Grand231 Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 Witam chciałbym się dowiedzieć jak serwisować mój amorek Marzocchi 33 Pro LO - link , ze względu że serwis amorka to jedyna rzecz jaka została mi do nauczenia się w dziedzinie serwisu rowerowego chciałbym się dowiedzieć krok po kroku jak to robić?. Oraz pozostaje kwestia czy dam sam radę wykonać to w domu?, co będę potrzebował do takiej czynności?. Pozdrawiam i dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 3 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 Pomoże ktoś?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
severian Napisano 3 Maja 2011 Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 Nie liczyłbym na to.Sam szukałem czegoś do mojego bombera i nic nie znalazłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 3 Maja 2011 Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 Znajdź byle jaki tutorial, nawet od starego Mx'a i jazda. To nie jest tak, że jak masz 33 LO to w tytule tutoriala koniecznie musi być taka, a nie inna cyferka - powierzchowne instrukcje w przypadku Marcoków są zupełnie wystarczające dla kogoś, kto posiada jakiekolwiek zdolności manualne. Oczywiście poszczególne modele różnią się od siebie, ale są to drobnostki które nie zmieniają drastycznie przebiegu działań. Reszty dowiesz się w trakcie. Wbrew pozorom serwis jest bardzo prosty Tutaj trochę moich wypocin. Powierzchowny opis znajdziesz również tu : http://www.forumrowerowe.org/topic/35937-amortyzatorserwis-z1-fr-sl-2004/page__view__findpost__p__452983 . Nie jestem tylko pewien czy Twój model ma kąpiel olejową, ale to już wyjdzie przy rozbieraniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 3 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 Nie jestem tylko pewien czy Twój model ma kąpiel olejową, ale to już wyjdzie przy rozbieraniu Jeżeli amortyzator będzie miał kąpiel to wówczas w korpusie będzie olej tak?, słyszałem też że trzeba wymieniać uszczelki?. Serwis polega na wyczyszczeniu i przesmarowaniu wszystkiego tak?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
severian Napisano 3 Maja 2011 Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 Fajnie,że ktoś się odezwał.Może w końcu zaryzykuję. Nie wymieniasz uszczelek jeśli nie musisz,tzn jeśli nic nie cieknie.Serwis polega na rozebraniu widelca,wyczyszczeniu i nalaniu nowego oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 3 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 Na stronie Marzocchi w zakładce Oil Level - link pisze grease czyli smar więc amorek nie posiada kąpieli olejowej? jaki smar stosuje się do amorków, jak trzeba to wszystko smarować? przepraszam jeżeli pytania są głupie ale nigdy nie bawiłem się z amortyzatorami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 3 Maja 2011 Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 Smar np. Rock Shox Judy Butter, lub tańszy Motorex na bazie wapnia. Można się bawić w przeróbkę na kąpiel olejową, ale to już ryzykowna zabawa równoznaczna z utratą gwarancji...podobnie jak samodzielny serwis zresztą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrnobody Napisano 3 Maja 2011 Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 no własnie...i teraz trzeba przekalkulować czy bardziej się opłaca wydać 100 zł rocznie na konserwację czy też mieć tą 3 letnią gwarancję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 4 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2011 Miałbym jeszcze jedno pytanie jakie są objawy konieczności serwisu amortyzatora?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 4 Maja 2011 Udostępnij Napisano 4 Maja 2011 Napisałeś że to ostatnia rzecz jakiej musisz się nauczyć - serwisowanie amortyzatora. Myślę, że jeszcze sporo więcej przed tobą A co do pytań - objawy konieczności serwisu: wyczuwalnie inna praca amortyzatora, robi się np zauważalnie tępy przy reakcji na małe nierówności, brak reakcji ze strony któregoś z regulatorów (brak blokady, brak reakcji na regulację tłumienia powrotu, utrata skoku przez widelec powietrzny z regulacją skoku itd), wycieki oleju lub wydostawanie się smaru stałego przez uszczelki. Smar stały jaki można stosować to też smar rst do widelców firmy rst, dostepny w sklepach sprzedających produkty accent, autor, dartmoor itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
severian Napisano 4 Maja 2011 Udostępnij Napisano 4 Maja 2011 Do listy powyżej dopisałbym jeszcze pojawienie się "dziwnych" dźwięków podczas pracy amortyzatora.Dziwnych to znaczy takich,których wcześniej nie było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 4 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2011 Napisałeś że to ostatnia rzecz jakiej musisz się nauczyć - serwisowanie amortyzatora. Myślę, że jeszcze sporo więcej przed tobą Bo to jest jedyna rzecz która mi została a wyznaje zasadę że kto pyta ten nie błądzi. Gruntowny serwis amortyzatora powinno się robić co rok tak?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 4 Maja 2011 Udostępnij Napisano 4 Maja 2011 Zależy od warunków i częstotliwości jazdy przy rekreacyjnej jeździe spokojnie wystarczy co dwa lata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 4 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2011 A przy jeździe ok 10 000 km na rok 60% asfalt 40% góry?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 5 Maja 2011 Udostępnij Napisano 5 Maja 2011 Raczej co rok, chociaż zależy to też od warunków jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.