Skocz do zawartości

[koło]koło przednie do XC w rozsądnej cenie


Gilevich

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od jakiegoś czasu borykam się z problemem zmiany hamulców z v-ek na tarcze a co za tym idzie wymianę przedniego koła. I tak powstała skromna lista części, których stosunek jakości do ceny wydaje się dobry i które co ważne są w zasięgu ręki.

Dodam tylko, że preferuje xc, w różnych warunkach, często po asfaltach, ale bywają też wypady w góry. Tak więc zastanawiałem się nad takimi zakupami

 

Obręcz: AlexRims ACE 18

Piasta: Deore

a do tego

Hamulec Deore 535

 

Jak uważacie czy w tym przedziale cenowym można kupić coś lepszego?

A dwa, na ile szprych składać koło 32 czy 36 i jakie wybrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szprychy najlepiej ajk ma byc tarcza zwykle 2mm czyli np DT champion a piasta ne jest zła choc fakt maszynowki są fajne-sam mam z przodu piaste firmy DialNZ na maszynkach juz chyba ze 3 lata w tej chwili od pol roku ma juz druga obrecz zaplecona i dalej kreci sie idealnie bez luzow z malym oporem i gładko-nic nie czuc pod palcami :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

waże 75 kilo i przymierzałem się właśnie do 32 szptych a z tych maszynowych piast możecie podac przykłady i orientcyjne ceny? bo akurat jeśli o piasty idzie to moja wiedza jest bardzo mizerna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odradzam ace18

dwoch kumpli - dwa niecenzuralne slowa

obaj wymienili szybko na cos innego

nie podales ceny wiec nie wiem dokladnie co bys chcial

jesli nei masz duzo kasy - to odpusc sobie markowe szprychy

 

mam wzglednie tanie kolko na disc do sprzedania - szczegoly w ogloszeniach i na priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wielkie dzięki za pomoc. Co do piast to jeśli fundusze pozwolą chyba będę się skłaniał do Dartmoor-a.

 

Kamoreks, też myślałem o obręczach DH czy DM ale jednak waga przekonała mnie do ACE bo przy mojej spokojnej jeździe powinna wystarczyć na przednie koło. A na dłuższych dystansach każdy gram ważny.:wink:

 

Deni, dzięki ale na razie robię przymiarkę kupować będę pewnie koło lutego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecał bym zestawik: piasty DT ONYX, obrecze DT 4.1, szpyrychy DT revolution, ale to już koło 1200zł wyjdzie.

Jeżu... walnąłeś najwyższą półkę, (no prawie najwyższą;-) ). W tej cenie to spokojnie mozna już pokombinować albo z kółkiem XTR'a albo Crossmax'em SL Mavica.

Rafaello

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Crossmax'a SL Mavica to ja przekonany raczej nie jestem, podobno szybko łapie luzy, ogólnie mi go nie polecali. Ale że nie jeździłem to nie chcem się wypowiadać.

 

Ze swojej strony to ja zamierzam złożyć sobie koła takie jak wyżej psiałem.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A DH 19 jest niby do czego ?? do DH ??

Do enduro, niektórzy używają nawet do FR. Do XC jest za ciężka i nie potrzeba jak pancernych kół, szczególnie, że gość niewiele waży i jeździ spokojnie.

 

kamoreks najpierw walniesz głupotę, że się nie nadają a później się z tego wycofujesz :roll: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ważę ok. 80-85 kg i mam na przód dwa, zamiennie używane koła na 28 szprych. I jest ok.

1. Bontrager superstock disc oficjalnie 940g, waga rzeczywista + 50g (dotychczas 1 raz centrowane po ok. 3kkm i to też bardziej przy okazji) na cięższy teren.

2. Składak Soul-Kozak FH Disc 28H + DT 4,1 Disc 28H + DT Competition 710 g (tutaj za mało przejechane żeby coś więcej powiedzieć, ale wrażenia są takie, że koło jest sztywne) do ścigania.

 

Tak więc przy dobrej obręczy i fachowym zapleceniu nie należy się bać 28 szprych. Ale na DT Revolution to już się nie zdecydowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

ja mam ace 18 i nienarzekam ale z tyłu do przodu moze kup mavica x221 ? mam taka z przodu z piasta deore na 36 szpryvch i nienarzekam :-P

 

Hmm Mavic jest zdecydowanie lepszy od Ace 18. Ja bym proponował zmienic konfiguracje i z przodu dac ACE 18 a na tył solidnego MAVICA. W XC przód ma nieporównywalnie mniejsze przeciążenia niż tył. Czyżbym sie mylił ??

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...