Napisano 1 Maja 2011 Mod Team Napisano 1 Maja 2011 Zależy jak jeździsz ale tak naprawde wszystko zależy kto to koło składał i jak jes złozył. Jak jest dobrze zaplecione to sie nie zwichruje nawet jak masz marnej jakości podzespoły.
marky5 Napisano 1 Maja 2011 Napisano 1 Maja 2011 Nie no bez jaj ,najlepiej mieć obydwie obręcze takie same to znaczy pożądne na przód i tył!
rzymo Napisano 2 Maja 2011 Napisano 2 Maja 2011 (...) Zapewne chodziło o rower z amortyzatorem z przodu (tył sztywny) i o to, że wtedy tylne koło musi znieść wyraźnie więcej niż przednie. Z tego też względu można np. dać z przodu 32 szprychy, z tyłu 36 (lub odpowiednio mniej, np. 28 przód, 32 tył). Chodzi właśnie o takie różnice, a nie że tył złożysz na b. dobrych komponentach, a przednie koło weźmiesz z 'marketowca'
Brooce Napisano 2 Maja 2011 Napisano 2 Maja 2011 Generalnie przednie koło jest mniej dociążone podczas jazdy niż tylne, dodatkowo ręce lepiej wybierają nierówności niż nogi (widzisz co się dzieje, więc możesz wcześniej np. podnieść koło przy wjeżdżaniu na krawężnik czy duży korzeń), zwykle pomaga mu też amortyzator - a właśnie tylne koło zbiera wszystkie ciosy, przez co jest bardziej narażone na rozcentrowanie/wgniecenia/"flaki" i inne uszkodzenia... Ja się z tym (również z doświadczenia) zdecydowanie zgadzam. Bonus: w przypadku ostrej gleby, tania obręcz się szybciej złamie/pęknie, zbierając część siły udeżenia i chroniąc amortyzator i ramę (taka przednia strefa zgniotu) Choć to są oczywiście wyjątkowe sytuacje. Nie no bez jaj ,najlepiej mieć obydwie obręcze takie same to znaczy pożądne na przód i tył! Nie zawsze starczy kasy...
cebul08 Napisano 3 Maja 2011 Napisano 3 Maja 2011 Zależy jak jeździsz ale tak naprawde wszystko zależy kto to koło składał i jak jes złozył. Jak jest dobrze zaplecione to sie nie zwichruje nawet jak masz marnej jakości podzespoły. Faktycznie bardzo wiele zależy od wytrzymałości koła jako całości, czyli od tego jak solidnie zostało złożone. Jednak nawet najlepszy specjalista nie upora się z problemem podatności na rozciąganie niektórych tanich szprych, dlatego odradzam przesadne oszczędności w tym elemencie.
morcin2 Napisano 3 Maja 2011 Napisano 3 Maja 2011 ja bym bardziej obstawiał nyple mam aluminiowe DT i szprychy DT i znowu musiałem dociągać ale raczej mam mocno dociągnięte szprychy i swoje waże mowa tu o tylnum kole.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.